Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Cum să relaționați eficient pentru găsirea unui job

Pentru a micșora timpul de căutare a unui job, cel mai bun mijloc este relaționarea. Iată câteva sfaturi pentru o relaționare eficientă extrase de pe site-ul careerrealism.com.

Căutarea unui loc de muncă s-a schimbat odată cu apariția internetului. Demersul prezentat în continuare vă poate economisi timp și vă poate scuti de multe ore de descurajare.

Prealabilele înainte de a relaționa

Înainte de a începe relaționarea sunt necesare câteva lucruri:

  • Existența unui CV profesional – Dacă nu ați scris tone de CV-uri pentru a înțelege nuanțele sistemului de urmărire a candidaților, densitatea cuvintelor cheie, a branding-ului personal și a propunerilor de valoare, cea mai bună investiție pe care o puteți face este un CV refăcut de un profesionist. CV-ul rămâne cel mai important document al carierei dumneavoastră, iar încredințarea rescrierii lui unui profesionist vă va asigura un avantaj competitiv. Sunt multe site-uri care vă propun acest gen de servicii, iar uneori sunt chiar gratuite.
  • Optimizați-vă profilul pe LinkedIn – Peste 95% dintre întreprinderi vă vor verifica profilul LinkedIn înainte de a vă aborda. Profilul dumneavoastră trebuie să fie optimizat cu cuvintele cheie potrivite, trebuie să fie redactat simplu și fără utilizarea jargonului și trebuie să dezvăluie suficient pentru a deschide apetitul recrutorului, pentru a-l incita să vă contacteze.
  • Difuzați-vă CV-ul – Acum că sunteți siguri că profilul LinkedIn și CV-ul sunt aliniate și capabile de a vă mări vizibilitatea, trebuie să vă întoarceți spre specialiști: vânători de capete și cabinete de recrutare. Nu există decât 4 moduri de a vă trece CV-ul: site-urile de recrutare, vânătorii de capete, contactul direct prin rețelele sociale și contactul direct pe email (mai mult pentru cadrele superioare). Există peste 5.000 de site-uri de recrutare în lume. Agregatorii de tip CareerBuilder nu sunt cei mai eficienți în inserarea CV-ului dumneavoastră. Cel mai bine este să vă depuneți candidatura pe site-urile de nișă. Va fi mai eficace în al face vizibil. Agențiile de recrutare pot fi un bun mijloc de a vă difuza CV-ul. Dar trebuie să înțelegeți că recrutorii sunt plătiți de către întreprinderi și acestora din urmă trebuie să le dea socoteală. Pe scurt, vânătorii de capete nu găsesc posturi pentru candidați; ei găsesc candidați care pot fi convenabili pentru un post. Citiți anunțurile de recrutare și titlurile lor. Citiți și cine le-a postat, recrutorul sau întreprinderea.

 

Etapele unei relaționări eficiente

Dintotdeauna, rețeaua a fost modalitatea cea mai eficientă de a găsi un post pentru că angajatorii se simt mai în siguranță atunci când o persoană le este recomandată. Iată de ce anumite întreprinderi plătesc prime de cooptare salariaților care le prezintă candidați care sunt reținuți. Conform unei idei foarte răspândite, relaționarea înseamnă a da CV-ul unui număr cât mai mare de persoane întrebându-le dacă nu există o oportunitate de job în anturajul lor. Nu este nimic mai rău decât asta pentru că pierdeți controlul și nu mai sunteți actorul propriei căutări. Un mod potrivit de relaționare este de a cere oamenilor părerea sau sfaturi. Toată lumea dă mai ușor un sfat decât o slujbă. Iată etapele relaționării eficiente:

  • Cârligul percutant constă într-o declarație de 20 de secunde pe care o puteți face în lift cu directorul de resurse umane al unei mari întreprinderi pentru a-i demonstra că sunteți cel mai bun pentru un post în organizația sa. Interlocutorul știe foarte repede despre ce e vorba. Și va fi interesat dacă este un cârlig percutant.
  • Baza de date de contacte – Folosiți-vă de LinkedIn pentru a identifica întreprinderile și persoanele de care doriți să vă apropiați. Examinați în special grupurile de discuție tratând activități variate și alăturați-vă schimburilor.
  • Stabiliți un plan de acțiune cu obiective specifice și măsurabile. Prevedeți, de exemplu, să vorbiți la telefon cu 25 de persoane pe săptămână. Aici va trebui să dați dovadă de disciplină, dar odată ce ați făcut-o o săptămână sau două, va deveni ușor. Întrebați fiecare persoană cu care vorbiți pe cine mai puteți suna și alimentați-vă astfel baza de date.
  • Elaborați o campanie de mailing direct – Dacă sunteți un cadru superior, puteți viza o campanie de mesaje directe către anumite întreprinderi pe care le-ați ales cu grijă. Există întreprinderi specializate care propun acest gen de servicii, care merg de la identificarea întreprinderilor țintă până la stabilirea contactului în funcție de criteriile dumneavoastră.

 

Urmărirea acestor etape vă va permite să câștigați timp. Dar nu uitați că trebuie întotdeauna să vă diferențiați din mulțime!

Pentru aprofundare puteți citi sau reciti:

Ce caută un vânător de capete în primul rând în profilul dumneavoastră de pe LinkedIn

Schimbați imaginea CV-ului dumneavoastră pentru a-l face viral

Pentru a vă găsi sau a păstra un job, diferențiați-vă prin competențe transferabile

Cum să redactaţi un CV percutant

Cum să ne ameliorăm „branding-ul personal”

Despre CV: abandonaţi modelele care ucid!

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *