Blog

Blog

Comments (3) - Dezvoltare Personală

Portretul angajatului ideal

Sunt anumite trăsături care caracterizează angajatul ideal. Toată lumea le cunoaște și de aceea este bine să le amintim: ambiție, autonomie, modestie, fiabilitate. Astăzi ne concentrăm pe cele mai importante 10 calități.

  1. Ambiția

Angajatul ideal este întotdeauna ambițios și vrea să amelioreze întreprinderea, dar și pe el însuși. A fi ambițios înseamnă să simți nevoia de a reuși și să fii gata să faci ceea ce trebuie pentru atingerea obiectivelor. Această stare de spirit este benefică pentru întreprindere. Ambițiosul are adesea tendința de a fi lider.

  1. Autonomia

Autonomia dă unui colaborator libertatea de a lucra la un proiect și ocazia de a se exprima. El este suficient de responsabil pentru a gestiona autonomia care îi este acordată și pentru a lua deciziile corecte pentru ameliorarea muncii sale. Încă și mai important, este în măsură să-și gestioneze corect timpul și să fie productiv.

  1. Modestia

„Modestia este cheia succesului.” Nu există loc pentru aroganță într-un mediu de lucru favorabil. Bineînțeles, întotdeauna există un amestec de personalități, dar nu există loc pentru cel căruia îi lipsește modestia și care va avea canalele de comunicare înghețate.

  1. Pasiunea

Fără pasiune nu există niciun motiv real pentru a munci. Angajatul ideal este pasionat de postul său și îi place să găsească împreună cu colegii modalități de a face lucrurile mai bine. Dacă vă este dificil să descoperiți pasiunea în munca dumneavoastră, solicitați noi provocări sau schimbați.

  1. Încrederea în sine

El are nevoie de încredere în munca sa și în rolul său în cadrul unei echipe. Cultura unei întreprinderi condiționează nivelul de încredere pe care-l poate avea: doar dacă își creează o sursă de inspirație care-l motivează și îl inspiră poate fi încrezător și performant.

  1. Cinstea

Un cadru cinstit dă mediului său de muncă o anumită exigență care nu lasă loc de remușcări. Cinstea merge de mână cu transparența. Cu el, ceilalți știu ce se întâmplă în orice moment, ceea ce crește sentimentul general de a se simți bine în organizație.

  1. Creativitatea

Întreprinderea are nevoie de idei noi pentru a se dezvolta. Creativul rupe rutina și redundanța, aduce în mod constant schimbarea care face activitatea mai productivă. Și atenție, de ceva vreme, creativitatea și inovația nu mai sunt apanajul top managementului, și nici măcar al middle managementului. „Open inovation” este o metodă aproape generalizată deja în organizațiile de succes.

  1. Fiabilitatea

Angajatul fiabil este în general un excelent colaborator. Pentru că este responsabil, i se încredințează numeroase sarcini. El facilitează sinergia într-o echipă și face delegarea mai ușoară. Cel fiabil are tendința de a fi perfecționist și în orice caz face lucrurile să avanseze.

  1. Curiozitatea

Curiosul este mișcat de o dorință de a crește. Este proprie ambițiosului care-și caută reușita. Curiozitatea conduce spre metode noi, idei sau moduri de realizare care permit un flux mai bun al activității.

10. Pozitivitatea

Este trăsătura cea mai importantă. El are capacitatea de a-i influența pozitiv pe cei care-l înconjoară și tot ce întreprinde. Este o stare de spirit care permite ameliorarea relațiilor într-o echipă și lucrul în mod optim.

Articole complementare recomandate:

De ce au uneori dificultăți de integrare cei cu potențial

Să transformăm eșecurile într-o sursă a reușitei

Cum îi incitați pe colaboratori să vă urmeze

Cum îi ajută liderii pe ceilalți să se schimbe

Comments (3)

  • Magda

    12:59 PM, April 2015

    Din pacate insa angajatorii nu apreciaza de multe ori angajatii de genul.

    • Dorin

      6:53 AM, June 2023

      Buna ziua,
      va ASIGUR ca angajatorii apreciaza enorm aceste calitati. 100%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *