Specificități ale pieței muncii
Google a înlocuit CV-ul
Recrutorii utilizează acum Google și LinkedIn pentru a căuta talente, în loc să publice anunțuri pe site-urile de job-uri. De fapt numeroase întreprinderi procedează în același fel și trec la un proces de selecție pe Google. Acest lucru înseamnă că prima pagină a rezultatelor dumneavoastră pe Google contează mai mult ca niciodată pentru a provoca o întrevedere.
Recrutorul acordă 30 de secunde unui CV
Astăzi, CV-ul este utilizat în principal în procesul de selecție în timp ce deciziile reale sunt luate după interviuri. Există adesea mai mulți candidați reținuți pentru un post cărora recrutorii le clasifică CV-urile rapid, aplecându-se în medie 30 de secunde asupra fiecăruia.
Prezența socială este obligatorie
Dovada existenței dumneavoastră pe rețelele de socializare, mărturiile asupra parcursului dumneavoastră sau recomandările reduc în mod serios riscul care apasă pe fiecare candidat. Eroarea de recrutare costă foarte scump. Conform unor estimări, plecarea unei persoane recrutate după numai trei luni costă întreprinderea salariul său pe un an și jumătate. Noțiunea de risc a crescut în conjunctura economică actuală, iar bugetele s-au restrâns.
CV-urile și scrisorile pe hârtie nu sunt citite
Cea mai mare parte a întreprinderilor nu mai primesc CV-uri pe hârtie, iar când acestea sosesc pe e-mail nu sunt imprimate. Întreprinderea și cabinetul de recrutare nu mai sunt echipate pentru a răspune unei scrisori poștale. Acest lucru înseamnă că trebuie să vă formatați documentele pentru a le face confortabile atunci când sunt citite în format electronic.
CV-ul este adesea folosit în a doua etapă
CV-ul nu mai este folosit ca element de introducere. De fapt, „trimiteți-mi CV-ul dumneavoastră” este adesea o cerere care vine după o introducere. Iar dacă contactul se face pe o rețea, profilul dumneavoastră în linie oferă mult mai multe informații decât un curriculum vitae.
Angajatorul este interesat doar de valoarea adăugată
În anii trecuți, trimiterea unui CV sau candidatura pe un post se concentra pe ceea ce căuta candidatul. Acest lucru nu mai este de actualitate. Acum demersul sumneavoastră trebuie să vorbească de valoarea pe care o puteți aduce întreprinderii și să pună în evidență cât de repede va fi rambursată investiția.
Parcursul atipic nu mai deranjează
Opririle activității sau experiențele încercate fără succes nu mai sunt eliminatorii ca în trecut. Nu numai că angajatorul își dă seama că un cadru se poate lansa în inițiative profesionale, dar apreciază un candidat care a dat dovadă de inițiativă și și-a dovedit temperamentul de antreprenor.
Cuvintele cheie au valoare
Programele de identificare a talentelor pe LinkedIn au introdus o nouă manieră de a vă construi un curriculum vitae. Pentru că aceste instrumente se bazează pe nume sau cuvinte cheie, care sunt căutate de către recrutori, CV-ul care posedă combinația corectă de cuvinte cheie câștigă adesea. Dacă vreți să reușiți în căutarea unui job, concepeți-vă comunicarea pe rețelele sociale pornind de la cuvintele care se presupune că sunt căutate de către recrutori.
Marca personală și e-reputația
Acum zece ani, nu erau foarte mulți cei care știau ce înseamnă o marcă personală. În zilele noastre, chiar dacă încă o ignorați, aveți una. Cum recrutorii sunt în căutare de tot felul de alerte, există incoerențe în imaginea sau comunicarea dumneavoastră pe care ei le extrag de pe toate mediile pe care le au la dispoziție. Chiar dacă n-ați atins în viața dumneavoastră un computer, aveți o marcă personală și o reputație electronică. Așa că este mai bine să preluați controlul asupra lor.
Alte articole recomandate:
Despre inovație în organizații – Darwin sau Lamarck?
Opriți-vă din a vă denigra pentru a putea reuși!
Eliberați-vă întreprinderea! - Bogdan Buzdugan
2:34 PM, June 2024
[…] Specificități ale pieței muncii […]