Blog

Blog

Comments (2) - Uncategorized

Secretele motivării

O echipă motivată este fundația performanței. Banii nu sunt totul, recunoașterea realizărilor conștientizează apartenența la reușita întreprinderii și motivează mai mult decât o creștere salarială. Iată câteva chei care pot crește exponențial eficiența și motivarea echipelor pe care le coordonăm.

Cum să ne motivăm colaboratorii

Motivarea echipelor este mult mai complicată decât creșterea lor. Natura umană este complexă și numeroși factori, fiecare cu gradul său de motivare, contribuie la satisfacția în muncă. Fericire, aspirații profesionale, provocări, bani… tot atâția factori care contribuie la această motivare. Există un nivel optim de incitare pentru a motiva, cu un cocktail de recunoștință, dialog, coaching, relații sănătoase cu ierarhia și colegii. Incidența acestor factori este importantă și poate, atunci când nu este orientată corespunzător, să conducă la demotivare sau chiar la demobilizare. Responsabilii de resurse umane și directorii operaționali trebuie să-și conducă echipele cu finețe pentru a menține acel nivel optim al satisfacției la locul de muncă care îi va menține motivați și angajați.

Leviere ne-monetare ale motivării

Dacă excludem recompensele monetare, ne putem apleca spre următoarele leviere de motivare:

  • Mulțumirile: un simplu ”mulțumesc” pentru o muncă bine făcută, într-o discuție în doi, în scris sau în fața celorlalți, la momentul oportun, suficient de des și cu sinceritate;
  • Elogiul în public: recunoașterea realizărilor unui colaborator într-o reuniune este excelent pentru moralul său și pentru motivarea celorlalți;
  • Comunicarea în cele două sensuri: petreceți mai mult timp ascultând decât vorbind și practicați politica porților deschise;
  • Transmiteți înapoi satisfacția: referitoare la performanțele unei persoane, a serviciului său sau a performanțelor sale;
  • Adaptarea recompensei: trebuie utilizată metoda care funcționează cel mai bine cu fiecare pentru a-i recunoaște realizările;
  • Crearea unui mediu prietenos: o ambianță de lucru deschisă, de încredere și veselă, încurajând ideile și inițiativele;
  • A da un sens: informări despre cum câștigă firma banii, despre produse și servicii, despre strategie, și despre integrarea fiecăruia în acest plan;
  • Participarea extinsă: implicarea fiecăruia în procesul decizional, în special în luarea deciziilor care-l privesc;
  • Sentimentul de apartenență: insuflarea unui sentiment de apartenență în cadrul echipei, a serviciului și a întreprinderii;
  • Dezvoltarea: trebuie dată o șansă fiecăruia de a dezvolta competențe noi, de a-i arăta cum poate să ajute la atingerea obiectivelor întreprinderii;
  • Celebrarea: reușitele întreprinderii, ale fiecărui membru sau ale echipei trebuie sărbătorite.

Articole complementare recomandate:

Câteva lucruri pe care un şef nu ar trebui să le spună

Angajații buni fac greșeli, iar liderii adevărați le permit să o facă

Puterea de a nu face nimic pentru a fi mai performant

O abordare corectă în time management

 

Comments (2)

  • Viorel

    8:11 PM, March 2016

    Un articol scris intr-o maniera placuta din care avem ce invata. Felicitari 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *