Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Cum ieșiți din situații delicate la locul de muncă

Cum gestionați o situație neconfortabilă? Vi s-a întâmplat să vă simțiți prins în capcana unei conversații plictisitoare, de a nu ști cum să-i spuneți unui coleg ca asfixiază întregul birou cu parfumul său sau să opriți un comportament dezagreabil față de dumneavoastră. Adesea cel mai bine este să vă puneți în locul persoanei respective și să-i vorbiți. Cazurile cele mai des întâlnite sunt în general comportamente umane, care au existat întotdeauna și pe care trebuie să le abordați rapid. Iată câteva exemple de situații delicate și soluțiile pentru a le gestiona corespunzător.

Insultați pe cineva în mod accidental

Dacă trimiteți un text sau un mail altcuiva, iar acesta conține o critică a celui care-l primește, ați făcut o gafă. Regretați eroarea și trebuie să sesizați o oportunitate delicată de a discuta cu persoana respectivă. Nu folosește la nimic să încercați să vă scuzați sau să dați înapoi, răul a fost făcut. O conversație directă va conduce mai ușor spre iertare sau la prezentarea scuzelor după o explicație, dacă simțiți interlocutorul gata să le accepte. Dacă nu apreciați persoana respectivă, nu pierdeți timpul încercând să ameliorați lucrurile și profitați de greșeală pentru a vă clarifica și a vă oficializa poziția.

Patronul își însușește ideile dumneavoastră

Anumiți directori consideră că dacă vă plătesc sunt proprietarii tuturor gândurilor care ies din creierul dumneavoastră. Un bun șef acordă paternitatea ideii autorului și este mândru să aibă în echipa sa un asemenea colaborator. Cel mai bine este să vă întâlniți superiorul în tete-a-tete și să-i spuneți că sunteți dezamăgit de a nu vă fi fost recunoscută contribuția reală la acest proiect. Și să-l întrebați cum vă poate ajuta pentru ca acest lucru să nu se repete pe viitor. Important este să nu-l acuzați și să vi-l faceți un aliat binevoitor.

Șeful sau șefa vă apelează cu „draga mea” sau „dragul meu”

Unii pot folosi expresii cu conotație afectuoasă fără să-și dea seama. Dacă superiorul dumneavoastră folosește această expresie cu toată lumea, nu aveți de ce să vă formalizați. Dacă o resimțiți ca pe o denigrare deliberată sau o familiaritate deplasată, atunci aveți interesul să-i amintiți că vă place să fiți apelat cu numele sau prenumele dumneavoastră. Dacă simțiți în această formulă o formă de dispreț sau de batjocură, aveți interesul să căutați o altă situație.

Asistenta dumneavoastră poartă fuste prea scurte

Nimic nu e mai bun decât o discuție față în față. Un mail trimis către toată lumea referitor la codul vestimentar este adesea ineficient pentru că ea poate considera că nu o privește. Spuneți-i mai bine că ținuta sa vestimentară, precizând lungimea fustei, îi afectează direct imaginea și reputația și îi penalizează calitățile și talentul. Axați-vă pe fapte, fiți precis și clar și precizați că, respectându-i gusturile, vreți să o ajutați să reușească.

Un coleg cu competențe limitate vă cere să-l recomandați

Delicat să faceți recomandarea în măsura în care știți că vă veți pune într-o poziție incomodă. Este mai bine să-l refuzați spunându-i politicos că nu sunteți cea mai bună persoană din firmă care o poate face și propunându-i să solicite pe altcineva. Dacă sunteți managerul lui direct, spuneți-i că din principiu și dintr-o grijă față de etică nu recomandați pe nimeni din echipă. Puteți de asemenea, dacă este cazul, să argumentați că nu lucrați de suficient timp împreună pentru a-i putea evalua cu adevărat performanța sau a vă simți îndreptățit să vorbiți în numele său.

Știți că un coleg fură întreprinderea

A lua acasă rechizite este un comportament blamabil – cine fură azi un ou, mâine va fura un bou – și încă mai grave sunt acceptarea de cadouri sau de bacșișuri de la clienți. Dacă aveți cunoștință despre asemenea fapte, a nu spune nimic vă poate face complice sau responsabil. Cel mai bine în acest caz este să vă îndepliniți datoria de loialitate față de companie, rămânând cât mai puțin implicat posibil.Dați șefilor ierarhici câteva exemple de conduită dubioasă la care ați fost martor și lăsați-i să facă restul și să adune probele. Nu știți unde poate conduce o acțiune normală, iar dacă patronul dumneavoastră era mai mult sau mai puțin implicat în comportamentul pe care-l denunțați, dumneavoastră ați putea fi cel concediat.

Articole conexe:

Recunoaşterea unei adevărate „idei noi”

Cum să răspundeți unui comportament agresiv la serviciu

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *