Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Cum să anticipați și să dejucați întrebările unui recrutor

Nu este vorba de a-i spune recrutorului ceea ce vrea să audă, ci de a-i anticipa întrebările și, în consecință, răspunsurile pe care trebuie să le dați. Nu de a găsi răspunsul perfect și de a-l păcăli pe recrutor, ci pur și simplu de a vă ușura decodarea întrebărilor sale și înțelegerea motivațiilor lui. Să ne concentrăm asupra unui interviu de recrutare reușit. Și atenție un interviu de recrutare poate fi reușit chiar și atunci când nu sunteți recrutat în urma lui, dacă ați învățat anumite lucruri care vă vor aduce succesul la următorul.

A vă baza pe fapte tangibile și măsurabile

Un bun recrutor evită în general întrebările de opinie, pentru că știe că puteți răspunde cu ușurință pe teme generale ca munca în echipă, spiritul de inițiativă sau leadership-ul. El vă va pune întrebări care cer fapte mai mult decât păreri. Nu se va baza pe ceea ce pretindeți că veți face, ci foarte mult pe ceea ce ați făcut deja, trecutul dumneavoastră fiind în ochii lui mai fiabil decât viitorul dumneavoastră. El vă va pune o primă întrebare, apoi vă va propune să dezvoltați subiectul pentru a înțelege pe deplin situația descrisă, pentru a determina cu exactitate ceea ce ați făcut sau nu ați făcut și a cunoaște consecințele acțiunilor dumneavoastră. Tot ce trebuie să faceți este să răspundeți prin fapte, elemente obiective, situații, un context, cifre, soluții concrete, rezultate.

Descrieți ultima situație în care un client a fost furios pe dumneavoastră

Obiectivul este de a vă evalua competențele și capacitățile de a gestiona un conflict interpersonal. El vrea să știe de ce clientul era furios pe dumneavoastră și cum ați reglat situația. Nu folosește la nimic să dați vina pe altcineva, chiar dacă este adevărat. Trebuie să vă concentrați asupra modului în care ați abordat și rezolvat problema, să vă admiteți partea de responsabilitate în diferend și să arătați cum ați soluționat situația. Cadrul matur își recunoaște greșelile, își asumă responsabilitatea și învață din experiență. Fiecare eroare este de fapt un training deghizat, dacă nu se mai repetă.

Explicați-vă cea mai dificilă decizie din ultimele șase luni

Recrutorul vrea să evalueze cu această întrebare capacitatea dumneavoastră rațională, de apreciere a unei situații și de asumare inteligentă a riscurilor. Ca orice cadru de conducere, trebuie să luați decizii dificile. Expuneți modul în care ați ajuns la această decizie, analiza diferitelor date pentru a determina cea mai bună soluție. Veți marca puncte dacă arătați că ați luat în considerare aspectele tehnice și umane, ramificațiile lor interpersonale, că prin alegerea dumneavoastră ați ținut cont atât de persoanele implicate cât și de interesul întreprinderii.

Cum aplicați o directivă pe care nu o considerați pertinentă

Aici se dorește evaluarea capacității dumneavoastră de a aplica și apăra o idee sau o decizie pe care nu o împărtășiți. Atenție, nu propuneți căi ocolitoare considerând că aveți dreptate și nu vorbiți despre mânia sau frustrarea dumneavoastră, chiar dacă recrutorul vă dă impresia că este empatic cu situația dumneavoastră. El vrea să măsoare capacitatea dumneavoastră de a ieși dintr-o situație critică și de a pune întrebările potrivite pentru a ameliora lucrurile. Veți fi apreciat dacă, în ciuda divergențelor, vă veți arăta motivat și îi veți ajuta pe ceilalți să fie și ei. În acest moment aveți dreptul să vă întrebați dacă ceea ce trebuie să faceți are sens și datoria de a vă arăta loial față de șefii dumneavoastră ierarhici. Trebuie să convingeți că sunteți capabil să dezbateți și să argumentați față în față cu aceștia, în tete-a-tete, dar și de a executa directiva și de a o apăra în ședință.

Vorbiți despre o zi în care nu v-a ajuns timpul

Recrutorul vrea să vă măsoare implicarea, capacitatea de a stabili priorități și de a comunica eficient. Trebuie să vă descrieți eforturile pe care le-ați făcut pentru a termina o sarcină critică sau cum ați stabilit prioritățile și ați știut să comunicați foarte devreme șefilor ierarhici că termenele erau în pericol. Un cadru responsabil, într-o asemenea situație, se asigură că celelalte persoane sunt conștiente de acuitatea problemei și se dovedește capabil să anticipeze. A răspunde că ați rămas târziu seara pentru a vă termina munca este un fals răspuns bun pentru că acest lucru trădează o altă problemă care aduce atingere organizației sau productivității dumneavoastră. A vă termina târziu ziua de muncă este bine, dar a identifica problemele cronice și a propune soluții este și mai bine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *