Blog

Blog
Obținerea angajamentului managerului dumneavoastră prin co-dezvoltare

Comments (0) - Uncategorized

Obținerea angajamentului managerului dumneavoastră prin co-dezvoltare

Co-dezvoltare, un mod de acompaniament în grup, este pe cale să se dezvolte în firmele din Franța. În Canada, unde a apărut această mișcare, el și-a dovedit eficiența. Iată câteva din secretele acestui mod de acompaniament colectiv al managerilor, directorilor și angajaților.

Co-dezvoltarea centrată pe persoană

„Clientul” co-dezvoltării, cel care-și expune situația grupului, este în centrul muncii. Spus însă așa nu înseamnă nimic. Dar formatorii facilitatori de ateliere au încercat totul pentru a pune clientul în centru: punere în situație, experiențe, jocuri. Acolo clientul se află în centru și acest lucru face parte din cererile inițiale ale metodei. El își expune situația sa celorlalți participanți. Un studiu american arată că pentru a angaja participanții într-o formare profesională cel mai bine este să pornești de la situații trăite de către aceștia pentru că aceste situații angajează un proces de învățare mult mai profund.

Ceilalți participanți în poziție înaltă

Ceilalți participanți sunt consultanții „clientului”: ei sunt puși într-o poziție care-i valorizează pentru că intră într-o relație de ajutorare, creată de către facilitator, ceea ce oprește anumite derive psihologice. Studiul american arată de asemenea că dacă participanții vorbesc în timpul unui schimb, ei devin mult mai implicați. Acest studiu se bazează pe o experiență de masă care viza să-i învețe pe bucătarii americani să folosească anumite legume. Această experiență a permis observarea a ceea ce „mergea” cel mai bine. Este mult mai ușor să primești și să exprimi o părere în fața unui egal decât a unui terț. Co-dezvoltarea permite acceptarea faptului de a auzi păreri diferite despre propria situație fără să ai impresia că ai fost muștruluit de către un profesor.

Inteligența colectivă funcționează

Fiecare consultant are punctul său de vedere. Este aproape magic să constați cât de mult aceste diferențe de puncte de vedere îmbogățesc problematice. Să ne imaginăm un client care are o problemă de comunicare a influenței: un consultant se va gândi la postură, un altul la organizație, al treilea la proces, etc. Pe de altă parte clientul va rezona cu fiecare: oricare dintre participanți poate găsi un punct al situației care-i spune ceva… Facilitatoru va veghea de fapt la facilitarea acestui transfer.

Co-dezvoltarea accelerează creativitatea

Una dintre cheile creativității este separarea timpilor de creativitate de cei ai trierii și analizei ideilor și este exact ceea ce permite co-dezvoltarea. Procesul permite întârzierea momentului în care ideile sunt triate. Situația este mai întâi explorată, întrebările sunt puse, iar judecata este întârziată. Pe de altă parte, modul de interaxcțiune facilitează încrederea între participanți. Procesul este încadrat și liniștitor. Există puține motive de neîncredere. Încă o dată, acest lucru facilitează căutarea de noi piste și descoperirea potecilor încă neexplorate.

Muncim împreună și relaționăm

Aduceți servicii care nu sunt de acord și muncesc în cadrul aceluiași lanț al valorii, manageri din întreprinderi diferite, persoane din întreprindere care nu se văd niciodată… Angajați de dorința de ajutorare și de situația clienților, ei vor descoperi și alte aspecte ale situației celorlalți.

În sfârșit forța grupului

„Clientul” preia rezoluțiile în fața întregului grup de consultanți. Dificil să se dezică după aceea. Dacă ședința face parte dintr-o serie, ei se vor revedea data următoare pentru o analiză. Într-un cuvânt, pentru mine conform experienței, co-dezvoltarea este puternică pentru că este un proces angajant. Toate organizațiile sunt gata să găsească o procedură deosebit de eficientă pentru subiecte complexe: gestionarea conflictelor, inovația, munca referitoare la valori etc. A-l încerca înseamnă a-l adopta!

Alte articole recomandate:

Comportamente periculoase de evitat pentru a reuși

A fi performant datorită gestionării ingeligente a timpului

Greșeli uzuale pe care noii manageri ar trebui să le evite

Accelerați creșterea afacerii dumneavoastră printr-o cultură creativă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *