Schimbați imaginea CV-ului dumneavoastră pentru a-l face viral
Nu vă puteți descrie în continuare ca în secolul trecut. CV-ul și profilele dumneavoastră în mediile sociale trebuie să degaje o impresie de modernitate. Chiar dacă vă place stilul retro pentru a vă îmbrăca, trebuie să vă feriți de un CV învechit un pic prea mult. Stilul nostalgic în lumea profesională vă poate lega de o funcție din trecut, depășită poate chiar perimată. Trebuie să-i oferiți o față complet nouă CV-ului dumneavoastră pentru a vă elibera de zgura de ieri și a vă îndrepta spre meciurile de mâine.
Schimbarea la față și schimbarea stilului
Înainte CV-urile erau consultate exclusiv pe hârtie, iar un font ca Times New Roman era mai ușor de citit. Astăzi, ele sunt citite online, iar anumite fonturi cum ar fi Calibri, Gautomi sau Verdana sunt mai ușor de citit pe un ecran. Stilul poate fi mai sofisticat, cu integrarea culorilor în antete, cu încadrări pentru a scoate în evidență elementele importante. Pe vremuri se includeau uneori logouri și grafice pentru a atrage atenția asupra unor elemente specifice sau certificări. Astăzi CV-ul este scanat prin ATS (Applicant Tracking Software) și este mai bine să evitați graficele, tabelele și logourile care pot fi stricate. Uitați de CV-ul pe hârtie, singura dată când ați putea avea nevoie de o copie, și nici atunci cu siguranță, este când vă prezentați la o întrevedere de recrutare în cadrul unui interviu față-n față.
Formatați CV-ul cu programul de digitalizare
Acest program este din ce în ce mai folosit de către angajatori pentru optimizarea procesului de recrutare. Aplicația permite analiza curriculum vitae și filtrarea lui pornind de la cuvinte cheie, în scopul de a elimina candidații și a reduce sarcina de lucru a resurselor umane. Trebuie să vă pliați regulilor sistemului ATS. Dacă CV-ul dumneavoastră nu conține cuvintele cheie care trebuie, el va ateriza la coșul de gunoi virtual și nu va fi niciodată citit de o ființă umană. Cuvintele cheie sunt în general competențele dobândite prin formare profesională și experiență. Pentru a trece de procesul de digitalizare ATS, trebuie să vă creați un CV ATS și uman numai cu simboluri prezente pe tastatură, să evitați antetele sau subsolurile de pagină care nu pot fi citite sau interpretate de către program și să vă accentuați CV-ul prin titluri: experiență profesională, formare profesională, atestări, expertiză tehnică sau tehnologii stăpânite. Scrisoarea de intenție, de asemenea analizată după aceleași principii, vă oferă o excelentă ocazie de a adăuga alte cuvinte cheie, care vă cresc șansele de a fi selecționat.
Adresa fizică a devenit perimată
Rămâneți simplu, doar numele, numărul de telefon și adresa de e-mail, chiar fără a marca „e-mail” sau „mobil”, dar precizați-vă profilul LinkedIn , link-ul către blogul sau site-ul dumneavoastră. Adresa fizică este din ce în ce mai puțin utilă. Nu vă trimiteți CV-ul prin poștă, deci nu primiți o scrisoare tradițională pentru a vă invita la o întrevedere de recrutare sau pentru a vă anunța un răspuns negativ.
Personalizați-vă CV-ul de fiecare dată pentru angajatorul țintit
Înainte se rămânea într-o profesie cea mai mare parte a unei cariere și un CV standard era suficient. Astăzi, trebuie să fiți agil, să schimbați frecvent, să vă asumați responsabilități diferite, să vă adaptați schimbărilor tehnologice. Un CV nu mai este suficient. În loc să creați un super CV, personalizați-l de fiecare dată când sunteți candidat. Începeți cu un titlu care reprezintă marca dumneavoastră personală în 4-5 cuvinte, apoi profilul în 3-4 rânduri care vă pun în valoare în ochii angajatorului căutat. Dați dovadă de imaginație și evitați expresiile ca „motivat”, „competențe solide”, „axat pe rezultate” și „spirit de echipă”. Vin apoi competențele dumneavoastră de bază. Cel mai bine este să citiți descrierea postului propus și să integrați competențele dorite în prezentarea dumneavoastră. Acest lucru îl va ajuta și-l va reconforta pe responsabilul de recrutare.
CV-ul dumneavoastră digital se extinde pe rețelele sociale
Lungile CV-uri istorice sunt moarte, dar nu faceți greșeala să-l scurtați mecanic. Nu este vorba de lungime ci de conținut. Arătați-vă responsabilități-le și realizările cele mai recente și pertinente din ultimii ani, cu rezultate cuantificabile pentru fiecare post. CV-ul dumneavoastră are o pertinență de 100% dacă demonstrează prin conținut că veți avea succes în întreprinderea căreia vă adresați. Acordați-vă un timp suficient pentru a-l aduce la zi și veți vedea că va deveni viral. CV-ul dumneavoastră trece dincolo de documentul propriu-zis. El se extinde prin profilul dumneavoastră de pe LinkedIn, prin prezența în mediile sociale, pe blog. Totul într-o strategie de branding și comunicare modernă. Noua abordare, reactivitatea la schimbare și îmbrățișarea a „ceea ce este de actualitate” vă asigură că nu ajungeți „cel care nu mai este…”
Și rămâneți totuși modești. Nu uitați că CV-ul este de multe ori considerat ca o piatră de mormânt care, cu o singură excepție, la Săpânța, vorbește despre cei pe care-i descrie, numai de bine.
Directorul de cercetare-dezvoltare – pilot al inovației și rentabilității - Bogdan Buzdugan
6:33 AM, October 2022
[…] Schimbați imaginea CV-ului dumneavoastră pentru a-l face viral […]