Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Cele 7 păcate financiare capitale ale antreprenorului începător

A pune la punct propria afacere este o aventură frumoasă, dar se poate transforma într-un coșmar dacă nu vă gestionați întreprinderea și nu anticipați. Sănătatea financiară trebuie încurajată în fiecare zi. Să vedem care sunt cele 7 „păcate” capitale ale managementului pentru a vă păstra propria întreprindere pe calea reușitei.

Omiterea contabilității și a dosarelor financiare

Prima eroare a antreprenorului care se lansează este că se aruncă pur și simplu în afaceri, prospectează clienții sau plonjează în producția comenzilor pe care le-a obținut. Administrația va ține pasul, crede el, fără contracte semnate sau produse de livrat, nu e nevoie de conturi. E dificil după o zi de muncă să aperi interesele propriei întreprinderi, să ții conturile la zi, să triezi facturile sau să emiți altele, să urmărești fluxul de trezorerie. Este mai bine să vă lăsați ajutați încă de la început de un profesionist obișnuit cu instrumentele financiare. Cloud-ul pune la dispoziție numeroase aplicații care pot automatiza aceste operații de urmărire.

A nu face un buget și previziuni financiare

Dacă nu aveți repere ale activității dumneavoastră, cifre care vă permit să o măsurați, nu veți ști dacă sunteți pe calea cea bună. A face un buget cu detaliile cheltuielilor și resurselor vă va permite să vă planificați activitatea și să urmăriți evoluția sa într-un mod regulat. Dacă înaintați în ceață, liniștindu-vă cu faptul că ați semnat multe contracte, vă veți izbi direct într-un zid.

A neglija contabilul și băncile

Sunt 2 actori importanți ai reușitei dumneavoastră. Primul trebuie să vă ordoneze conturile și urmărirea lor, să vă securizeze gestiunea și să vă asigure de sănătatea întreprinderii dumneavoastră. Este o întâlnire importantă, cel puțin o dată pe lună, trebuie să cadrați lucrurile cu el pentru a menține o bună situație financiară. Ați putea avea, de exemplu, o gaură în trezorerie. Este mai bine să o preveniți decât să o vindecați. Băncilor nu le place să fie puse în fața faptului împlinit. Este mai bine să vă întâlniți cu ei înainte și să planificați o linie de credit sau o descoperire de cont. Informațiile livrate de către contabili trebuie, bineînțeles, comunicate și bancherilor.

Subestimarea nevoii de fonduri de rulment

Când demarați activitatea, începeți să cheltuiți aproape în fiecare zi înainte de a realiza o cifră de afaceri și a avea intrări în trezorerie. Oricare ar fi sectorul dumneavoastră de activitate, plătiți salarii, materii prime, cheltuieli fixe, impozite, toate înainte de a face încasări. Trebuie să vă calculați bine necesarul pentru a prevedea finanțarea acestei trezorerii decalate. Falimentul unui client, o fraudă de card bancar în comerțul electronic, un furnizor prost organizat, un dezacord referitor la valoarea unei facturi sunt tot atâtea dezamăgiri care riscă să vă pună în mare dificultate, dacă nu ați prevăzut o finanțare suficientă pentru a depăși aceste probleme. Puteți de asemenea să vă protejați de riscuri contractând o poliță de asigurare specială. Un bun management recomandă previzionarea acestor nevoi cu suficientă larghețe pentru a evita orice accident. Anumiți patroni înmulțesc cu 3 cheltuielile și timpul necesar creării unui curent de afaceri și împart la 3 cifra vânzărilor.

Neglijarea soluțiilor bune pentru a se finanța

Trebuie să dispuneți de o soluție de finanțare în raport cu durata investițiilor dumneavoastră. Printre soluțiile pe termen scurt, mediu sau lung trebuie să optați pentru cea adaptată la ceea ce finanțați pentru că altfel riscați să vă epuizați trezoreria. Fondurile proprii sunt preferabile pentru finanțarea unei investiții de durată atunci când puteți asigura plata cheltuielilor curente cu facilități bancare.

Managementul doar cu datele contabile

Este mai bine să faceți distincția între rentabilitate, cifră de afaceri și trezorerie. Vă puteți crește volumul și să aveți totuși o trezorerie deplorabilă. Dacă vă bazați doar pe cifrele contabile, riscați să neglijați noțiunea de timp care vă trimite la starea trezoreriei proprii. Creșterea cifrei de afaceri nu este o soluție în sine, mai ales dacă generează cheltuieli pe care trebuie să le finanțați și care riscă să vă golească trezoreria. Trezoreria este deci punctul nevralgic.

Un singur client vă face toată cifra de afaceri

O cifră de afaceri trebuie în mod logic să fie generată de un anumit număr de clienți pentru o repartizare a riscurilor. Adesea la lansarea unei afaceri, este frecvent să existe un client important care ajută la lansare, dar care depășește 80% din cifra de afaceri. Este o poziție foarte vulnerabilă pentru că afacerea dumneavoastră este la mâna unei plăți întârziate a acestui cont important. Și în acest caz trebuie să anticipați pentru a evita ca un simplu incident de lichiditate să nu vă pună în situația de încetare a plăților.

Alte articole recomandate:

Analiza sistemică a organizațiilor

Cele 5 provocări contemporane cărora trebuie să le facă față directorii generali

Un playlist pentru a fi productiv la birou

Trei personalități indispensabile oricărei afaceri

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *