Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Scuzele la serviciu sau cum să spuneți „Îmi cer scuze” când ați dat-o-n bară

Cu toții facem greșeli la muncă. Poate că sunteți în mijlocul unei prezentări a echipei dumneavoastră și descoperiți o greșeală majoră de dactilografie. Sau mail-ul șefului vă enervează atât de tare încât scăpați o diatribă nimicitoare către un coleg, iar mai târziu realizați că ați dat „reply all” când ați trimis mesajul. Poate că v-ați plâns de un membru al echipei la bucătărie și el a intrat și a auzit fiecare vorbă disprețuitoare.

Ni s-a întâmplat tuturor și nu este plăcut. Totuși vă puteți ispăși păcatele de la locul de muncă. Asumați-vă responsabilitatea și remediați rapid răul pe care l-ați cauzat. Determinați dacă greșeala dumneavoastră este profesională sau personală și imaginați-vă cum o puteți îndrepta.

Shauna Heathman, proprietară a Mackenzie Image Consulting, ne împărtășește patru pași de bază pentru îndreptarea unei gafe la locul de muncă:

  • Cântăriți impactul greșelii dumneavoastră: Trebuie să vă imaginați cât de mare este greșeala pe care ați făcut-o și cum să vă cereți scuze fără să o transformați într-o problemă și mai mare – sau și mai rău, să nu vă recunoașteți de loc greșeala. Analizați întotdeauna cel mai bun mijloc pe care-l puteți utiliza când vă cereți scuze, fie că este prin e-mail, față în față sau printr-un anunț public. Dacă ați râs de un coleg care era chiar în spatele dumneavoastră, mergeți direct la el. Nu este nevoie de niște scuze grandioase în public, dar un e-mail nu este suficient de personal.
  • Scuzați-vă repede și sincer: Transparența este cea mai bună. Și trebuie să vă asumați întreaga resposabilitate pentru acțiunile dumneavoastră. Încercarea de a fi eluziz pentru a vă salva fața merge arareori, și nici cochetăria nu ajută, deci scuzați-vă într-un mod clar, punctual și sincer. Nu dramatizați prea mult și nu încercați să vă justificați acțiunile. Doar cereți-vă scuze.
  • Fiți capabil de autoironie: Nu are niciun rost să vă aruncați într-o stare de agitație extremă, doar dacă nu cumva ați încălcat o regulă importantă, cum ar fi să aruncați o înjurătură direct către CEO. Altfel trebuie să știți să vă autoironizați dacă este o greșeală minoră de genul celei de dactilografie sau un accident neintenționat. Vă cereți scuze, bineînțeles, dar recunoașteți că sunteți doar un om și că fiecare face greșeli.
  • Luați măsuri preventive: Ca parte a scuzelor, furnizați asigurarea că veți face tot posibilul să nu se mai repete. Cu cât e gafa mai mare cu atât trebuie să dați mai multe asigurări. Dacă ofensa a fost adusă de greșeli de dactilografie sau de alte probleme minore, cineva care v-ar edita munca v-ar ajuta să minimizați apariția unor asemenea greșeli pe viitor. Când vine vorba de greșeli mai mari, de genul faimosului „reply all” sau când ați fost prins bârfindu-vă colegul, asigurați persoana sau pe șef că dacă veți avea probleme serioase vă veți adresa lor în persoană data viitoare.

Shane Wagg de la agenția de marketing Search Tactix ne-a împărtășit câteva dintre greșelile pe care le-a întâlnit în compania ei sau lucrând cu alte companii.

„Ca angajator, am avut angajați care au venit la mine cu priviri îndurerate, admițând neglijențe sau erori care ar fi putut avea ca efect pagube financiare,” a spus Wagg. „Dar au venit în fața managerilor suficient de repede pentru a reuși să limităm pagubele.

Iar vorbind de alte erori legate de muncă, una dintre cele mai mari companii din domeniul tehnologiei a venit la noi cu o idee de vârf, care avea numele unui concurent pe ea. De fapt, când i-am atenționat, au pretins că este vorba de dactilografiere,” adaugă Wagg.

Deci, după cum vedeți, toți trebuie să fie atenți. Dacă ai îngrijorări serioase în privința unor probleme, discută cu colegii sau cu șeful și adresează-te lor cu capul sus. Dacă sunteți prins într-o perioadă de tulburări emoționale, trageți aer adânc în piept și concentrați-vă asupra muncii.

Alte articole recomandate:

Cum să vă organizaţi munca atunci când lucraţi de acasă

Despre alinierea angajaților

Nu mai încercați să fiți plăcuți de toată lumea

Bariere în calea succesului ca lider

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *