Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

15 secrete pentru a fi cu adevărat convingători

Să convingeți un colaborator, patronul ori un recrutor depinde enorm de comportamentul dumneavoastră, de felul vostru de a fi și de a acționa în timpul unui schimb decisiv. Este o competență pe care adesea o aveți într-o manieră înnăscută, dar care trece de asemenea prin subtilități anodine ori evidente, care prin practicarea lor vă fac excepțional de convingător.

Identificarea publicului

Trebuie să vă cunoașteți bine interlocutorul și să-i vorbiți prin cuvinte și expresii în care se regăsește. Adaptați forma și fondul la personalitatea, meseria sau cultura sa. Nu-i vorbiți în același fel unui timid ori unui extrovertit. Toată lumea este diferită, iar dumneavoastră trebuie să sesizați subtilitățile care vă vor mări puterea de convingere.

Crearea unei legături personale

Interlocutorul dumneavoastră va fi mai susceptibil de a accepta ceea ce spuneți dacă vă cunoaște mai bine. Prezentați-vă și împărtășiți-i o experiență, o cunoștință, un eveniment care vă apropie. Vorbiți unei persoane, nu unui adversar ori unei ținte, chiar dacă argumentația vă este redutabilă nu vă veți atinge scopul dacă nu ați creat o legătură personală, în absența căreia el se va îndoi de tot ceea ce-i spuneți.

A vă arăta subtili și răbdători

Prezentați-vă ideile într-o manieră hotărâtă și încrezătoare, fără a fi agresiv sau insistent, ceea ce deranjează și descurajează. Pentru a fi convingător, cereți puțin și fără a fi vehemenți. Subtilitatea câștigă o adeziune pe termen lung. Fiți răbdători și tenace, dacă ideea dumneavoastră este cu adevărat bună și dacă îi acordați timp, el o va primi.

Vorbiți cu corpul

Deveniți conștient de gesturile și expresiile folosite, de tonul vocii dumneavoastră. Folosiți entuziasmul, brațele deschise, privirea directă, aplecați-vă spre interlocutor. Un limbaj corporal pozitiv angajează și convinge de valabilitatea a ceea ce spuneți. Maniera în care o spuneți este mai importantă de multe ori decât ceea ce spuneți.

Vorbiți clar, concis și pe înțelesul tuturor

Trebuie să vă comunicați ideile rapid și clar. Dacă stăpâniți subiectul, trebuie să fie ușor pentru dumneavoastră să-l explicați celui care nu-l cunoaște, cu condiția să-i vorbiți fără a folosi un jargon. Dacă sunteți cu adevărat un expert, trebuie să fiți un expert în a vorbi pe înțelesul tuturor, altfel pe unii îi veți pierde.

Jucați corect și autentic

Sinceritatea și onestitatea conving. Veți fi atrăgător dacă sunteți autentici pentru că inspirați încredere. Pentru a fi convingători, este mai bine să vă simțiți în largul dumneavoastră. Veți strânge mai ușor adeziuni fiind dumneavoastră înșivă decât încercând să fiți altcineva.

Acceptarea altor puncte de vedere

O tactică puternică de convingere constă în a face o concesie. A arăta că sunteți deschiși și gata de a vă adapta, înseamnă să luați în considerare ce vi se spune și de a le respecta ideile celorlalți. Îi veți convinge respectându-i.

Puneți întrebările potrivite

Evitați greșeala de a nu auzi ce vi se spune pentru că sunteți prea concentrați pe ceea ce aveți de gând să spuneți. Cuvintele vin, dar adesea sensul lor se pierde. Pentru a evita această capcană puneți multe întrebări, chiar și o simplă cerere de clarificare, care vă demonstrează interesul.

Vorbiți prin imagini mai mult decât prin cuvinte

Veți convinge mai bine vizual. Utilizați imagini persistente și spuneți o poveste care dă viață ideilor dumneavoastră. O poveste potrivită crează o imagine în mintea interlocutorului și îl ajută să memoreze propunerile dumneavoastră.

Reușita primei impresii

Ne facem o idee în primele 7 secunde și petrecem restul timpului pentru a ne justifica impresia inițială. Profitați de acest atu și îngrijiți-vă intrarea în scenă din prima secundă, mai întâi prin limbajul corporal: o strângere de mână fermă, un zâmbet, o privire deschisă și directă, o alură dinamică… Și repet mereu aceste vorbe ale lui Coco Chanel, chiar dacă nu vorbele au făcut-o faimoasă: „Prima impresie este cea care contează, mai ales atunci când este proastă.”

Utilizarea numelui interlocutorului

Numele dumneavoastră este cuvântul pe care-l auziți dintotdeauna, vă este familiar, vă place, vă reasigură și vă flatează. Valorizați-vă interlocutorul menționându-l pe-al său. Faptul că vi-l amintiți îi face plăcere și îi dă importanță. Atunci când întâlniți pe cineva pentru prima oară, cereți-i numele de două ori dacă trebuie pentru a vi-l reaminti următoarea dată când îl vedeți.

Zâmbiți, zâmbiți și iar zâmbiți

Dacă zâmbiți, interlocutorul vă va întoarce în mod inconștient favoarea. Zâmbiți mult pentru că sunteți entuziast și încrezător în ideile dumneavoastră. Zâmbetul este contagios. Contați pe inteligența emoțională pentru a-l face să gândească la fel.

Articole complementare recomandate

Sfaturi mici pentru lideri mari

Ce vă învață vacanțele despre jobul dumneavoastră

Despre schimbare în managementul schimbării

Găsirea factorilor de influență ascunși din organizația dumneavoastră

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *