Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Nu distrugeți cultura companiei

Cultura organizațională este un lucru delicat și prețios. Alinierea cu ea este o provocare imensă și este atât de ușor s-o întorci cu susul în jos și să bulibășești absolut totul! Cultura companiei este ceva ce necesită un timp îndelungat pentru a fi clădită și chiar și cel mai nesemnificativ amănunt o poate întări sau distruge.

A nu ști ce este de fapt cultura

O modalitate sigură de a încurca ceva, este de a nu ști ce este cultura companiei! Sau chiar mai rău, prin ignorarea a ceea ce se află sub suprafața lucrurilor.

Nu permiteți liderilor care nu vorbesc o domnie absolută

Liderii nu inițiază întotdeauna cultura companiei, dar contribuie la ea cu siguranță. Nu le permiteți liderilor din interiorul organizațiilor să mineze normele culturale stabilite. Tratați cu managerii care încă nu s-au suit în autobuz. Mențineți-i răspunzători de crearea culturii și de susținerea ei. Așteptați-vă ca ei să contribuie în mod pozitiv și să-ntrupeze cultura organizațională în acțiunile zilnice. Dacă nu pot sau nu vor, înlocuiți-i cu cineva care poate și vrea.

Nu permiteți celor străluciți să se cațere deasupra tuturor

Inteligența este evident favorizată de către angajatori. În același timp, cei mai strălucitori pot fi și printre cei mai dificil de condus. Această dificultate este mărită dacă aceștia sunt obișnuiți să obțină excepții și un tratament special datorită performanțelor lor deosebite.

Uneori oamenii cei mai străluciți, intenționat sau nu, pot fi văzuți ca încercând să se așeze deasupra tuturor celorlalți ori să avanseze pe spinarea celorlalți. Colegii lor se simt marginalizați, ceea ce conduce la o cultură mai puțin colaborativă, mai puțin înclinată spre încredere și centrată pe indivizi.

Provocarea pentru manageri este să creeze un mediu în care oamenii să aibă suficiente elemente comune încât să se instaureze încrederea reciprocă și unde norma este întotdeauna respectul. Inteligența și înalta performanță nu pot fi un teren pentru excepții.

Atitudinile negative contaminează cultura companiei

Un articol de pe CNN afirma că aproximativ 5% din angajații companiilor ar putea fi responsabili pentru 90% dintre calamitățile legate de munca oamenilor. Așa cum se spune, este suficient un singur măr stricat pentru a contamina toată grămada. Sau, mai bine, fiți siguri că acționați proactiv față de „angajații toxici”.

Articole complementare recomandate:

Managementul pesimiștilor

Cum alimentăm problemele și întărim anumite comportamente

De ce au uneori dificultăți de integrare cei cu potențial

Câteva lucruri pe care un şef nu ar trebui să le spună

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *