Blog

Blog
Construirea şi păstrarea unei relaţii durabile cu clienţii

Comments (0) - Uncategorized

Construirea şi păstrarea unei relaţii durabile cu clienţii

Forjarea unei relaţii de afaceri solide şi durabile cu un client cere timp, eforturi şi un tact esenţial pentru succesul dumneavoastră. Fidelizarea acestuia printr-o legătură durabilă devine strategică într-un context hiper-concurenţial. O afacere poate eşua mult mai rapid decât se doreşte, dacă o luaţi ca fiind deja o reuşită şi o lăsaţi să treneze. Cel mai mic pas greşit o poate scufunda. Iată câteva noţiuni de bază de ţinut minte pentru a reuşi.

Nu mergeţi în vizită la client în Bentley

Presupunând că aveţi unul, chiar dacă vreţi ca clientul dumneavoastră să vă considere cel mai bun din branşă, faceţi în aşa fel încât el să nu creadă că preţurile dumneavoastră mari – sau cele care par aşa în acel moment – vă finanţează în final extravaganţele. O parte a acestei reacţii poate semăna a invidie, ceea ce nu este un lucru bun pentru construirea unei relaţii mature cu el.

Nu-i daţi tot ce vrea

Tot ce vrea un client nu este întotdeauna justificat, iar a-i spune că se înşeală asupra unui anumit punct nu-l va ofensa atâta timp cât îi propuneţi o afacere care îi va aduce ceea ce caută. Îi puteţi întotdeauna supune atenţiei o opţiune suplimentară care se apropie de ceea ce vrea, arătându-i că alegerea sa este determinantă şi că sunteţi un furnizor de încredere, determinat, profesionist, cu care va obţine satisfacţii în condiţii serioase.

Vorbiţi-i întotdeauna de bine pe ceilalţi

Denigrarea unui concurent este adesea cel mai bun mijloc de a atrage atenţia clientului dumneavoastră spre el. Clientul apreciază întotdeauna discreţia şi profesionalismul. Dacă întreţineţi cu el o relaţie socială, şi discutaţi despre vieţile personale ale fiecăruia, nu dezvoltaţi prea multe subiecte care ies din sfera profesională. Sunt interzise subiectele legate de sex, politică sau religie. Dacă nu sunteţi discret în prezenţa sa, poate presupune că faceţi acelaşi lucru în absenţa lui, pe contul său. Dacă trebuie să vorbiţi despre o persoană pe care o cunoaşteţi amândoi, găsiţi subiecte pozitive sau valorizante despre ea şi arătaţi-vă optimist, amical şi profesional, ceea ce îi va confirma decizia de a vă fi ales.

Onestitatea este regula de aur

Trataţi-i pe ceilalţi aşa cum doriţi să fiţi tratat. Angajându-vă într-o afacere cu el, puneţi-vă în locul lui şi oferiţi-i acelaşi comportament respectuos pe care l-aţi solicita de la el. A truca adevărul despre produsele sau serviciile dumneavoastră poate la un moment dat să dăuneze în mod serios reputaţiei şi afacerii dumneavoastră. Este mai bine să fiţi onest şi realist în privinţa tuturor serviciilor pe care întreprinderea dumneavoastră le poate furniza. El va aprecia această transparenţă ca bază a unei relaţii durabile.

Clientul este o persoană şi nu o cifră de afaceri

Trataţi cu o persoană care reacţionează instinctiv. Bazele relaţiei trec prin atenţiile zilnice: a-şi aminti un nume, un punct personal din viaţa sa, un eveniment despre care v-a vorbit… Tot atâtea elemente care-i dovedesc consideraţia dumneavoastră şi sunt indicaţii pentru a răspunde mai bine nevoilor sale. Un mic amănunt poate avea un impact considerabil asupra unei relaţii durabile.

Fiţi dumneavoastră însăşi şi restul e simplu

Melodramele şi pisicile negre sunt interzise. În schimb, optimismul şi autoironia îl vor ajuta să se simtă bine şi să fie mai deschis în privinţa propriilor proiecte. Dumneavoastră trebuie să stăpâniţi limbajul corporal, conştient şi inconştient, fără a spune un cuvânt, indicându-i cum vă simţiţi în prezenţa lui. Rămâneţi decontractat şi zâmbitor, priviţi-l franc în ochi, invitându-l la un schimb liber şi direct cu dumneavoastră. Fiecare relaţie este unică şi trebuie tratată ca atare. Cel mai adesea, cea mai bună tactică este de a fi cel care sunteţi, de a acorda un interes real acestei relaţii, iar restul va veni de la sine.

Alte articole recomandate:

Impactul tehnologiilor digitale asupra managementului

Lecții de leadership de la Mandela

Dacă nu-ți prioritizezi singur viața, altcineva o va face!

Instrumente și tehnici pe care trebuie să le stăpâniți pentru managementul schimbării

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *