Blog

Blog
Cum să ne ameliorăm „branding-ul personal”

Comments (0) - Uncategorized

Cum să ne ameliorăm „branding-ul personal”

Iată câteva reguli fundamentale de respectat pentru construcţia unei mărci personale (branding personal) pe internet şi pentru a atrage angajatorii.

Rolul internetului şi al reţelelor sociale, atunci când căutăm un nou post, are o importanţă în creştere. Iată de ce este important să avem o bună imagine a mărcii personale (branding personal) pe reţelele sociale. Iată câteva reguli imperative de respectat pentru a se face vizibil în faţa unui angajator potenţial şi a avea un profil bun pe principalele reţele sociale (LinkedIn, Twitter, Facebook) conform unui articol din revista olandeză Margriet.

LinkedIn: fiţi pertinent cu CV-ul dumneavoastră

  • Conţinutul profilului trebuie să fie pertinent în privinţa experienţei şi formării profesionale. Pe nimeni nu interesează stagiile de la buticul din colţ;
  • Începeţi cu experienţa cea mai recentă şi daţi la o parte ceea ce nu este pertinent în căutarea noului job la care aspiraţi;
  • Începeţi prin a vă construi o reţea consistentă;
  • Căutaţi pe LinkedIn persoane pe care le-aţi întâlnit în „viaţa reală”, cum ar fi foşti colegi, persoane întâlnite la diferite conferinţe, cocktail-uri etc.;
  • Cereţi persoanelor pe care le cunoaşteţi să vă scrie o recomandare apropos de munca dumneavoastră;
  • Dacă doriţi să includeţi în reţea persoane pe care nu le cunoaşteţi personal, invitaţi-le şi explicaţi-le motivul pentru care doriţi o apropiere;
  • Profilurile cu o fotografie bună, clară, au cu 40% mai multe şanse să fie vizitate;
  • Aveţi grijă ca limbajul scris să fie ireproşabil. Verificaţi-vă textele înainte de a le posta.

Twitter: difuzaţi informaţii

  • Faceţi în aşa fel încât să aveţi un „biopic” clar în care să descrieţi prin cuvinte cheie ceea ce sunteţi, ce faceţi şi ce vă place;
  • Prevedeţi o fotografie frumoasă, clară pentru profilul dumneavoastră;
  • Căutaţi pe Twitter persoane, organizaţii şi întreprinderi care vă interesează şi urmăriţi-le;
  • Faceţi în aşa fel încât să difuzaţi şi dumneavoastră informaţii interesante pentru cei activi pe Twitter. Dacă urmăriţi anumite persoane, aceştia vor căuta şi ei să afle cine sunteţi şi ce aveţi de spus;
  • Puneţi întrebări pe Twitter şi mulţumiţi persoanelor care reacţionează la tweet-urile dumneavoastră.

Facebook: arătaţi poze

Facebook-ul nu permite afişarea unui profil detaliat şi este deci mai puţin pertinent de utilizat pentru a candida. Totuşi Facebook-ul este interesant pentru a expune fotografii. Deci dacă sunteţi creativ, dacă produceţi şi fotografiaţi, atunci Facebook este reţeaua în care puteţi arăta ceea ce ştiţi să faceţi.

Valabil pentru toate reţelele sociale

Trebuie să aplicaţi aceleaşi reguli de conduită şi relaţionare din viaţa normală. Ceea ce nu doriţi să vi se întâmple funcţionează în acelaşi fel pentru celelalte persoane!

  • Nu vă denigraţi niciodată foştii angajatori. Un salariat plin de ranchiună nu va avea nicio şansă într-un proces de recrutare;
  • Evitaţi greşelile de ortografie şi de sintaxă;
  • Evitaţi un limbaj grosolan şi defăimător;
  • Eliminaţi fotografiile proaste care vă ilustrează profilul;
  • Eliminaţi fotografiile care nu vă privesc decât pe dumneavoastră: cele în care dansaţi, în care beţi un pahar, care, de fapt, nu vă sunt favorabile;
  • Evitaţi orice informaţie care nu este pertinentă: toată lumea a fost la liceu, iar diploma de bacalaureat nu are ce să caute pe o reţea socială.

Alte articole recomandate:

Cauze ale eșecului în căutarea unui loc de muncă pe care trebuie să le eliminați

Greșeli de corectat urgent în căutarea unui job

Cum să rămâneți pozitivi atunci când v-ați pierdut jobul

De ce au uneori dificultăți de integrare cei cu potențial

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *