Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Costul non-managementului

De curând am citit niște opinii foarte interesante ale doamnei Dominique Deloche, consultant formator, așa cum se prezintă singură, o personalitate contemporană care navighează permanent între întreprinderi și teatru (fiind și coautoare de piese de teatru). Voi prezenta mai jos câteva lucruri reținute din cartea ei „Costul non-managementului” (Le cout du non-management).

Reabilitarea managerului de proximitate

Este evident că un management prost sau nul are un cost pentru orice întreprindere. Cartea Dominicăi Deloche relatează foarte plastic practici manageriale observate într-o perioadă de aproape 40 de ani. Didactică, propune piste de lucru și indicatori clari și ușor de utilizat de către oricine. Într-un moment în care se ridică multe voci împotriva funcției manageriale, punându-se întrebarea dacă „managerul” mai are dreptul să existe și dacă n-ar trebui pur și simplu suprimat, ea reabilitează funcția acestui manager de proximitate redându-i toate galoanele.

Momentul pentru „people management”

Câteva puncte importante de reținut care îmi întăresc viziunea:

  • Trebuie găsit timp pentru managementul oamenilor („people management”), pentru că mult prea des în ziua de azi, a fi „manager” se rezumă la controlul părților cifrate și tehnice;
  • Nu se pune problema să impui schimbarea în  fața salariaților pentru că acest lucru permite arareori transformarea organizației în profunzime. Un număr prea mare de instrumente de management procedural slăbește legătura socială.

Această carte este un instrument interesant de recentrare a managerilor spre adevăratele mize ale funcției manageriale.

Întâietatea umanului în fața economiei

Astăzi economia primează în fața factorului uman. Trebuie să inversăm această tendință. Repede și în mod concret. Timpul vorbelor a trecut și e momentul acțiunii. Organizațiile au nevoie de asta pentru a se însănătoși, pentru a-și reduce riscurile psiho-sociale, pentru a-și mări performanțele și a inova în permanență. Salariații cei mai curajoși o reclamă sus și tare, ceilalți visează la asta în tăcere sau pleacă. Costurile sunt diverse: demisii, prezenteism, absenteism, turn-over, concedii de boală, burn out, lipsă de implicare, blocaje de proiecte etc. Toate aceste lucruri se cifrează. Top managementul trebuie să dea exemplul și să încarneze schimbarea de postură. Top managementul trebuie să înțeleagă toate avantajele care survin dintr-un management diferit și din a-i asculta pe ceilalți…

Articole complementare recomandate:

Despre adevărații headhunters (sau “vânători de capete”)

În cadrul interviului de recrutare răspundeți cu seriozitate întrebărilor care vi se par inutile

Cum să demascați un impostor și să decriptați o candidatură

Despre recrutorii creativi și întrebările lor imposibile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *