Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Despre schimbarea jobului și cum să luați o decizie bună

V-ați hotărât să aveți o viață profesională mai bună. Trecând în revistă perioada petrecută aici, vă întrebați de ce slujba actuală nu vă aduce satisfacție și plăcere. Iar dacă nu vă place, nu sunteți singurii, pentru că mai mult de jumătate dintre angajații activi sunt în situația dumneavoastră. Important de știut este dacă trebuie să schimbați ceva.

Cum validați dacă trebuie într-adevăr să schimbați

Părăsirea jobului într-o conjunctură economică și socială dificilă creează teamă, iar găsirea unui job cu un salariu egal sau superior este ipotetică. Este mai bine să reflectați la realitățile postului actual înainte de a vă decide să plecați. Cei care pleacă părăsesc adesea un mediu de lucru toxic a cărui intensitate nu o măsoară decât în momentul plecării. Dar este cu adevărat insuportabilă slujba dumneavoastră? O abordare utilă este de a evalua problemele pe care le vedeți punând o serie de întrebări privind comportamentul vostru și caracteristicile negative afișate în întreprindere. Este vorba de a face diferența între ceea ce depinde de voi și ceea ce are legătură cu întreprinderea, managementul său, cultura…

Întrebări hotărâtoare pe care trebuie să vi le puneți

Câte comportamente rele constatați? Unul sau două? Peste 10? Prea multe pentru a fi numărate? Care este durata lor? De când există? Sunt cu adevărat noi? Există de când ați preluat funcția ori dinainte? Frecvența lor este zilnică, săptămânală, la fiecare trei luni? Ce intensitate au? Există vreo diferență între un șef furios care vă vorbește și cel care vă jignește? Câte persoane constată aceleași comportamente în mod regulat? Aceste comportamente sunt specifice superiorului dumneavoastră ori sunt răspândite în toată firma la mai multe niveluri? Dacă nu s-a făcut nimic în privința asta, de ce? Ce rezultate au adus anumite măsuri? Ce impact au aceste măsuri asupra organizației? Dar asupra dumneavoastră? Asupra sănătății dumneavoastre fizice și emoționale, relațiile și comportamentele negative de adaptare pe care le adoptați. Preocuparea dumneavoastră s-a născut ca urmare a unor evenimente recente sau este consecința unui tipar mai vechi, a unei funcționări cronice proaste? Acordați-vă un timp de reflecție, scrieți răspunsurile, treceți în revistă toate aceste puncte și vă veți face o idee precisă asupra gravității disconfortului dumneavoastră profesional.

Aveți o decizie de luat

Aveți de ales între mai multe opțiuni. Oricare ar fi alegerea dumneavoastră, trebuie să luați măsuri. Este vorba de viața voastră. Dacă nu vă asumați responsabilitatea, nimeni nu o va face! A alege să nu faceți nimic rămâne o alegere, pentru că vă puteți spune: „Îmi place munca pe care o fac azi în comparație cu alte opțiuni și vreau să continuu.” În general, aveți de ales între trei alternative:

  • Să continuați la locul de muncă actual;
  • Să vă hotărâți să-l părăsiți pentru un altul;
  • Să continuați să munciți în cadrul slujbei actuale, dar să luați măsuri pentru a vă găsi un altul acceptabil.

Dacă decideți să rămâneți

Identificați ce trebuie să faceți în interesul dumneavoastră, de fapt pentru a avea grijă de voi la muncă și în viață. Determinați ce vă poate face mediul de lucru mai sănătos, distingând ce depinde direct de voi de ceea ce este legat de organizație. Fixați termene pentru a corecta și la momentul potrivit evaluați situația fiind cinstiți cu voi înșivă și validați dacă gestiunea stresului este mai rea sau mai bună în comparație cu colegii. S-a degradat sau s-a ameliorat? Dacă întrezăriți acțiuni posibile pentru atingerea gradului de satisfacție pe care-l căutați, continuați, iar dacă estimați că ați făcut tot ce era posibil, dacă neplăcerile profesionale persistă, trebuie să luați în calcul în mod serios cea de-a doua opțiune.

Dacă vă hotărâți să plecați

Cereți sfaturi pentru a vă asigura că ideile dumneavoastră cunt clare și nu ați uitat nimic. Pregătiți-vă actualizându-vă CV-ul, începeți să căutați discret posibilități de angajare, economisiți bani pentru a finanța o eventuală perioadă de tranziție. Elaborați un plan pentru a vă găsi următorul loc de muncă și puneți-le în operă, determinați limitele acțiunilor dumneavoastră și compatibilitatea lor cu starea de sănătate și poziția în întreprinderea actuală. Evitați mai ales să intrați într-o situație disperată, pentru că este momentul în care aveți cea mai puțină libertate și atunci când alții decid în locul dumneavoastră nu o fac obligatoriu în interesul vostru. Dacă este posibil, continuați să lucrați în timp ce căutați și limitați-vă cheltuielile strict la minim.

Rămâneți activ în post și în demersurile dumneavoastră și mai ales vigilenți pentru a identifica momentul în care trebuie să vă asumați riscul de a pleca. Cariera dumneavoastră, pe firul timpului, se compune din diferite etape ce trebuie depășite și este important să vă urmăriți obiectivele și visurile, făcând ajustările care se impun pe drum pentru a vă apropia de țintă.

Alte articole recomandate:

Un secret al managementului: satisfacerea setei de recunoaștere

Sunteți sigur că nu aveți un șef toxic?

Modestia și arta leadership-ului

Gestionarea cu succes a conflictelor prin tehnica scării

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *