Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Cum recunoașteți un bun patron

Doi cercetători din domeniul headhunting-ului au identificat atributele cele mai frecvent întâlnite la directorii de succes, pe care le voi prezenta mai jos.

Stăpânirea cifrelor

Directorii generali știu să interpreteze și să comunice starea financiară a întreprinderii cu fluxurile de numerar și de gestiune. Nu este obligatoriu ca ei să provină din finanțe, dar navighează cu ușurință, precizie și rapiditate printre cifre, procentaje și comparații, le analizează la nivelul bilanțului și al conturilor de rezultat.

Cunoașterea factorilor de valoare

Ei știu bine ce generează valoare la nivelul întreprinderii și comunică referitor la zonele de orientare strategică și operațională. Studiile realizate în ultimii 40 de ani arată că cei mai inteligenți șefi de întreprinderi se concentrează pe crearea valorii de exploatare într-o manieră sistematică, mai direcționat și mai agresiv decât concurenții lor. Ei reușesc mai bine să definească potențialul societății, favorizează o stare de spirit axată pe rezultate și măsoară factorii generatori de valori reale.

Cunoașterea clienților

Ei își cunosc perfect întreprinderea, ca și modul în care serviciile și produsele lor sunt percepute de clientelă, verificând în mod constant dacă ele se sincronizează cu nevoile actuale și viitoare. Elaborează și execută o strategie potrivită și, încă și mai important, o fac să evolueze. Își petrec timpul cu prioritate cu clienții și departamentele de vânzări și customer-care, pentru ca operațiunile comerciale ale firmei să se muleze cât mai bine pe nevoile clienților.

Talentul de a-i antrena pe ceilalți

Un lider extraordinar are talentul comunicării, stabilește relații de calitate, transmite o viziune clară și convingătoare și raliază echipele. Unii consideră „carisma” ca o necesitate pentru un lider eficace. Anumite cercetări cum ar fi cea a lui Jim Collins, „Good to Great”, dovedesc că pe termen lungi o abordare mai puțin egocentrică este mai înclinată spre crearea de valoare și mai susceptibilă de a obține o rentabilitate optimă. Acest lucru este contestat de cei care scot în evidență reușita patronilor companiilor din domeniul noilor tehnologii, de exemplu Steve Jobs și Larry Ellison. Stilul eficient de leadership variază în funcție de cultura organizației, diversitatea de origini și naționalități, dar și de exigențele comerciale. Trebuie evidențiate totuși unele puncte comune: o prezență și o atitudine pozitivă care atrag atenția tuturor, o comunicare clară și o convingere care atrage oamenii, o agilitate în a se adapta schimbărilor subite în medii de afaceri nesigure.

A se înconjura de cea mai bună echipă

Ei construiesc o echipă de direcție și intervin foarte repede dacă aceasta nu obține rezultatele scontate. Pentru a construi și a motiva cultivă relații personalizate cu fiecare și suscită dezbateri referitoare la miza întregii întreprinderi, nu numai la domeniile lor de activitate. Sistemele de evaluare sunt bazate pe obiective cantitative și calitative.

A lua suficient de des pulsul întreprinderii

Patronul ia pulsul organizației în mod regulat, veghează în permanență la sănătatea organizațională și urmărește imperativele cheie. În acest scop, el stabilește o metodologie pentru măsurarea sănătății organizației. Și petrece în mod regulat, cel puțin un minim de timp, în compania echipelor care au contact cu clientela. Există în lume mai multe sisteme de a măsura un „indice de sănătate organizațională”, care permite unei organizații mari să verifice periodic realizarea planurilor și a imperativelor strategice.

A gândi ca un proprietar

Aceștia gândesc și acționează ca și cum ar fi proprietarii întreprinderii, adoptă un comportament și o poziție ca și cum întreprinderea le-ar aparține, cu atât mai mult cu cât s-ar putea să beneficieze de o remunerație legată de rezultate. Acționează cu obsesia creării valorii și cer echipelor să facă mai mult cu mai puțin.

Ascultarea, convingerea și sinteza

Meseria de patron este o slujbă anevoioasă care necesită o abordare riguroasă, țintită și orientată spre rezultat, spre un echilibru între toți cei interesați din diferite părți: investitori, personal, clienți, fondatori și familii. Dacă reușesc să transmită și să inoculeze modul lor de a se comporta ca niște proprietari tuturor actorilor din organizație, atunci reușesc o străpungere spre o adevărată performanță pe termen lung.

Alte articole recomandate:

Secretul stilului de comunicare

Câteva lucruri pe care un şef nu ar trebui să le spună

Sfaturi mici pentru lideri mari

Găsirea factorilor de influență ascunși din organizația dumneavoastră

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *