Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Mici erori de evitat pentru obținerea unei creșteri salariale

A cere o mărire de salariu este o experiență stresantă și trebuie pilotată delicat. Trebuie să fiți atenți la modul în care-l abordați pe patron. Iată o listă a erorilor care vă pot provoca eșecul. Orice întreprindere și orice patron sunt diferiți, dar pentru acest demers, există stângăcii, erori, gafe constante și universale de evitat pentru a obține o mărire.

Alegerea unui moment prost

Dacă întreprinderea dumneavoastră are cifre de vânzări record, dați-i drumul, este momentul! Trebuie să bateți fierul cât e cald. Trebuie să știți unde se află pe plan comercial și financiar înainte de a cere o mărire de salariu. Într-o fază de trezorerie delicată? Tocmai a pierdut cote de piață? Șeful dumneavoastră a făcut un raport lamentabil despre activitatea sa propriei ierarhii? Tocmai a eșuat într-o activitate nouă? Ascultați-vă întreprinderea, oamenii, clienții și ghiciți dacă este momentul oportun pentru a evita să păreți neprofesionist, egoist și departe de realitate.

A se plânge de același salariu de ani de zile

Atunci când vreți să vă convingeți șeful să investească în voi, evitați să vă plângeți. Nu ați mai avut o mărire de trei ani și vă considerați un colaborator peste medie, ceea ce justifică mărirea. Timpul petrecut într-o întreprindere și nivelul de salarizare nu au nimic în comun. În perioadă de recesiune, vă primiți salariul atunci când timpurile sunt mai dure cu alții. Numeroase firme pierd bani și mulți angajați îndură lucruri mai rele decât a nu primi majorări de salariu. Concentrați-vă pe dumneavoastră înșțivă, pe punctele forte și pe ceea ce face munca dumneavoastră prețioasă pentru întreprindere, în loc să bombăniți chestii negative care degajă o imagine de lene și egocentrism.

Invocarea unei supraîncărcări

Este mai bine să nu-i spuneți șefului ceea ce știe deja. Sunt multe motive care pot explica de ce faceți treabă pentru mai mulți: reducerea de efectiv, afaceri proaste, traversarea unei perioade tensionate pentru întreprindere. Nu uitați că nu sunteți singurul afectat, colegii dumneavoastră sunt în aceeași barcă. Scoateți-vă în evidență realizările și mai ales nu arătați cu degetul, dacă vreți să obțineți un pic mai mulți bani.

Pretextarea vechimii

Și șeful are un calendar. În ce fel poate justifica o mărire o dată arbitrară? Doar dacă v-ați negociat de la început o majorare după un anumit timp. Doar faptul că ați reușit să ocupați funcția în urmă cu ceva timp nu înseamnă că meritați o mărire. Acest lucru nu are legătură cu performanțele dumneavoastră. Dacă acesta este singurul argument pentru a-l convinge pe patron, veți cunoaște un eșec usturător.

A fi făcut doar munca prevăzută

Cum vă puteți măcar gândi că dacă ați făcut doar minimul necesar, acesta ar fi un motiv? Îi cereți să rupă un acord pe care l-ați negociat împreună și el vă va cere motivele pentru care considerați că meritați acest lucru. Dacă nu aveți o explicație mai bună decât aceea de a fi făcut munca necesară, vă îndreptați spre un refuz. O mărire de salariu recompensează excelența, iar dacă doar v-ați făcut treaba, îi va fi dificil să vă dea mai mult decât ce aveți deja.

Invocarea problemelor personale

O naștere, un părinte bolnav, cumpărarea unui apartament, toate sunt evenimente importante ale vieții dumneavoastră. Dar nu au nimic de-a face cu nivelul dumneavoastră de remunerație. Pentru a vă convinge patronul aveți nevoie de motive solide. Problema personală fără legătură cu postul dumneavoastră trebuie proscrisă. Concentrați-vă pe realizările personale și evitați să suscitați mila. Patronul dumneavoastră poate fi la curent cu problemele dumneavoastră, puteți avea o relație bună, poate să înțeleagă ce vi se-ntâmplă, dar această simpatie nu are nicio legătură cu o mărire.

Să cereți prea mult sau insuficient

Să cereți o sumă ridicolă este ridicol. Ați ales bine momentul, ați pus accentul pe realizările profesionale, ați evitat argumentele legate de viața personală, ați dovedit că sunteți demn de această investiție, foarte bine! Acum pregătiți-vă să răaspundeți la întrebarea: „Cât?” Înainte de a răspunde, interesați-vă despre nivelul salariului dumneavoastră față de practicile întreprinderilor și al pieței. Sunt numeroși factorii care determină suma pe care trebuie s-o cereți: situația financiară a societății, cifra de afaceri ori marja pe care ați generat-o, de fapt banii pe care i-ați câștigat pentru întreprindere… În funcție de aceste criterii, apreciați nivelul pe care îl cereți cu bun simț. Prea mult sau prea puțin și ați ratat scopul!

A vă compara cu un coleg

Nu trebuie niciodată să vă comparați cu altcineva. Comparația nu este un motiv. Poate că acest coleg este un negociator mai bun decât dumneavoastră, remunerația sa superioară este justificată prin rezultatele sale mai bune decât ale dumneavoastră. Concentrați-vă pe voi, nu pe alții. În loc să vă plângeți indirect și să vă arătați geloși, scoateți-vă în evidență punctele forte și valoarea pe care o aduceți întreprinderii, economiile pe care le faceți, noile afaceri pe care le aduceți.

Amenințarea cu părăsirea întreprinderii

Nimănui nu-i plac ultimatumurile. Această tactică poate funcționa, unii chiar pledează în favoarea unei tactici îndrăznețe, dar este riscantă. O cacealma vă poate costa scump. Dacă alegeți această cale, dacă amenințați cu trântitul ușii în cazul în care nu vi se mărește salariul, fiți gata să vă puneți în practică amenințarea. Dacă nu, veți da impresia de mincinos și de „dezumflat”, anihilând orice șansă pentru o viitoare negociere.

Alte articole complementare:

Sunt leadershipul și democrația cu adevărat compatibile?

Cum să vă faceți fericiți salariații și să-i fidelizați

Câteva secrete ale evaluării anuale a salariaților

Concepții greșite despre business development

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *