Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Cum distrugeţi motivarea colaboratorilor dumneavoastră

Dacă numeroase evenimente sau circumstanţe condiţionează reuşita întreprinderii dumneavoastră, există de asemenea multe care, dacă nu sunteţi atent, riscă să distrugă motivarea colaboratorilor. Pentru a fi sigur că le asiguraţi un mediu în care se simt bine, aveţi tot interesul să eliminaţi aceşti ucigaşi ai motivării.

Colaboratorul toxic

Prezenţa unei asemenea persoane în echipa dumneavoastră se dovedeşte distructivă şi epuizantă. Nocivă, ea degajă negativitate şi sufocă orice dorinţă de a reuşi. Dacă identificaţi una, devine o urgență găsirea unei soluţii, cea mai sigură fiind eliminarea ei din întreprindere, iar dacă acest lucru nu este posibil trebuie întrebuinţate toate mijloacele şi procedurile pentru minimizarea pagubelor.

Lipsa dezvoltării profesionale

Toată lumea are nevoie să înveţe şi să crească, dacă nu activitatea sa profesională devine statică şi cenuşie. Perfecţionarea profesională a fiecărui colaborator îi permite să progreseze în carieră, iar pentru întreprinderea dumneavoastră să se bucure de o investiţie reuşită.

Absenţa viziunii

O viziune bine comunicată clarifică orientarea fiecăruia şi îi permite să se concentreze pentru direcţionarea eforturilor spre scopul comun. În absenţa unei reprezentări a viitorului, fără o strategie importantă, cel mai bun dintre colaboratorii dumneavoastră va deveni mai puţin performant, pentru că îi va fi mult mai dificil să avanseze în dezordine şi fără un scop precis.

Pierderea de timp

Dacă organizaţi sau lăsaţi să se organizeze reuniuni cu zeci de colaboratori fără o importanţă reală, fără o ordine de zi precisă, dacă permiteţi trimiterea e-mail-urilor către toată lumea şi spre aproape toate punctele cardinale cu informaţii care nu sunt pertinente, este probabil că se va simţi rapid o anumită frustrare. Pentru a arăta că îi stimaţi, începeţi prin a le respecta şi aprecia timpul.

O comunicare defectuoasă

Atunci când comunicarea este deficitară, echipele îşi petrec jumătate din timp ghicind ce trebuie să facă, trecând pe lângă acţiuni critice şi strategice pentru a reuşi. Acest lucru generează dublarea posturilor, informaţii închise în silozuri şi zvonuri distructive care otrăvesc ambianţa de lucru. Un flux de comunicare clar irigă întreprinderea cu o energie mobilizatoare.

Un management descendent

Pilotajul directiv sau descendent este acţionat de către ierarhie spre eşaloanele subordonate care trebuie să-l pună la punct sau să-l execute. Dacă acest mod de management este în principiu rapid şi eficient, el se dovedeşte adesea demotivant. El defavorizează creativitatea şi generează adesea o rezistenţă a echipei. Colaboratorul face în acest caz un minim, adesea constrâns de situaţie. Este mai bine să se creeze un sentiment de apartenenţă, suscitând schimburi de idei şi solidaritatea grupului.

Lipsa aprecierii

Atunci când este realizată o muncă extraordinară sau sunt obţinute nişte rezultate superbe, ele trebuie recunoscute. Chiar dacă sunt, dar printr-o exprimare insuficientă a managementului, colaboratorii vor avansa fără inspiraţie, în ceaţă şi cu frustrarea de a nu fi fost recunoscuţi pentru valoarea sau acţiunile lor. Îi puteţi recompensa fără să cheltuiţi un ban. Este suficient să le spuneţi „mulţumesc”.

Un leadership greşit

Un conducător slab aduce prejudicii fiecărui membru al echipei sale şi ansamblului organizaţiei. Chiar şi cel mai bun colaborator are nevoie de un leadership eficient pentru a excela. Lucraţi la ameliorarea calităţilor dumneavoastră de lider, apoi recrutaţi şi formaţi cei mai buni lideri la toate nivelurile organizaţiei dunmneavoastră. Este cea mai bună iniţiativă pentru ameliorarea condiţiilor de muncă pentru toată lumea. Dacă reperaţi una dintre aceste personalităţi puternice, trebuie să acţionaţi repede şi să îi găsiţi poziţia potrivită. Un colaborator de calitate nu rămîne mult într-o întreprindere care neglijează condiţiile de muncă.

Articole complementare recomandate:

Nu delegați mai mult ci mai eficient

Principalii factori care contribuie la lipsa de satisfacție la locul de muncă

Cum îi faceți pe membrii echipei să vină pregătiți la ședințe

Cum alimentăm problemele și întărim anumite comportamente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *