Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

3 modalități pentru a vă face echipa și mai fericită

Cum să creșteți productivitatea, să cuceriți părți din piață, să luptați contra concurenților, să diminuați costurile, tot atâtea mize care depind de dumneavoastră și de echipa pe care-o aveți. Pentru că se știe, există o corelare între fericire și productivitatea întreprinderii și aceasta devine prima dumneavoastră misiune în calitate de lider, de a căuta în mod constant maniera în care să vă faceți echipa mai fericită. Să ne concentrăm asupra a 3 idei de schimbare a culturii, care pot aduce această fericire, atât de dificil de măsurat, dar esențială pentru reușita, măsurabilă, a întreprinderii dumneavoastră.

Debarasați-vă de ierarhie

La începutul unei cariere puteți fi sensibil la titlul sforăitor al unei funcții care vi s-a încredințat. Dar vă dați seama rapid că este mult mai ușor să obțineți un titlu decât competențele necesare acestuia. Cel mai bun lucru este să nu vă folosiți niciodată de titlu pentru a obține ceea ce doriți. Neprevalându-vă de acesta câștigați respect și arătați colaboratorilor cât de importantă este opinia lor pentru dumneavoastră. Soluția este, dacă sunteți gata, să vă debarasați de toate titlurile utilizate în întreprindere pe modelul holacrației. Acest lucru obligă echipa să muncească la proiectele care-i plac, noile idei pot veni de la orice membru al ei, grupul trece înaintea individualităților, ceea ce dă un sentiment de siguranță tuturor. Deschideți întreprinderea creativității fiecăruia prin inteligența colectivă, dincolo de ego cu obligația de transparență, care pune pe toată lumea la curent cu ceea ce se întâmplă. Pentru ca acest lucru să meargă, aveți interesul să vă formați colaboratorii pentru acedastă abordare, care surprinde și destabilizează uneori.

Goniți „micii șefi” și „gardienii de penitenciar”

A reacționa la sfert de tură, a urla argumentele în urechile colaboratorilor, a obliga la ore suplimentare, a teroriza un membru al echipei slab productiv, toate aceste comportamente au consecințe negative. A conduce prin teamă poate ajuta la obținerea a ceea ce doriți pe termen scurt, dar este o abordare catastrofală pe termen lung. Un colaborator apreciază sentimentul de siguranță la locul de muncă. Instaurați rapid regula care interzice jocul de-a „micul șef” ori „gardian de penitenciar”. Nu există loc pentru cei care-și strigă directivele, pentru că vă vor distruge întreprinderea și dacă nu reglați problema de la început vă vor infecta toată echipa.

Dați mai multă libertate echipei dumneavoastră

În funcție de talia echipei vă puteți de asemenea debarasa de noțiunea de ore de lucru, să hotărâți să limitați ședințele la mai puțin de 15 minute în fiecare dimineață și să lăsați fiecărui membru opțiunea de a lucra de acasă dacă dorește. Adaptând acest lucru, bineînțeles, în funcție de activitate sau perioada din an. Dar în general rezultatul este impresionant, colaboratorii sunt fericiți să se bucure de libertatea de a munci unde vor și când vor. Pentru că nu există ore fixe, adesea ei muncesc mai mult pentru că simt pasiunea pentru meserie. Este un mijloc eficace de a-i concentra mai mult pe rezultate decât pe timp. Echipa dumneavoastră va produce mai multă energie decât ar face-o individual fiecare membru al ei. Dumneavoastră trebuie să-i „transformați” în actori dându-le libertatea cuvântului și cea de acțiune în serviciul colectivului.

Eliminați falsele motive întemeiate pentru a nu face

Cu siguranță vă poate fi frică de pierderea congtrolului, a puterii ori de a face greșeli, dar a gândi și a acționa altfel înseamnă în principal asumarea unui risc, deoarece nu puteți să faceți referință la ceva existent. Cel mai dificil nu este să integrați o idee nouă ci să scăpați de cele vechi și mai ales să măturați falsele motive întemeiate de a nu o face. Cel mai des întâlnit este cel că echipa nu e pregătită. Dar când va fi, va mai fi timp pentru acțiune? Celălalt argument este de a pretinde că în firma dumneavoastră e altfel. Nu vă înșelați, nu vă jucați cu întrebările și răspunsurile, ci mergeți să vedeți ce se întâmplă în alte întreprinderi. Dacă meseriile sunt diferite, cel mai adesea modurile de colaborare sunt aproape aceleași. Un alt argument, care nu este valabil, constă în a crede că va fi dificil sau chiar imposibil să schimbați mentalitățile, dar este tocmai scopul jobului dumneavoastră.

Alte articole complementare

Cum să vă faceți fericiți salariații și să-i fidelizați

Schimbarea în 8 pași după Kotter

Formula succesului care conduce spre fericire

Despre schimbarea managementului echipei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *