Blog

Blog

Comments (2) - Uncategorized

Pentru a termina cu datul la gioale la serviciu

Zvonuri, mailuri în copie ascunsă, sabotaje… Loviturile sub centură sunt un loc comun în întreprindere pentru multă lume. Fie că au loc între colegi sau vin dinspre ierarhie, aceste jocuri de putere sunt exacerbate de stres și concurență. Învățați să le identificați pentru a le contra mai bine.

Feriți-vă de cei care vă înjosesc

Fie că este vorba de un coleg ori de un superior, de cineva care bombăne tot timpul ori de vreun „atotștiutor”, acest personaj toxic găsește mereu ceva de zis despre munca dumneavoastră. Vă dă lucruri suplimentare de făcut pentru a sublinia că ați dat rasol prima dată ori vă înjosește pentru ca proiectoarele să rămână ațintite pe el. La fel de răi, fiți cu ochii-n patru pe cei care vor să vă depășească. Profitori, oportuniști, lăudăroși, ei nu ezită să-și însușească ideile dumneavoastră pentru a ieși în evidență și a străluci în locul vostru.

Cultivați detașarea emoțională

Nu faceți pe struții în fața repetării acestor comportamente deranjante! Fiți conștienți că ceva nu merge, că cineva se folosește de voi. Dar nu vă opriți la acest statut de victimă, puneți-vă întrebări referitoare la partea voastră de responsabilitate. Înainte de a țipa că sunteți sabotați sau de a vă confrunta cu cineva, este mai bine să vă puneți mai întâi întrebarea: „cu ce incit acest joc?” Dificultatea de a spune „nu”, lipsa de reacție asimilată cu toleranța ori un acord implicit… Și încercați să corectați această atitudine. Pentru a nu culpabiliza, relativizați. De exemplu remarcile toxice ale unui coleg mereu foarte critic nu sunt în mod obligatoriu dirijate contra dumneavoastră, ci pur și simplu ăsta este modul său de funcționare și comunicare: în loc să pună o întrebare ori să afirme o nevoie, el emite o critică. Învățați să vă distanțați, să cultivați indiferența și detașarea emoțională.

A răspunde nu este cea mai bună soluție

Gândiți-vă înainte de a returna fiecare lovitură… Supralicitarea va fi probabil sterilă. Cel mai bine alegeți o altă armă ori jucați forța colectivului, solicitând, de exemplu, colegii pentru a cunoaște comportamentul managerului față de ei: le face și lor aceleași reproșuri? Are aceeași atitudine? Dacă vă simțiți capabili, încercați abordarea directă, explicația între patru ochi. Atenție la alegerea momentului și la a rămâne cantonați la fapte. Fixați limitele, așa cum explicați unui client ce acceptați și ce nu, valorile pe care le apărați… Și spuneți ori faceți ceva care marchează finalul partidei sau îl demotivează pe celălalt.

Limitați pierderile, iar dacă nu, plecați!

Pentru a închide definitiv pliscul detractorilor voștri, deveniți ireproșabili… în limita capacităților proprii! Făceți-vă treaba astfel încât să nu vă poată reproșa nimic, respectați scrupulos termenele, observați cu rigoare procedurile de validare, fiți atenți la destinatarii mailurilor, etc. O altă tehnică posibilă este eschiva! Evitați pe cât posibil să aveți de-a face cu aceste personaje toxice: programați întâlniri scurte, schimbați mailuri ori vorbiți la telefon în loc de întâlniri față-n față, etc. Și dacă toate tentativele dumenavoastră eșuează, vă mai rămâne fuga! A lua totul asupra sa are anumite limite: nu este mai bine o eliberare definitivă?

Alte articole complementare recomandate:

De ce gândurile negative sunt cel mai mare dușman al succesului

Stăpânirea artei de a spune lucruri bune despre dumneavoastră fără a părea lăudăros

Cum să înveți gândirea critică

Despre psihopaţii în costum şi cravată

Comments (2)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *