Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Instrumente și tehnici pe care trebuie să le stăpâniți pentru managementul schimbării

Managementul schimbării organizaționale este o abordare a tranziției organizațiilor spre o stare viitoare dorită. Și este mijlocul utilizat în prezent în organizații pentru evaluarea proceselor și pentru a veni cu soluția perfectă. Principalul scop al acestei abordări este de a se asigura că schimbările sunt implementate complet și fără incidente. Inerent în managementul schimbării organizaționale este cuvântul care înspăimântă multă lume: „schimbarea”. Deși schimbarea este inevitabilă în organizații, adesea nu este binevenită. Pentru a conduce cu succes schimbarea în organizații este important să se ia în considerare impactul tangibil al acesteia precum și impactul personal al celor afectați din organizație. Managementul schimbării conține totuși o arie foarte largă și abordări variate de la o organizație la alta.

Când ți se pune în cârcă managementul scimbării, indiferent dacă ai aderat sau nu la o anumită abordare a schimbării, prima întrebare pe care trebuie să ți-o pui este ce fel de schimbare organizațională are loc în acest caz particular. Și asta pentru că managementul schimbării afectează în principal oamenii, iar principala sa sarcină este implementarea unei schimbări fără incidente, temeinic și durabil. Pentru a utiliza eficient instrumentele managementului schimbării este foarte important să o definiți în situația respectivă, trebuie să vă asigurați că fiecare persoană din organizație înțelege și susține acest efort. De cele mai multe ori, pentru a reduce rexistența, schimbarea trebuie indusă, trebuie să le dați oamenilor impresia că vine dinspre ei.

Organigrama

Primul instrument al managementului schimbării este organigrama. Aceasta este un instrument care permite desenarea tuturor proceselor organizaționale. Este o diagramă ușor de citit, care ajută la simplificarea proceselor organizaționale complexe. Organigramele sunt instrumente esențiale în managementul schimbării, care ajută la o ilustrare clară a tutror proceselor organizaționale și la descoperirea locurilor în care există pierderi și lipsește eficiența, lucruri care nu pot fi văzute cu ușurință. Ajută de asemenea la identificarea schimbărilor necesare pentru îmbunătățirea proceselor organizaționale. Primul lucru care trebuie făcut când se utilizează acest instrument este desenarea schemelor funcționale ale tuturor proceselor curente. Apoi trebuie condusă munca de îmbunătățire a proceselor pentru a identifica lucrurile care trebuie schimbate. Al treilea punct este găsirea unor soluții noi inovatoare, care vor aduce beneficii tangibile întregii organizații. Toate schimbările sunt apoi din nou desenate pe organigramă pentru ca ceilalți membri ai organizației să le poată conștientiza. Organigramele pot fi de asemenea utilizate pentru training-ul angajaților referitor la schimbările operate pentru că ajută la simplificarea proceselor complexe în scheme ușor de înțeles.

Colectarea datelor

Multor oameni nu le place să lucreze cu date și formule matematice, dar acestea sunt vitale pentru succes în managementul schimbării. Pentru un management al schimbării eficient, organizațiile trebuie să colecteze date importante referitoare la procesele originale și apoi să vină cu o prezentare a acestor informații. Acest lucru îi va face pe oamenii din organizație să se simtă mai bine. Dar trebuie subliniat că scopul acestui instrument nu este de a face pe cineva să se simtă bine. Măsurătorile și colectările de date trebuie să cuprindă: ciclurile temporale, adică media timpului necesar pentru finalizarea unui proces, intervalul de variație a acestui ciclu temporal, care include ciclul cel mai scurt și pe cel mai lung, debitul, care înseamnă numărul de unități care parcurg procesul într-o unitate de timp și erorile, care includ procentajul de unități care trebuie rectificate sau relucrate. Eficiența acestui instrument este dată de acuratețea datelor colectate și înregistrate.

Analiza în teren

Acest instrument al managementului schimbării furnizează o vedere de ansamblu a problemelor de abordat. Se concentrează de fapt pe motorul și inhibitorii schimbării. De exemplu, pentru că trebuie să implementați interzicerea fumatului în organizație, principalul motor al schimbării în acest scenariu este efectul fumatului pasiv asupra sănătății personalului nefumător. Pe de altă parte, un inhibitor al schimbării este ceva ce trebuie depășit, cum ar fi alegerea între a lăsa oamenii să fumeze în afara organizației sau construirea unei structuri unde pot fuma. Această analiză în teren este foarte importantă pentru că ajută la o identificare clară a motorului și inhibitorilor schimbării pe care doriți să o implementați. Cel mai puternic inhibitor este rezistența membrilor organizației. Pentru ca noua schimbare să fie acceptată de către membrii organizației, trebuie să vă concentrați asupra beneficiilor aduse de aceasta. Trebuie să includeți discuții de clarificare și să convingeți personalul rezistent la schimbare.

Diagrama culturală

Un alt instrument vital în managementul schimbării este diagrama culturală. De fapt, fiecare organizație are propriul său mod de a face lucrurile. Aceasta înseamnă că fiecare organizație are propria cale de stabilire a paradigmelor, conceptelor, presupunerilor, practicilor și valorilor. Anumite paradigme tipice incluse de majoritatea organizațiilor sunt: respectul pentru autoritate (atunci când deciziile sunt luate de managementul superior acestea se execută fără a pune întrebări) sau sistemul de recompense bazat pe vechime ori pe performanță. Dacă sunteți responsabil de implementarea schimbării în organizație trebuie să cunoașteți cultura organizațională astfel încât ceea ce faceți să fie acceptabil. Și aceasta pentru că paradigmele pot fi o sursă de rezistență la schimbare. Înainte de a începe să lucrați la schimbarea organizațională, trebuie să schimbați paradigmele existente și acest lucru este posibil dacă înțelegeți acest instrument.

Planul proiectului

Ultimul instrument vital în managementul schimbării în organizații este un plan clar al proiectului. În majoritatea cazurilor, o inițiativă de schimbare va necesita munca mai multor oameni în diferite departamente ale organizației pentru implementarea noilor schimbări simultan. De aceea este foarte importantă utilizarea acestui instrument care să vă ajute la definirea modului în care schimbarea propusă va fi implementată în toată organizația. Un plan clar al proiectului vă va ajuta să știți cine ce face și când, un factor care ajută de asemenea la implementarea schimbărilor propuse cu o rezistență minimă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *