Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Aveți înfățișarea potrivită pentru post?

Într-o lume din ce în ce mai concurențială, la competență egală, aparența face adesea diferența. Cum să vă utilizați înfățișarea ca pe un instrument de comunicare? Iată în continuare câteva idei.

Nu există nicio regulă și niciun cod. (Această afirmație va supăra multă lume.) Fiecărui sector de activitate îi corenspunde un stil. Adoptarea stilului ambiant este un mijloc de integrare. Coco Chanel folosea aforismul: „prima impresie este întotdeauna cea bună, mai ales când este proastă”. Prima impresie se bazează pe ceea ce este vizibil, adică modul în care ne prezentăm: aspectul vestimentar, atitudine, aliură, expresiile feței. Fiecare organizație are codurile ei, inclusiv vestimentare.

Adaptarea stilului vestimentar

O tânără absolventă de științe politice obține un post într-o agenție de publicitate, ca asistentă de direcție. Ea a optat pentru o ținută pe care o considera adecvată, costum taior cu pantofi cu tocuri înalte. Totuși, în contact direct cu cei de la creație, și-a dat repede seama că a greșit. Era percepută ca fiind în afara mediului. Ea a reacționat și a adoptat un stil mai puțin formal. În lumea publicității, taiorul nu-și are locul, și nici costumul cu cravată. Dacă vă gândiți că aveți un stil și nu vreți să-l schimbați, este o eroare care vă poate costa scump din punct de vedere profesional. Adaptați-vă! Nu ezitați să vă adaptați la stilul întreprinderii, inclusiv în domeniul vestimentar. În aceași manieră, considerați-vă înfățișarea ca o strategie de comunicare, un instrument de recunoaștere. Ca la teatru, așezați decorul și jucați-vă rolul. Trebuie să știți să dați interlocutorilor imaginea pe care o așteaptă de la dumneavoastră, cea care îi asigură, care îi aduce într-o dispoziție favorabilă ascultării argumentației dumneavoastră profesionale. Puteți intra atunci în subiect și să vă concentrați pe ceea ce aveți de spus.

În caz de dubiu, rămâneți sobru

Nimeni nu trebuie să ignore legea. Și atunci fiți sobru și eficient! Sunteți recrutat de o firmă mare care operează în mediul industrial. Niciun cod particular nu a fost anunțat. Totuși orice eroare va aduce prejudicii, deci trebuie să știți să descifrați tendința. Atenția față de codurile vestimentare variază în funcție de post. Dacă sunteți inginer sau informatician, aparența este mai puțin importantă, aveți o libertate un pic mai mare. Dar dacă sunteți comercial, vânzător, eroarea vestimentară nu se iartă. Tânăr recrutat, lăsați la o parte look-ul lejer universitar. Adoptați un stil vestimentar care validează noile dumneavoastră reponsabilități și vă legitimează în fața colaboratorilor. Seniori, costumul evoluează, prin formă, croială, detalii de stil. Reînnoiți-vă șifonierul pentru a avea un aer actual. Piața profesională nemiloasă nu vă va ierta faptul că nu sunteți la zi.

Personalizați-vă înfățișarea

Și totuși nu este vorba de sacrificarea personalității pe altarul regulii generale. În interiorul fiecărui stil, putem și trebuie să aducem o notă personală. Vă veți face remarcat în bine. Dacă lucrați în mediul bancar sau financiar, costumul sau taiorul sunt de bază. Doamnelor, îndrăzniți să purtați pantofi feminini și stilați, gândiți-vă la rochii și la accesorii. Domnilor, puteți înlocui cravata sobră cu una mai veselă. Oferiți-vă două sau trei centuri diferite. Și nu, pantofii negri nu sunt obligatorii, maroul sau bordoul vor da o tușă de distincție unui costum gri sau bleumarin.

Pentru toți: jucați cartea eternului clasic

Pentru bărbați, costumul negru, gri antracit sau marin, cămașă albă. Pentru femei, taior, de ce nu? Dar mai adaptat la tendințe, duo fustă sau pantalon – taior feminin, în negru. Și mai curând decât o cămașă sobră, optați pentru o bluză din mătase care va îndulci și vă va feminiza înfățișarea. Impactul unei cămăși cu mânecile sau gulerul uzate, prost sau deloc călcate, al unei cravate pătate (da, să știți că se mai întâmplă) sunt dezastruoase în termeni de imagine. În orice caz, este indispensabil să aveți grijă de îmbrăcămintea dumneavoastră.

Articole complementare recomandate:

Dați substanță mărcii dumneavoastră digitale

Imagine versus rezultate

Dorie Clark despre brandingul personal

Secretul stilului de comunicare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *