Blog

Blog

Comments (2) - Uncategorized

Sfaturi pentru directorii proaspăt instalați într-o nouă funcție

Învățați să spuneți “nu”

Nu puteți răspunde pozitiv la tot ceea ce vi se cere. A fi capabil să spui “nu”, atunci când este necesar, vă permite conservarea sănătății mentale. Nu trebuie să fiți iubit de toată lumea, ci respectat.

Nu fiți prieten cu toată lumea

Trebuie să fiți dificil, exigent. Este irealist să credeți că puteți fi prietenul tuturor. Mai ales dacă aveți nevoie să recadrați pe cineva sau să dați vești proaste. Acest lucru este și mai dificil în cazul în care ați urcat scara ierarhică și coordonați o echipă compusă din foști colegi.

Fiți corect și echitabil

Colaboratorii vor să fie tratați echitabil. Puteți fi corect fără a oferi tuturor același lucru. Recunoașterea este un bun exemplu. Fiecare colaborator va aprecia recunoașterea a ceea ce face, dar veți constata repede că nu toți au aceleași așteptări.

Cereți păreri

Nu știți totul, chiar dacă sunteți un mare expert în ochii echipei pe care o coordonați. Vă veți supune unei presiuni suplimentare inutile presupunând greșit că în calitate de director trebuie să aveți răspunsuri pentru orice. A conduce înseamnă că trebuie să fiți capabil să găsiți răspunsurile, care nu trebuie în mod obligatoriu să vină din mintea dumneavoastră.

Învățați să animați o ședință

Toată lumea se plânge de ședințe. Prea lungi, prea zgomotoase, condumatoare de timp, plictisitoare… De la început pregătiți-vă pentru a le anima astfel încât persoanele să asiste cu plăcere și să realizeze dezbateri productive și rezultate măsurabile.

Respirați și destindeți-vă

Faceți un pas înapoi, a conduce înseamnă adesea mai multă muncă. Trebuie să fiți în măsură să vă gestionați în mod eficient funcția, fără să vă periclitați sănătatea, fie ea fizică sau psihică. Echipa contează pe dumneavoastră, trebuie să aveți grijă de forma și energia dumneavoastră, în caz contrar vă veți rata intrarea în scenă și vă veți afecta reputația.

Destăinuiți-vă cuiva din exterior

În calitate de director, aveți adesea acces la informații confidențiale, pe care trebuie să le pastrați pentru dumneavoastră fără a spune nimănui nimic. Ele pot fi greu de “stocat” și, uneori, pot pune probleme de etică, dar nu trebuie sub nicio formă împărtășite colaboratorilor, cu riscul de a-i perturba în activitatea lor și de a vă pierde autoritatea. Vorbiți despre ele cu partenerul dumneavoastră, acasă, cu un mentor… cu cineva în care aveți deplină încredere.

Pilotați schimbarea

Afacerile se schimbă în permanență și trebuie de fiecare dată să intrați în ritmul unui proiect sau a unui nou procedeu sau proces. Țineți cont de maniera în care realizați această schimbare și de resursele necesare pentru a o gestiona cu succes. Puneți sub semnul întrebării comportamentele care se dovedesc inadecvate dați exemplul propriei adaptabilități comportamentale.

Stăpâniți delegarea

Nu trebuie să îndepliniți personal toate sarcinile. Responsabilitatea dumneavoastră este de a vă asigura că sarcina a fost încredințată persoanei celei mai competente pentru a o îndeplini. Nu de a o îndeplini singur. Acordați încredere fiecărui membru al echipei, ceea ce nu înseamnă că nu trebuie să verificați modul în care s-au achitat de sarcini. Un mare patron a spus apropos de delegare: “Sunt prezent alături de ei când lucrurile merg prost și absent când totul merge bine.”

Alte articole despre management pe care, poate, nu le-ați citit:

Câteva lucruri pe care un şef nu ar trebui să le spună

Arta managementului prin întrebări

Despre poezie şi afaceri

Cum îi incitați pe colaboratori să vă urmeze

 

 

Comments (2)

  • KatlynGDobine

    8:35 PM, July 2015

    Great delivery. Solid arguments. Keep up the good spirit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *