Greșeli uzuale pe care noii manageri ar trebui să le evite
Mulți dintre noii manageri primesc pozițiile prea repede fără un training în management și fără să aibă o experiență suficientă în organizații. Deci, așa cum este de așteptat, au tendința să facă o mulțime de greșeli. Iată câteva dintre cele mai întâlnite. Să sperăm că simpla cunoaștere a acestora îi va ajuta să facă lucrurile altfel.
- Să încerci să fii prieten cu toată lumea
Chiar dacă construirea relațiilor personale cu membrii echipei dumneavoastră este vitală pentru dezvoltarea încrederii, prioritatea numărul unu trebuie să fie coagularea echipei ca un întreg. De asemenea trebuie să fie foarte clar că nu sunteți prietenul, ci supervizorul lor. Când liniile de demarcație sunt neclare, vor rezulta confuzii și o scădere importantă a nivelului productivității.
- Asumarea poziției dumneavoastră este ca o baghetă magică
Lucrurile nu se vor aranja în mod magic pentru că sunteți manager și spuneți acest lucru. Mai degrabă decât să lătrați ordine ar trebui să vă motivați echipa pentru a lucra cu și pentru dumneavoastră. Autoritatea nu generează respectul în mod automat. Acesta se câștigă.
- A face promisiuni pe care nu le puteți ține
În zelul și dorința de a furniza soluții pentru îngrijorările și problemele existente în echipa dumneavoastră, este tentant să garantați soluții imediate și uneori puțin fezabile pe care nu le puteți livra. Țineți minte că este mult mai bine să fiți mai reținut în promisiuni decât să riscați frustrări și dezamăgiri în echipă pentru că nu v-ați ținut de cuvânt.
- Să încercați să schimbați totul
Mulți manageri noi fac marea greșeală de a încerca să schimbe complet organizația în primele luni. Introduceți și implementați ideile dumneavoastră una câte una. Trebuie să începeți prin a cere ajutor și prin a construi relații profesionale sănătoase și, bineînțeles, încredere.
- A vă prezenta ca fiind infailibil
Obținerea promovării nu vă face invincibil sau nemuritor. Noii manageri care pretind că știu totul sau își ascund slăbiciunile își încetinesc sau chiar opresc dezvoltarea și creșterea profesională și pun sub un mare risc productivitatea la locul de muncă.
- A vă pierde în detalii
Un rol critic pentru un manager este să înțeleagă și să clarifice imaginea de ansamblu. Încercând un micromanagement pentru fiecare sarcină veți așeza inevitabil obstacole în calea progresului echipei dumneavoastră. Delegați cu grijă și în mod eficient, și aveți încredere în membrii echipei dumneavoastră că pot avea grijă de sarcinile mărunte și simple.
- Evitarea confruntării
Majoritatea noilor manageri nu se simt confortabil atunci când îi critică pe ceilalți, chiar dacă sunt comentarii constructive. Dar ca manager nu trebuie să tolerați slaba performanță și insubordonarea. Țineți minte că păstrând tăcerea sau dând doar un feedback superficial, pentru că nu vreți să creați fricțiuni, nu veți face decât să agravați problemele existente. Trebuie să aveți acea conversație dificilă sau să faceți acel comentariu pe moment.
- A nu căuta susținere și îndrumare
Faptul că sunteți în vârf nu înseamnă că nu aveți nevoie de o bună doză de inspirație, ținând cont și de faptul că unul dintre rolurile dumneavoastră primordiale este de a fi o sursă de motivație pentru echipa dumneavoastră. Mentorii au și ei nevoie de mentori, mai ales când ocupă o poziție nouă cu așteptări diferite. Nu încercați niciodată să faceți totul singuri. Căutați opiniile și expertiza managerilor și liderilor experimentați. Dacă veți face asta veți vedea că tranziția dumneavoastră va fi mai puțin stresantă.
Articole complementare recomandate:
Resuscitarea artei de a pune întrebări
Leadership-ul nu este un joc al clonelor
Liz
7:54 AM, March 2015
Foarte bine punctat, voi da articolul mai departe 🙂