Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Un secret al managementului: satisfacerea setei de recunoaștere

Un simplu „mulțumesc” exprimat cu satisfacție și o recunoștință sinceră pot transforma aproape orice aspect al organizației dumneavoastră. Este normal, organizația este constituită din persoane aflate în serviciul altor persoane și, ca orice ființă umană, fiecare dintre colaboratorii dumneavoastră, ca și dumneavoastră, manifestă o nevoie universală de a ști că este important.

Încetați să acționați pe pilot automat

Puteți porni de la principiul că echipa dumneavoastră nu se simte apreciată, sau nu suficient, sau că în orice caz ea nu percepe cu aceeași intensitate considerația pe care vă gândiți să le-o acordați. Este totuși carburantul care alimentează motorul dezvoltării dumneavoastră. Aveți impresia că faceți ceea ce trebuie și conduceți în mod regulat ședințele de analiză. De cele mai multe ori această întâlnire nu le aduce o mare recunoaștere, dacă o dirijați mereu cu aceleași cuvinte, aceeași tonalitate a vocii chiar dacă ei au explodat cifrele sau abia au asigurat un minim de rezultate.

Vorbiți mai mult cu fiecare persoană din echipă

Pentru ei sunteți pe pilot automat și nu acordați o atenție reală eforturilor lor. Schimbați-vă abordarea și alocați timp în fiecare zi pentru a vă împărtăși impresiile și aprecierea. Veți descoperi că este o practică cronofagă la început, de a investi în fiecare zi o parte a timpului dumneavoastră pentru a discuta cu unul dintre ei. Dar în câteva săptămâni veți constata o ameliorare netă a ambianței, a umorului fiecăruia și mai ales a productivității totale a grupului, care nu-și va mai pune întrebarea dacă le sunt apreciate eforturile și rezultatele. Ați realimentat astfel motorul reușitei dumneavoastră și în primul rând ați făcut reuniunile de analiză de o mie de ori mai agreabile.

Puterea unui „mulțumesc” pentru o problemă care nu a existat niciodată

Satisfacerea clienților este provocarea oricărei întreprinderi. În fiecare zi, pentru membrii echipei dumneavoastră aceasta constă în reglarea problemelor cu personalul din întreprindere și mai ales cu clienții. Iar una dintre capcanele în care pot cădea, atunci când tratează tot timpul problemele clienților, este de a vedea chiar clientul ca fiind problema. Puteți schimba această rutină periculoasă utilizând puterea unui „mulțumesc” pentru a rezolva o problemă care n-a existat vreodată. Cu siguranță, echipa dumneavoastră poate satisface un client nemulțumit acordându-i un discount sau un cadou, dar acest lucru nu ajunge în cea mai mare parte a timpului pentru a-i restaura sau pereniza acestuia încrederea. Expresia recunoștinței – dincolo de orice negociere sau relație – ci „pur și simplu pentru a o exprima”, făcută de fiecare membru al echipei dumneavoastră, va transforma relațiile cu clienții, care vor da dovadă la rândul lor într-un fel de recunoștință. Tratați-i într-o manieră egală oricare ar fi comenzile sau vechimea lor, vorbiți-le zâmbind despre plăcerea de a lucra cu ei sau mulțumiți-le pentru fidelitate și echipa dumneavoastră va găsi mai ușor și mai agreabil soluțiile.

Autoempatia pentru a-i face pe ceilalți mai performanți

Vă puteți plânge de o anumită atitudine negativă, ca un ego-pesimism care vă blochează mai mult sau mai puțin, în funcție de moment sau de situație. Nu ține decât de dumneavoastră să vă schimbați, adoptând o atitudine pozitivă, gratitudinea sau cum să fiți recunoscător pentru ceea ce aveți și faceți, pentru evenimentele care vi se întâmplă. Autoempatia înseamnă să vă ascultați, să vedeți mai clar în interiorul dumneavoastră, să vă mobilizați energia într-un mod constructiv, să adoptați un comportament mai adecvat, un discernământ mai bun în raport cu evenimentele. Bine în proprii papuci, veți putea relua lucrurile în mână și să vă dictați modul de interpretare și de integrare a circumstanțelor, în loc să le lăsați să vă domine. Recunoștința crește senzația de bine, de bunăstare, diminuează considerațiile materialiste ale reușitei dumneavoastră și vă stimulează sociabilitatea. Deveniți mai empatic și dispus a fi disponibil pentru ceilalți, cu un stres care se evaporă, o mai bună capacitate de concentrare, iar pentru echipa dumneavoastră o viață socială mai plină de satisfacții. Veți transforma astfel în aliat un colaborator recalcitrant, un rival potențial în colaborator, un teren ostil în câmp fructuos.

Articole complementare recomandate:

Idei preconcepute despre fericirea la locul de muncă

Principalii factori care contribuie la lipsa de satisfacție la locul de muncă

Fraze de evitat pentru a avea succes

Simpatia și pozitivitatea vă măresc șansele de reușită

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *