Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Despre importanța cărților de vizită în lumea profesională actuală

Cine ar fi crezut că într-o zi acest cartonaș va deveni un obiect universal și un instrument formidabil de comunicare? Cartea de vizită este mai mult decât o identitate și un ansamblu de coordonate, ea instaurează relația socială, deschizând drumul schimburilor viitoare. Chinezii au înțeles acest lucru cu două secole înainte de Isus!

Cartea regelui

În tradiția franceză, se folosea o carte de joc pentru a înscrie o adresă sau un mesaj. Pe timpul lui Ludovic al XIV-lea, cartea de vizită propriu-zisă a început să se răspândească o dată cu dezvoltarea tipografiei. La curtea Regelui Soare, purtătorul era anunțat în mod solemn. Cartea regelui este un pic legătura simbolică a trecerii de la joacă la ceremonial în prestația socială.

Funcția profesională

Bogat decorată, ea încetează monocromia în 1780, trecând la bronz și maro-portocaliu. În afară de mediul aristocratic, cartea de vizită se folosește de către artizani și negustori. Unul dintre cele mai vechi modele cunoscute, aparținând pălărierului parizian George Marceau, datează din 1622. În aceeași epocă „Trade Card”-ul englezesc era mai curând destinat să corijeze lentoarea presei ca instrument de comunicare, înainte de apariția anunțurilor în ziare. Pe scurt, este un pic strămoșul prospetelor publicitare, flyer-ul de astăzi.

Telefon și etichetă

Începând de la mijlocul secolului XVIII, cartea de vizită devine un instrument de codificare a raporturilor sociale în marile familiii. De exemplu, atunci când înmânau ei înșiși prețiosul cartonaș, bărbații îndoiau un colț. După apariția telefonului, eticheta nu va face decât să accentueze această funcție de introducere a cărții de vizită. Onoarea obligă, așa că obiceiul era ca un domn să intre în posesia tuturor cărților doamnelor dintr-o casă înainte de a folosi telefonul. Dar câte protocoale înguste și cât drum s-a parcurs din acea epocă! În zilele noastre, nimic nu este mai simplu decât să cauți pe Internet pentru a-ți personaliza cartea de vizită.

Raționalizare și cărți de business

Pe măsura răspândirii, cartea de vizită se simplifică și câștigă în lizibilitate. Această raționalizare în creștere va conduce la distingerea cărților private de cele destinate utilizării profesionale. În Statele Unite, cartea de vizită a apărut mai întâi în mediul burghez în timp ce cartea de business se răspândea în asociațiile de meserii, la negustori și chiar la cămătari.

Ca mijloc de comunicare profesional, cartea de vizită identifică statutul sau funcția purtătorului, dar și instituția sau întreprinderea pe care o reprezintă. Cartea grafică, ornată cu logo, evocă tradiția blazoanelor din care se inspiră, ca o prefigurare a rolului pe care imaginea îl va juca din ce în ce mai mult. Îngrijită, creativă, personalizată și redutabil de performantă, cartea de vizită trebuie să dea un maxim de informații rămânând în același timp eficientă. Ea reprezintă pe scurt imaginea deținătorului său și poate chiar constitui o subtilitate inedită pentru găsirea unui job!

Articole complementare recomandate:

Omul invizibil

Dorie Clark despre brandingul personal

Cum să faceți de la început o impresie bună

Cum evaluați brandul de angajator

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *