Blog

Blog
Creaţi-vă un brand personal

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Creaţi-vă un brand personal

În calitate ce conducător al unei întreprinderi mici sau mijlocii, aveţi tot interesul de a face întreprinderea dumneavoastră să beneficieze de brandul dumneavoastră personal, aşa cum ni se explică într-un articol de pe site-ul Careerrealism.com. Iată câteva sfaturi pentru asta.

O neînţelegere destul de des întâlnită spune că societatea în cadrul căreia lucraţi dispune de un brand mai cunoscut şi mai important decât brandul dumneavoastră personal. Dacă vă gândiţi la un leader de piaţă cum este Coca Cola, da, este adevărat. Dar pentru o IMM, marca dumneavoastră personală şi cea de angajator sunt legate în mod intim. Ceea ce faceţi în mod personal va avea un impact direct asupra modului în care este percepută activitatea dumneavoastră. Aveţi tot interesul să faceţi întreprinderea dumneavoastră să beneficieze de marca dumneavoastră personală şi iată cum, conform unui articol de pe site-ul Careerrealism.com.

Beneficiile mărcii personale

Exemplele de situaţii în care marca personală a afectat într-o manieră negativă speranţele unei IMM sunt nenumărate, dar să vedem mai curând latura pozitivă. Iată ce poate obţine societatea dumneavoastră îngrijind şi dezvoltând marca dumneavoastră proprie:

  • Păstraţi un control asupra mesajului. Atunci când clienţii, salariaţii sau angajatorii potenţiali fac o căutare referitoare la dumneavoastră, există foarte multe şanse să găsească informaţii pe care le-aţi postat chiar dumneavoastră;
  • Aveţi un obiectiv căruia îi daţi un sens. Adesea, pentru că ştiţi cum doriţi să vă prezentaţi din punct de vedere profesional, vă veţi orienta în mod natural către oportunităţi care vă vor permite să vă îmbogăţiţi propriul brand. În consecinţă, expertiza şi autoritatea dumneavoastră în domeniu vor creşte;
  • Societatea dumneavoastră se va înconjura de clienţi fideli. Amintiţi-vă cum numele lui Steve Jobs s-a confundat cu marca Apple. Fascinaţia absolută pentru Steve Jobs a condus multe persoane să devină clienţi fideli pe viaţă ai Apple. O marcă personală poate aduce firmei dumneavoastră o credibilitate similară (chiar dacă, să fim realişti, nu până la a deveni un cult ca pentru Apple);
  • Obiectivele dumneavoastră nu se vor limita la obiectivele unei singure activităţi. Iată mărturia unei conducătoare de întreprindere, Shanice Cameron: „dacă viziunea mea ar fi fost aceea de a crea o agenţie de comunicare uriaşă pentru a o vinde după aceea, a-i da un nume comercial ar fi cea mai bună opţiune. Dar crearea unei agenţii gigantice nu intră în planurile mele.”

Cum să faceţi din dumneavoastră înşivă un brand

Unii îşi creează orbeşte brandul personal. Obiectul mărcii personale nu este de a da vizibilitate vieţii dumneavoatră sociale, ci de a vă poziţiona clar ca un lider în domeniul dumneavoastră de activitate. Nu ştiţi pe ce să vă concentraţi? Începeţi prin a reflecta asupra obiectivelor dumneavoastră. Faceţi o listă şi vedeţi ce predomină.

Un alt mod de a vă dezvolta brandul personal este de a face ceva care face zgomot. Ca fiinţe umane suntem programaţi să avem grijă mai întâi de noi înşine. Marii lideri ne inspiră pentru că ne recunoaştem în ceea ce au de spus şi pentru că credem sau sperăm că vom fi în măsură, şi noi, să realizăm ceva. A face parte din ceva valoros poate genera aceeaşi speranţă în persoanele care vă descoperă marca personală şi o pot face pe aceasta mai eficientă.

De exemplu, John Noel (conducătorul myassist.com) îşi concentrează marca personală atât asupra întreprinderii în calitate de PDG cât şi asupra fundaţiei sale Make A Mark, care a permis construirea unui sat întreg în Kenya pentru a adăposti 1.000 de orfani. Nu este necesar ca marca dumneavoastră de angajator să se bazeze pe decenii de muncă umanitară, dar încercaţi să faceţi ceva care are valoare pentru ceilalţi în domeniul dumneavoastră de activitate. Apoi, bazaţi-vă reputaţia pe calitatea a ceea ce livraţi în acest domeniu. Planificarea şi construcţia unei strategii de branding personal mănâncă timp şi necesită multă energie. Începeţi prin fixarea unor obiective de brand personal şi dezvoltaţi un plan de acţiune cât mai curând. Succes!

Alte articole complementare:

Interviul de recrutare – cum ne diferențiem

Interviul de recrutare – ce trebuie să facem pentru a nu fi uitați

Interviul de recrutare – ce ascund întrebările care ni se pun

Interviul de recrutare – întrebări pentru care trebuie să fim pregătiți

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *