Blog

Blog

Comments (2) - Uncategorized

În trei cuvinte despre secretul succesului în management

Există un banc de care mă tot lovesc pe rețelele sociale, referitor la secretul succesului unui director general, care răspunde în două cuvinte: „decizii corecte”. Iar atunci când este întrebat cum se pot lua deciziile corecte, răspunde cu un singur cuvânt: „experiența”.

Un manager este întotdeauna pus în situația de a lua decizii pe baza unor date incomplete, insuficiente și oricât ar încerca să tragă de timp pentru a acumula mai multe răspunsuri nu poate niciodată să ajungă la certitudine. Pentru că lucrurile se mișcă în permanență, iar datele ulterioare aduc uneori confuzie în loc de claritate. Și atunci aceste decizii se iau mai ales pe baza experienței.

Sunt multe nuanțe și multe tușe de adăugat pe acest tablou. Unele decizii sunt mai ușor de luat decât altele. Pe anumite căi pe care te angajezi mai există bifurcații, pe altele, ca pe niște autostrăzi, nu ai loc de-ntors destul de multă vreme.

De aceea este important pentru mulți dintre manageri să aibă cu cine să se sfătuiască, să aibă chiar mentori de multe ori.

Pentru anumite procese de transformare, deși soluțiile se află în interiorul organizațiilor, ele nu pot fi văzute decât din exterior. Și atunci este nevoie de un ochi limpede care vede lucrurile din afară, care știe să asculte și să aleagă soluția corectă prin zgomotul de fond al oricărei organizații.

Corporațiile rezolvă toate aceste lucruri prin proceduri bine standardizate prin care managerii sunt acoperiți contra greșelii. Problema care începe însă să se acutizeze este accelerarea schimbării, cu tendința de a deveni un proces continuu. Și în acest caz excesul de proceduri devine o frână în calea agilității organizaționale. Iar greșeala face parte din procesul de învățare, atunci când nu este fatală…

De asemenea, componenta de leadership devine din ce în ce mai importantă în managementul modern, pentru că un lider știe ce e de făcut, în timp ce un manager doar cum să facă.

Și uite așa, pornind de la 3 cuvinte, se ajunge la 300. Voi ce spuneți? În condițiile mondializării și a transformării continue, de ce are nevoie o companie – de proceduri sau de curaj în asumarea unei decizii, de specializare extremă sau de o experiență pluridisciplinară?

Alte articole complementare:

De ce trebuie recrutat mai ales un potențial

Cea mai mare eroare de management – a asculta

O schimbare de unghi – de la managementul de tranziție la cel de transformare

De ce reușesc cei cu un grad înalt de inteligență emoțională

Comments (2)

  • Marius

    8:12 PM, May 2018

    “Un lider știe ce e de făcut, în timp ce un manager stie doar cum să facă.”
    Daca citatul asta iti apartine, atunci sa stii ca el trebuie sa devina memorabil (ca si autorul lui).

    • Bogdan Buzdugan

      5:58 AM, May 2018

      Mulțumesc pentru apreciere, dar din păcate citatul nu îmi aparține mie ci lui Kenneth L. Adelman.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *