Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Semnele prevestitoare ale reușitei

A citi

Sigur, știți să citiți pentru că altfel nu ați fi pe cale să citiți acest articol. A ști să citești înseamnă să ai capacitatea de a citi o carte și de a o înțelege suficient de bine pentru a utiliza informația într-un mod practic ori să vorbiți despre asta cu o altă persoană. Aveți obiceiul să citiți? Aplicați ceea ce ați învățat? Împărtășiți acest lucru altor persoane? Citirea romanelor, de exemplu, ne face mai empatici, iar empatia este un atu care vă poate ajuta în managementul unei echipe sau coordonarea unei afaceri.

A pune întrebări

Dacă v-ați creat o întreprindere înseamnă că aveți deja această competență. Scopul unei afaceri care demarează este de a rezolva o problemă, de a răspunde unei nevoi ori de a convinge că poate vinde o soluție. Pentru a vă continua dezvoltarea, trebuie să aveți grijă de capacitatea de a pune întrebări a echipelor dumneavoastră. Le incitați în acest demers? La toate nivelurile organizației, nu numai la cel al echipei de direcție? Procesul de a pune întrebări conduce la succes dacă, bineînțeles, ascultați răspunsurile care vi se dau și vă inspirați din ele. În orice caz, continuați să puneți întrebări.

A critica

Uneori sunteți atât de concentrat asupra soluției care vi se pare corectă încât uitați să priviți situația din diferite unghiuri. În același fel, atunci când faceți un plan de acțiune sau de afaceri, cu toate argumentele care-l justifică, antrenați-vă să demonstrați și să criticați toate argumentele care militează în favoarea acestuia. Este unica ocazie de a percepe un punct de vedere opus, de a vă descoperi proiectul dintr-un unghi foarte diferit, care vă poate conduce la a-l abandona. Adoptați obiceiul de a decortica toate elementele care conduc către decizia pe care sunteți gata să o luați. Iar atunci când găsiți probe care vă discreditează proiectul, modificați-l corespunzător.

Schimbați păreri

Conversația este un mijloc de a dobândi și de a vă ameliora capacitatea de comunicare, dar și cea de a învăța. Cu cât evoluați mai mult într-un mediu sărac, cu atât mai puțin vă vor îmbogăți schimburile de idei. Intrați într-un mediu socio-profesional care vă aduce cunoștințe și vă stimulează curiozitatea, căutați conversații bogate pe subiecte variate, care vă lărgesc orizontul de gândire. Dacă vă concentrați prea mult asupra întreprinderii, riscați să treceți pe lângă conversații care v-ar putea ajuta cu adevărat.

A colabora

A lucra împreună cu colegii este adesea diferit de a le dirija munca. Dacă aveți șansa de a fi un colaborator înăscut, profitați pentru că acest lucru vă îmbogățește pe măsura schimburilor cu colegii. Dacă vă simțiți un suflet solitar, vă veți deseca în mod egoist și vă veți învârti în cerc. În ciuda propriului individualism, aveți interesul de a vă schimba modul de lucru și de vă pune la treabă într-un mod colaborativ.

A vă implica

Implicarea dumneavoastră se explică prin intermediul legăturii pe care o aveți cu întreprinderea și a propriei identificări cu aceasta. Trebuie să se petreacă același lucru cu colaboratorii: ei trebuie să adere la valorile și țintele întreprinderii, să se simtă loiali și motivați prin ceea ce fac și ceea ce obțin. Angajamentul antrenează performanța, o formă de civism organizațional care-i aduce la o acțiune dincolo de imperativele postului lor. O implicare redusă vă penalizează prin întârzieri, absenteism, demisii… Succesul întreprinderii depinde tot atât de angajamentul dumneavoastră cât și de cel al colaboratorilor.

Schimbarea

Sunteți o ființă umană ca și colaboratorii dumneavoastră, cu sentimente, emoții, nevoi și ambiția de a fi fericit. Dacă nu sunteți, schimbarea este o urgență. Vă găsiți în circumstanțe care vă blochează și aveți de ales între a continua fiind sigur de obținerea aceluiași rezultat ori de a răsturna situația. Aveți puterea de a alege orice, prieteni, muncă, lecturi, ieșiri… De fapt totul, cu excepția evenimentelor care vă depășesc și vi se impun, dar chiar și acolo vă puteți alege reacțiile. Dacă nu sunteți într-o stare de bine, cel mai bine este să începeți să faceți câteva schimbări.

Articole complementare:

Ce înseamnă reușita?

Acționați diferit pentru a reuși

Și dacă sunteți un creativ care se ignoră?

Cât de ușor obțineți rezultate prin dezvoltarea propriului leadership

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *