Sunteți sătui să răspundeți la anunțuri fără să obțineți vreun interviu?
Sătui să răspundeți la anunțuri fără să obțineți vreodată un interviu și nici măcar un răspuns? Aveți moralul la pământ și vă gândiți serios să trimiteți mailuri insultătoare. Iată câteva motive să o lăsați baltă.
Terminați cu anunțurile!
„Piața muncii e ca un iceberg”. Este ceea ce vă vor spune majoritatea experților în recrutare, care vă vor desena un vârf deasupra mării pentru a sugera numărul de oferte vizibile și apoi, sub apă, vor trasa o suprafață imensă pentru a reprezenta piața ascunsă. Aceasta din urmă reprezintă 80 până la 90 % din ofertele de angajare. Și nu numai asta, dar marea majoritate a celor care caută un job se concentrează pe anunțurile oficiale unde sunt foarte puțini aleși. O dată cu creșterea șomajului întreprinderile se confruntă cu un număr în creștere de candidaturi, iar lipsa răspunsului devine o regulă. Și adesea este descurajant!
Candidatul cooptat va avea întotdeauna prioritate
Această prioritate poate însemna că un candidat „intern” sau cooptat poate trece înaintea dumneavoastră în ultimul minut! Am citit despre un candidat care a dat interviul final cu directorul financiar și după trei săptămâni de așteptare, în care i s-a spus că procesul era în curs, a primit un mail laconic prin care i s-a comunicat că postul a fost ocupat. Pentru că omul a vrut să înțeleagă ce s-a întâmplat, i-a hărțuit pe cei de la firma de recrutare pentru a obține o explicație până când aceștia i-au mărturisit că fusese instalat un nou director general și acesta a oprit imediat procesul de recrutare pentru a-și plasa unul dintre prieteni.
Mi s-a întâmplat și mie o dată, acum aproape 15 ani, să alerg de unul singur pentru un post de director tehnic la o multinațională din România și să ies pe locul doi. La câteva săptămâni după o cină cu directorul pentru Europa de Sud-Est și toată echipa managerială din România, în care am fost felicitat pentru obținerea postului, am sunat la firma de recrutare pentru că nu mai aveam nicio veste și mi s-a răspuns că nici ei nu știu de ce, dar beneficiarul nu mai dorea să mă angajeze.
Capcana anunțului „vitrină”
O altă cacealma o reprezintă anunțurile de tip „vitrină”, publicate tot timpul anului de anumite cabinete și întreprinderi. De fapt, acestea sunt pe piață pentru a da impresia că întreprinderea sau cabinetul de recrutare merg bine, se dezvoltă, au de lucru.
O ofertă, dar niciun post bugetat
Și ce să mai spunem de anunțurile atrăgătoare, la care se ajunge la interviu, dar apoi nu se mai întâmplă nimic pentru că nu există un buget suficient. I s-a întâmplat unui prieten. Răspunsul primit a fost că bugetele au fost înghețate și s-a renunțat la recrutare.
Atenție la anunțurile imprecise
Este mai bine să treceți prin cabinetele de recrutare, pentru o garanție a seriozității, îmi vor spune mulți dintre dumneavoastră. Nu întotdeauna. Între vânătorii de capete care nu știu nimic despre sectorul în cauză și cei care anunță intervale de salarii complet aiurea, aveți de ce să vă puneți întrebări. Câte anunțuri obscure nu ați văzut în care nu găsiți nici experiența necesară și nici domeniul întreprinderii? Mergeți deci mai departe. „Nu servește la nimic să răspundeți unui anunț dacă nu corespundeți 100 % profilului cerut”, vă va spune orice recrutor. Și în mod logic, anunțul „făcut pentru dumneavoastră” este foarte rar. Nici măcar nu merită să așteptați apariția lui. Există lucruri mai utile de făcut, cum ar fi cultivarea unei rețele relaționale. Dar aceasta este o altă poveste…
Articole complementare:
Cum să relaționați eficient pentru găsirea unui job
Cum să rămâneți pozitivi atunci când v-ați pierdut jobul
Cauze ale eșecului în căutarea unui loc de muncă pe care trebuie să le eliminați