Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Google și dumneavoastră: nu sunteți vizibili, nu existați!

Nu alegeți întotdeauna să aveți o marcă personală. Ca toată lumea aveți una, pozitivă, neutră sau negativă, chiar dacă nu ați făcut nimic în mod voluntar pentru asta. Internetul o face acum publică și accesibilă tuturor. Dacă nu o definiți, ceilalți o vor face pentru dumneavoastră. Aveți interesul să o creați rapid sau să o pilotați în sensul potrivit. Ea vă va impune rpid ca o referință în domeniul dumneavoastră și mai ales vă va deschide uși.

A fi gata de „google-lizare”

„Personal branding” acoperă toate tehnicile de comunicare utilizate de întreprinderi pe care trebuie să le aplicați mărcii personale. Acestea cuprind difuzarea pe rețelele sociale (Facebook, LinkedIn, Viadeo…), bloguri, site-uri de microblogging ca Twitter. 9 căutări din 10 realizate de internauți se fac pe Google. Dacă nu sunteți vizibili pe Google, atunci nu existați, iar recrutorii care „google-izează” din ce în ce mai mult nu vă vor găsi.

A avea o imagine de marcă atrăgătoare

Prezența pe Google este notorietatea zilei de azi: sunteți ușor de găsit, numele vă este cunoscut, dar nu este suficient. Trebuie să fiți cunoscut bine pentru ceea ce sunteți și faceți. Imaginea dumneavoastră personală este astfel importantă din două motive: ea furnizează o orientare clară a dezvoltării dumneavoastră personale impunându-vă ca pe un lider, vă facilitează mult reușita profesională și vă permite urmărirea cu succes a obiectivului care vă pasionează. Reușita profesională și personală vin cel mai adesea dintr-o marcă dinamică unică, care vă propulsează spre noi vârfuri.

Corelația evidentă între imaginea de marcă și reușită

Crearea unei mărci puternice vă poziționează ca pe un lider natural, ceea ce incită contactele și relațiile profesionale să se întoarcă spre dumneavoastră ca spre o referință. Determinarea afișată pentru o direcție vă deschide porțile și crează oportunități unice care altfel ar fi rămas obscure. A cunoaște succesul de-a lungul întregii cariere necesită din partea dumneavoastră o poziție afirmată în mod natural în privința coordonării celorlalți și bineînțeles a propriei persoane. Reușita și imaginea de marcă interacționează una cu cealaltă și vă accelerează cariera spre noi direcții.

O stare de spirit superbă, progresistă și exigentă

Așa cum imaginea dumneavoastră de marcă ameliorează gradul reușitei, propriile standarde vor crește puțin câte puțin. De fapt mișcarea pozitivă inițiată de succes vă dă o stare de spirit progresistă, adică postura unui manager care are noi așteptări. Status-quo-ul nu mai este acceptabil, trebuie să avansați și să gândiți, ieșind din zona de confort. Chiar asta caracterizează natura profundă a antreprenorului, o stare de spirit nesatisfăcută niciodată, dar incredibil de puternică. În primul rând nu trebuie să fiți niciodată mulțumiți de starea actuală a propriilor afaceri. În acest fel, această determinare ascuțită de marca dumneavoastră personală ridică nivelul propriilor norme, care inspiră o nouă strategie și vă conduc mereu înainte.

Ținerea promisiunilor, o imagine care vă scoate în evidență

A dori să reușiți fără a comunica informații care vă identifică este practic imposibil. Nu contează ce vreți să faceți și ce post vreți să cuceriți. O diplomă nu mai este suficientă. Normele tradiționale sunt pulverizate de noile tehnologii. Și acolo, imaginea dumneavoastră de marcă va interveni ca un pașaport al angajabilității. Poziționându-vă într-o manieră eficientă, ea vă constrânge să vă țineți promisiunile „brand-ului” (o obligație ardentă în pilotajul propriei vieți) și în același timp, vă diferențiază de ceilalți.

Regulile mărcii dumneavoastră personale

Conform lui Peter Montoya, expert în personal branding, aceasta trebuie să fie:

Precisă, adică o comunicare pe o singură axă, un talent, o competență, o specialitate, un atu unic… Dacă știți să faceți orice acest lucru induce adesea în mintea celorlalți că nu știți să faceți nimic.

Cunoscut și recunoscut – a fi cunoscut înseamnă notorietate, dar recunoscut înseamnă o reputație de calitate din partea comunității profesionale căreia îi apațineți.

Sinceră și autentică, ea transmite un mesaj serios și credibil în afara oricărei exagerări publicitare.

Diferită, dacă nu sunteți diferiți vă înecați în mulțime și rămâneți anonimi.

Mai vizibilă decât cea a altora, crescând în cercurile de influență vă dezvoltați credibilitatea.

Congruența, ceea ce înseamnă că promisiunea purtată de marca dumneavoastră trebuie să fie coerentă cu ceea ce realizați. Faceți ceea ce spuneți și spuneți ce faceți.

Construită în timp, nimic nu se face peste noapte, nici măcar în epoca internetului, chiar dacă termenele s-au scurtat, ceea ce înseamnă că trebuie să aveți răbdare și voință pentru a vă înscrie într-o cursă lungă.

Asociată cu o valoare sau o idee universal recunoscută ca pozitivă, inteligentă și binefăcătoare. Acest lucru dă mărcii dumneavoastre o impresie de permanență, ca și cum ați fost mereu acolo, cu avantajul proximității.

Exploatați-vă unicitatea personalității, istoria personală și profesională care vă distinge dintr-o dată, capacitatea naturală de a întări cultura unei întreprinderi. Veți încerca să faceți totul mult mai bine ca alții, oricare ar fi situația pe care o vizați și mai ales cea pe care o găsiți…

Articole complementare recomandate:

Dorie Clark despre brandingul personal

Ce caută un vânător de capete în primul rând în profilul dumneavoastră de pe LinkedIn

Cum evaluați brandul de angajator

Imagine versus rezultate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *