Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Obiceiurile angajaților care cuceresc adeziunea celorlalți

Puterea de convingere este esențială în orice întreprindere sau carieră. Nu sunteți poate născut cu darul de a ști să convingeți și credeți că aceasta implică manipularea, presiunea, farmecul… toate comportamentele stereotipe ale caricaturii vânzătorului de mașini. Și totuși a convinge se învață. Este vorba de descrierea în mod eficient a avantajelor unei idei pentru interlocutorul dumneavoastră și de obținerea acordului său. Să ne concentrăm pe obiceiurile profesioniștilor care reușesc să cucerească adeziunea celorlalți.

Dați dovadă de îndrăzneală

Cercetările arată că tupeul este în general preferat expertizei. Plecați de la principiul că încrederea unui profesionist este echivalentă cu abilitatea. Chiar și cel mai sceptic se poate lăsa convins de un orator încrezător. De fapt, veți prefera să primiți sfaturi de la o sursă care pare confirmată, sigură, căreia îi veți trece cu vederea aspecte mai puțin pozitive. Deci, dați dovadă de îndrăzneală, abandonați „mă gândesc” sau „cred că”. Dacă credeți că o afacere va merge, spuneți-o și lucrați la asta. Acționați în spatele opiniilor dumneavoastră, chiar dacă nu sunt decât opinii, și dați o imagine de entuziasm. În acest fel îi veți convinge mai ușor pe ceilalți.

Adaptați-vă elocvența fiecărei situații

Trebuie să vă modulați viteza de exprimare. Dacă publicul dumneavoastră este susceptibil unui dezacord, vorbiți mai repede, iar dacă în general este de acord, vorbiți mai lent. Dacă nu prea este de acord cu dumneavoastră, vorbind mai repede îi dați mai puțin timp pentru a-și forja contraargumentele și aveți o șansă mai bună să-l convingeți. Dacă este în fază cu propunerile dumneavoastră, vorbind mai lent îi dați mai mult timp pentru a vă evalua argumentele și de a măsura beneficiile pe care le va obține. De fapt, dacă vorbiți cu cei care au fost convertiți, vorbiți lent, dacă nu, accelerați-vă debitul. Iar dacă vorbiți unui public neutru sau apatic, vorbiți repede pentru a le păstra atenția trează.

Începeți cu mici victorii

Cercetările arată că obținerea unui acord, oricât de mic ar fi, are un efect durabil, chiar dacă este doar pe termen scurt. Deci, în loc să vă anunțați direct argumentul final, începeți prin a lansa propoziții cu care știți că publicul va fi de acord. Puneți astfel bazele unui viitor acord. Reamintiți-vă că un corp în mișcare are tendința de a continua. Același lucru se întâmplă și cu mișcările de aprobare ale capului.

Rămâneți același până la capăt

Lansarea unor afirmații cu exclamări și virulență poate implica în mod efectiv un sentiment de urgență arătând că sunteți atașat de subiectul pe care îl tratați. De fapt trebuie să fiți dumneavoastră însăși. Autenticitatea este întotdeauna convingătoare, iar dacă vă simțiți suficient de puternic pentru a lăsa să scape o înjurătură ușoară, făceți-o. Cercetările asupra acestui punct au tendința să demonstreze că acest lucru adaugă forță de convingere.

Cunoașteți-vă auditoriul pentru a vă adapta comunicarea

Puteți pica pe un interlocutor care are nevoie de timp de reflecție. Dacă îi cereți un răspuns imediat, îl puneți în defensivă, iar în lipsa timpului de gândire va cădea pe singurul lucru care-l liniștește, status quo-ul. Încercați o altă abordare: lansați o idee indicând în același timp faptul că nu este complet structurată și că îi solicitați ajutorul pentru a se gândi la ea timp de câteva zile. Îi va plăcea modul în care acționați față de el. Îi veți demonstra că îi apreciați înțelepciunea și experiența, că nu vreți numai să fie de acord cu dumneavoastră, ci vă interesează și părerea lui. Trebuie să vă cunoașteți auditoriul, pentru a nu forța un acord imediat atunci când prin etape succesive îi puteți cuceri adeziunea.

Trageți concluzii pozitive

Care dintre enunțurile următoare este cel mai convingător? „Încetați să faceți atâtea greșeli” sau „Fiți mult mai precis”. Sau dintre următoarele? „Încetați să fiți atât de pasiv” sau „Arătați-vă mai mult energia”. Chiar dacă găsiți tentantă utilizarea tacticilor alarmiste, se dovedește că anunțarea rezultatelor pozitive are tendința de a fi mai convingătoare. Conform cercetătorilor, majoritatea oamenilor ar reacționa negativ dacă ar trebui să-și schimbe comportamentul. Deci, dacă doriți să provocați o schimbare, trebuie să vă concentrați pe aspectele pozitive ale acestei schimbări.

Alte articole recomandate:

Obiceiuri ale conducătorilor performanţi

În trei cuvinte despre secretul succesului în management

Stăpânirea valurilor schimbării

Erori de evitat când începeţi un nou serviciu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *