Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Secrete pentru a fi crezut, plăcut și respectat

Există câteva principii simple, cel mai adesea uitate, pentru a vă construi o reputație și a vă păstra intactă credibilitatea. Că sunt pentru dumneavoastră sau pentru organizație, iată regulile de bază care trebuie respectate, niște reguli atât de secrete că au fost uitate cu timpul. Ele fac distincția în afaceri a profesionalismului demn de respect.

A fi cinstit

Din nefericire, frauda și scandalurile sunt mult prea frecvente în lumea de azi. Credibilitatea dumneavoastră este înrădăcinată în capacitatea dumneavoastră de a fi cinstit, oricare ar fi situația. Chiar dacă sunteți tentat să mințiți, să deformați anumite aspecte despre dumneavoastră și/sau despre organizație, prețul care va trebui plătit pe termen lung este mai important decât avantajul câștigat pe termen scurt. O mică minciună vă poate murdări sau chiar distruge reputația.

A vă ține de cuvânt

Reputația dumneavoastră profesională este știrbită dacă nu vă țineți de cuvânt. De fiecare dată când vă luați un angajament, vă măriți sau vă diminuați credibilitatea. Cuvântul este tot ce aveți. Este important să fiți simplu și direct, permițând tuturor să știe la ce să se aștepte înainte de începerea unui proiect cu dumneavoastră. Nimănui nu-i plac surprizele, mai ales cele neplăcute. Dacă nu puteți finaliza o sarcină în termenul prevăzut sau nu vă puteți încadra în buget, comunicați imediat acest lucru clienților dumneavoastră. Ei vor fi mai înțelegători dacă-i veți avertiza din timp în loc să-i puneți în fața faptului împlinit.

Recunoașterea greșelilor

Eșecul este inevitabil în întreprindere. Greșelile se produc în mod regulat, iar dumneavoastră în calitate de manager sau antreprenor, trebuie să înțelegeți cât de important este să vă concentrați pe soluții în loc să fiți obsedat de probleme. Pentru menținerea unei reputații de fiabilitate și de persoană demnă de încredere, recunoașteți-vă greșelile de îndată ce se produc. Nu le ascundeți și nu le minimizați. Preluați responsabilitatea găsirii unei soluții. Învățăm întotdeauna din greșelile proprii.

A fi punctual

Clienții vă evaluează în parte prin fiabilitatea dumneavoastră. Cea mai mare parte aleg să lucreze cu cineva care respectă termenele și bugetul. Trebuie să aveți grijă cum vă utilizați timpul pentru a nu rata nicio reuniune, o scadență sau un angajament. La întâlnirile cu clienții și asociații dumneavoastră ajungeți cu câteva minute mai devreme, prevedeți o întârziere comfortabilă pentru a anticipa un blocaj în trafic sau o dificultate în a găsi un loc de parcare. Profitați de punctualitatea dumneavoastră pentru a crea legături cu cei care au ajuns și ei în avans. Dacă un eveniment inevitabil vă întârzie, prezentați-vă pur și simplu scuzele.

A fi politicos

Alegeți-vă cu grijă cuvintele. Ceea ce spuneți și modul în care vă exprimați influențează profund modul în care sunteți perceput de ceilalți. A vorbi de rău, a utiliza un limbaj grosolan în public vă creează o imagine de imaturitate, nerăbdare și lipsă de stăpânire de sine. Cuvintele răuvoitoare și lipsite de respect vă izolează de ceilalți. Este inutil să oferiți clienților și colegilor un motiv pentru a refuza să lucreze cu dumneavoastră. Evitați cu orice preț să vă înfuriați, este un semn că vă pierdeți sângele rece și al incapacității de a stăpâni situația.

Gestionarea conflictelor

Se poate să ajungeți într-o situație de dezacord cu un client, un coleg sau un partener. A ști să gestionați situațiile dificile este o dovadă de caracter. Un client poate să încerce să vă testeze răbdarea sau să vă destabilizeze autoritatea. Rămâneți totuși întotdeauna stăpân pe situație. Mențineți-vă calmul necesar pentru a lucra cu el și a găsi un compromis. Și atunci când vă înșelați, recunoașteți acest lucru.

Nu vorbiți niciodată de rău

Lumea afacerilor nu este un fluviu lung și liniștit. Este un ocean tumultos, cu bulversări și răsturnări de situație. A vorbi de rău un fost client sau o întreprindere cu care ați lucrat în trecut este foarte periculos. Adversarul de astăzi vă poate fi aliat mâine. Și invers. Relațiile se schimbă, vă vor surprinde adesea, și ceea ce considerați ca fiind floare la ureche se poate dovedi un obstacol formidabil. Un patron care v-a concediat vă poate ajuta la un moment dat să obțineți un alt post.

Articole complementare recomandate:

Ce este atitudinea?

Regulile de bază ale angajaților de elită

Gânduri nocive de eliminat pentru a reuși

Cum să excelați în automotivare

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *