Arta feedback-ului în managementul eficient şi inteligent
A vă acompania colaboratorii zilnic înseamnă să le indicaţi ce vă convine şi ce nu vă convine în scopul de a-i ghida spre îmbunătăţirea performanţelor. Exerciţiul feedback-ului este un act esenţial al managerului în rolul său de ghid. Iată câteva idei pentru a reuşi.
Feedback-ul conduce la acţiune
Un feedback bun se măsoară prin actele colaboratorului: ce a făcut bine şi dacă continuă să o facă. Ceea ce nu a făcut bine şi dacă încetează să o facă. Un bun feedback îl face de asemenea pe colaborator să-şi conştientizeze punctele forte şi pe cele slabe şi generează încredere. El se simte mai încrezător atunci când ştie ce să facă pentru a „face bine” ceea ce trebuie să facă sau pentru a corespunde aşteptărilor dumneavoastră. Un feedback managerial se referă la contextul profesional al persoanei: îi daţi un feedback legat de obiectivele de atins, aşa cum sunt menţionate în fişa postului său sau în întrevederea anuală precedentă.
Momentul ales este cheia
Un feedback este cu adevărat valoros şi are un impact real dacă este dat la momentul potrivit: celebrarea reuşitei unui proiect atunci când tocmai a fost terminat are un impact mai mare decât 6 luni mai târziu. Îndrăzniţi să improvizaţi, iar dacă un colaborator se autodepăşeşte, puteţi reacţiona la cald şi să-i daţi un feedback pozitiv.
Nu aplicaţi acest sfat în cazul unui feedback negativ. În acest caz este mai bine să reacţionaţi la rece, după o analiză atentă. Şi mai ales puneţi-vă în locul colaboratorului şi gândiţi-vă ce aţi fi considerat dumneavoastră potrivit să vi se spună după ce aţi fi făcut ceea ce a făcut acesta.
Concentraţi-vă pe lucrurile pozitive
Aveţi totul de câştigat subliniind punctele forte ale unui colaborator din mai multe motive: complimentele sunt din ce în ce mai rare în mediul profesional, iar el va aprecia faptul că i-aţi remarcat eforturile; el se poate baza pe punctele sale forte pentru a şi le remedia pe cele slabe. De exemplu, un comercial de teren căruia îi place să relaţioneze nu este întotdeauna încântat să se ocupe de sarcini administrative şi de facturare. El s-ar putea folosi de relaţiile sale pentru a-şi uşura sarcinile: creşterea competenţei şi avansarea mai rapidă explicând şi obţinând mai rapid informaţiile etc. De notat faptul că, adesea, medalia are două feţe. Există defecte ale calităţilor sale şi calităţi ale defectelor… Unei persoane căreia îi place să relaţioneze nu-i plac întotdeauna sarcinile care necesită o muncă solitară… Complimentele funcţionează întotdeauna, chiar dacă colaboratorii nu sunt păcăliţi de această manevră. Şi totuşi acest lucru le face plăcere şi sunt emoţionaţi.
Alte articole recomandate:
În 2030 liderii vor avea doar colaboratori, asociați și aliați