Blog

Blog

Comments (2) - Uncategorized

Ce nu vor îndrăzni niciodată să vă spună colaboratorii dumneavoastră

În principiu totul merge bine în echipa dumneavoastră. Dar nu este totul în regulă doar pentru că nu se plânge nimeni. Poate că au încercat să o facă, dar s-au resemnat pentru că nu au fost ascultați destul. Un bun manager anticipează așteptările și creează o încredere reciprocă și o comunicare în ambele sensuri. Pentru a vă ajuta, iată ce nu vor îndrăzni niciodată să vă spună, dar vă este totuși util să aflați.

„Sunt în căutarea unui alt job.”

Anunțarea plecării de către un colaborator nu trebuie niciodată să reprezinte o surpriză. Când acest lucru se întâmplă, este prea târziu pentru a-l reține. Există cu siguranță unul sau mai multe motive care l-au incitat să-și caute un nou post. Talentul dumneavoastră de manager constă tocmai în fidelizarea celor mai buni și în descoperirea micilor surse de insatisfacție înainte ca ele să devină motive importante, iar plecarea să li se pară unica soluție.

„Nu sunt destul de ocupat. Aș putea să fac mult mai mult.”

Puțini colaboratori îi cer managerului mai mult de lucru. Majoritatea găsesc ceva de făcut pentru a-și umple timpul și a-și justifica salariul. Ca manager trebuie să împărțiți responsabilitățile fiecăruia, să vegheați că au mijloace pentru a și le asuma, și mai ales că sunt productivi și implicați în obiectivul individual și colectiv de a aduce o contribuție la valoarea adăugată.

„Sunteți cu adevărat insuportabil.”

Aveți ca toată lumea slăbiciuni, iar pe unele dintre ele le ignorați. Un colaborator își asumă un mare risc dacă este singurul care vi le semnalează. Este mai bine să anticipați și să cereți în mod spontan fiecăruia să se exprime pe această temă, să faceți față remarcilor lor fără a vă poziționa în defensivă și să vă deschideți porțile astfel încât fără teamă să vă poată ajuta să deveniți conștient în privința punctelor de ameliorat.

„Aveți colaboratorii dumneavoastră preferați.”

Dacă sunteți „prieten” cu unii, iar cu alții nu, trebuie să fiți vigilent. Vi se pare probabil că relațiile dumneavoastră cu aceste persoane în afara firmei nu au un impact asupra modului în care îi tratați. Fiți atent, fie că este fals sau adevărat, percepția restului echipei nu este în mod obligatoriu aceeași și riscă să vă facă un deserviciu și să vă creeze imaginea de șef care nu este tot timpul echitabil.

„Mi-ar plăcea să bem un pahar împreună.”

Puteți să vă alăturați echipei pentru a bea un pahar după serviciu. Totuși, nu trebuie să uitați niciodată că dumneavoastră sunteți șeful și trebuie să-i coordonați adesea în situații delicate sau chiar tensionate. Fiecare trebuie să rămână la locul lui, iar participarea la o mică petrecere în anumite ocazii nu trebuie să vă slăbească autoritatea și legitimitatea.

„Ignorați ceea ce fac și nu vă interesează.”

Nimeni nu vrea să lucreze cu un șef chițibușar care este tot timpul întors pe dos, dar toată lumea se așteaptă ca șeful să vadă și să înțeleagă ce face. Și mai important, fiecare vrea să știe că munca lui este importantă și apreciată.

„El nu face nimic, iar dumneavoastră păreți că nu aveți nici cea mai vagă idee.”

Nimănui nu-i place să-și bârfească un coleg, să-l denunțe pentru un comportament inadecvat sau pentru o greșeală. Fiecare crede că managerul trebuie să fie suficient de atent pentru a-și da seama cine își face treaba și cine nu.

„Vreau să vă vorbesc, dar nu-mi acordați nicio atenție”

Le acordați întreaga atenție colaboratorilor? Sunteți în general disponibil pentru a-i asculta? Sau atunci când vă vorbesc vă verificați în mod mecanic e-mail-urile sau vă gândiți la următoarea ședință cu superiorul dumneavoastră ierarhic? Sau poate că visați la week-end-ul care trebuie să înceapă? Ei merită toată atenția dumneavoastră și consideră că este o lipsă de respect din partea dumneavoastră dacă nu le-o acordați.

„Nu sunteți atât de amuzant pe cât credeți.”

Iată o realitate dură pentru un manager. Nu înseamnă că sunteți amuzant dacă au pozat în colaboratorii politicoși și zâmbitori, în timp ce și-au bătut joc în secret de încercările dumneavoastră umoristice. Nu sunteți acolo pentru a-i amuza, ci pentru a-i coordona și a-i conduce către succes.

„Nu vă plac.”

Ca majoritatea managerilor vă doriți să fiți iubit de echipa dumneavoastră. Dorința de a fi iubit este un obiectiv nerealist și nepotrivit pentru un lider. Leadership-ul nu este un concurs de popularitate. Este mult mai important, chiar esențial, să fiți respectat.

Articole complementare recomandate:

Despre feedback și curaj în management

Nu delegați mai mult ci mai eficient

Leadership-ul nu este un joc al clonelor

Angajații buni fac greșeli, iar liderii adevărați le permit să o facă

Comments (2)

  • Anne

    9:57 PM, May 2015

    thabnks for the great info

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *