Cum să deveniți excepțional de simpatici la locul de muncă
A fi simpatic nu este înnăscut și nici măcar rezervat câtorva nororcoși. În realitate, acest lucru depinde în întregime de dumneavoastră, de comportamentul pe care-l adoptați, care cel mai adesea vă este dictat de inteligența emoțională. Să ne concentrăm pe comportamentele care vă fac simpatic.
Capitalul dumneavoastră de simpatie depinde de comportament
Un studiu condus la UCLA a evaluat peste 500 de cuvinte în funcție de capacitatea lor de a fi percepute ca simpatie. Cele mai bune nu au nimic de-a face cu caracteristicile înnăscute, dar acoperă noțiunile de sinceritate, transparență și capacitatea de a-l înțelege pe celălalt. Ele descriu calitățile persoanelor dotate pentru relațiile sociale grație inteligenței emoționale. Capitalul de simpatie depinde de comportamentul dumneavoastră mai mult decât de potențialul de pornire.
A pune întrebări și a fi interesați de ceilalți
Eroarea cea mai răspândită în materie de ascultare vine din faptul că adesea sunteți atât de concentrați asupra a ceea ce veți spune, încât nu reușiți să auziți ceea ce se spune. Cuvintele ies puternice și clare, dar sensul lor se pierde. Mijlocul simplu de evitare a acestei capcane este de a pune multe întrebări. Interlocutorului dumneavoastră îi place să știe că-l ascultați, iar o întrebare de clarificare îi arată nu numai că îl ascultați, dar și că vă interesează ceea ce spune. Veți fi surprins să vedeți cât respect și apreciere veți câștiga punând întrebări.
Închideți telefonul și consacrați-vă schimbului
Nu este nimic mai agasant pentru interlocutorul dumneavoastră decât să citiți un mesaj, să preluați un apel în plină conversație sau să aruncați un ochi la telefon. Acest lucru poate fi interpretat ca un semn de lipsă de respect. Când vă angajați într-un schimb, concentrați-vă toată energia asupra conversației. Ea va fi cu atât mai agreabilă și mai eficientă dacă vă implicați complet.
A rămâne natural și sincer inspiră încredere
A fi sincer și cinstit inspiră simpatie. Nimănui nu-i place falsul și ipocrizia. Interlocutorul va fi atras de autenticitatea dumneavoastră pentru că știe astfel că poate avea încredere în voi. Este dificil să apreciați pe cineva atunci când nu știți cine este cu adevărat și nici ce simte cu adevărat.
Arătați-vă deschis și fără o părere preconcepută
Dacă vreți să fiți simpatici trebuie să fiți deschiși la minte. Acest lucru vă face accesibili și interesanți pentru ceilalți. Nimeni nu apreciază o conversație cu un interlocutor care și-a format deja o opinie și nu este dispus să asculte. Deschiderea dumneavoastră de spirit este crucială în viața profesională pentru că aceasta înseamnă că sunteți accesibil pentru ideile noi. Pentru a elimina ideile preconcepute și judecata prestabilită, aveți interesul să vedeți lucrurile prin ochii interlocutorului dumneavoastră. Acest lucru nu înseamnă neapărat să credeți în aceleași lucruri, ci să nu emiteți o judecată înainte de a înțelege ce îl motivează. Simpatia trece prin empatie.
Nu încercați să captați atenția
Cel care încearcă disperat să atragă atenția, agasează sau devine insuportabil. Nu este nevoie să manifestați o mare personalitate extravertită pentru a fi simpatic. Este suficient să fiți amical și atent pentru a câștiga atenția celorlalți. Când vă exprimați într-o manieră încrezătoare și concisă, interlocutorul dumneavoastră este mai atent și mai convins decât dacă vreți să-i arătați că sunteți important. El adoptă rapid atitudinea dumnneavoastră care-i place. Dacă sunteți recunoscut și felicitat pentru un rezultat sau o reușită, puteți deturna această atenție spre toți cei care au muncit dur pentru obținerea acestui rezultat. Nu este o simplă politețe, ci arată că sunteți atent la ceilalți, le apreciați ajutorul și le sunteți recunoscător.
Rămâneți coerent, fiabil și liniștitor
Sunt puține lucruri care vă pot face mai antipatic decât inconstanța. Când un interlocutor vă abordează, îi place să știe cu cine are de-a face și la ce gen de răspuns se poate aștepta. Pentru a fi coerent, trebuie să fiți fiabil și să vă asigurați că starea dumneavoastră de spirit nu afectează modul în care-i tratați pe ceilalți.
Alte articole recomandate:
În trei cuvinte despre secretul succesului în management