Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Cum să vă faceți fericiți salariații și să-i fidelizați

Salariații care lucrează fără stres sunt mai productivi. În calitate de conducător sau proprietar de firmă, aveți interesul să puneți la punct proceduri pentru a vă menține salariații fericiți și motivați. Să ne concentrăm pe principalele axe de progres.

Descoperiți de ce unii sunt mai puțin performanți

Fiecare loc de muncă posedă propria sa dinamică, iar dumneavoastră, în calitate de conducător, trebuie să identificați dinamicile interpersonale dintre salariați. Cea mai mare parte a acțiunilor toxice și ostile dintr-o organizație vin din dorința de a-și atrage favorurile patronului. Este mai bine deci să evitați orice favoritisme și să vă ocupați de salariații care se dovedesc mai puțin performanți. Descoperirea motivului performanței mai slabe vă va ajuta să optimizați eficiența și productivitatea muncii în ansamblu, ceea ce va însemna că-i veți menține pe toți fericiți și implicați.

Autorizați individualitatea în codul vestimentar

Codurile vestimentare sunt depășite în ziua de azi. Individualitatea trece înaintea uniformității. Lăsați personalitatea personalului dumneavoastră să strălucească, în limite rezonabile bineînțeles. Furnizați-le linii directoare: în funcție de sectorul de activitate se poate spune ceea ce este sau nu este potrivit. Finanțele au un cod vestimentar complet diferit de cel al industriei chimice, de exemplu. Dar încercați instaurarea unor reguli generale nu foarte stricte. Ei vă vor mulțumi. De fapt, un cod vestimentar restrictiv vehiculează o atmosferă opresivă.

Furnizați instrumente pentru reușită

Este mai eficient să dați personalului instrumentele necesare atingerii obiectivelor decât să definiți linii directoare rigide și o procedură de urmat. În comerț, de exemplu, a da unui vânzător o suficientă autonomie în fixarea prețurilor clienților le va mări satisfacția, iar vânzătorul se va simți responsabil de rezultat. Pentru rezolvarea unei probleme, aceeași libertate și autonomie cresc moralul și productivitatea. Trebuie să permiteți și să facilitați creativitatea în loc să o striviți.

Formați, formați și din nou formați

Cea mai mare parte a oamenilor doresc adesea să se dezvolte pentru a avansa în carieră. Oferiți formări gratuite tuturor celor care vor să participe, un învățământ la distanță pe internet, un curs de management sau un seminar despre politica organizației dumneavoastră. Atunci când permiteți colaboratorilor dumneavoastră să-și amelioreze cunoștințele și competențele, îi mențineți la un nivel actualizat de profesionalism. Cifra de afaceri crește, productivitatea rămâne ridicată, iar salariații se simt puși în valoare. Investiți în ei, ceea ce înseamnă că vreți și trebuie să îi fidelizați.

Mulțumiți pentru munca bine făcută

Nu costă scump și este ușor să spui mulțumesc unui colaborator. Un mulțumesc, o vorbă bună sau un mesaj de mulțumire sunt germeni ai viitorului. Identificați preferințele fiecăruia, un „mulțumesc” personal și intim sau felicitări în ședință. Pentru unii, recompensa publică într-o ședință le dă impresia recunoașterii de către colegi. Pentru alții un mulțumesc la o discuție în doi va furniza o mai mare motivație personală. Amândouă sunt binevenite dacă sunt bine primite de cel interesat.

Personalizați recompensele

Adaptați recompensele în funcție de colaboratori și situație. O celebrare lunară este impersonală și nu aduce beneficii nimănui. O medalie pentru 10 ani de serviciu va ajunge direct pe fundul unui sertar. Un eveniment organizat în jurul plăcerii unei echipe va întări moralul, respectând cultura întreprinderii și obiceiurile în materie. Unora le place să iasă să bea un pahar, alții să ia prânzul împreună sau să împartă un sandwich în sala de ședințe.

Rămâneți deschis și disponibil

Salariații dumneavoastră trebuie să aibă o imagine precisă și realistă a societății în ansamblul ei, al departamentului lor și al rolului lor individual. A ști unde se situează în organizație și ce rol joacă în strategia ei le dă sentimentul că sunt importanți. A fi disponibil pentru comunicare le arată că sunteți gata să-i ascultați și să le consacrați timp, oricare ar fi mjlocul de comunicare: linie directă, e-mail cunoscut, politica ușii deschise.

Distribuiți bine rolurile

Unii funcționează bine sub efectul unei provocări, alții apreciază munca în echipă. Dacă inversați rolurile, dacă schimbați responsabilitatea cuiva atunci când știți că nu rezistă tensiunii, așteptați-vă la ce e mai rău. Încredințați conducerea și leadershipul celor care sunt capabili și vor să o facă și lăsați-i pe cei care doresc doar să contribuie să lucreze în echipă.

Profitați de flexibilitatea timpului de lucru

Unii preferă să lucreze până târziu, alții să vină devreme, iar alții preferă să aibă două zile de lucru la domiciliu pentru a petrece mai mult timp alături de familie. Decât să le pierdeți bunăvoința, să le scădeți moralul și productivitatea, să-i forțați să-și ia concedii medicale, mai bine optați deliberat pentru un orar flexibil pentru fiecare respectând sinergiile necesare serviciului și ședințelor. Însă aveți grijă de eficiența ședințelor, deși asta este deja o altă discuție…

Articole complementare recomandate:

Richard Hall și secretul reușitei la locul de muncă

Principalii factori care contribuie la lipsa de satisfacție la locul de muncă

Ce este atitudinea?

Rezolvarea blocajelor în relaţiile profesionale interpersonale

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *