Blog

Blog
Reguli de bază de aplicat urgent pentru reuşita în management

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Reguli de bază de aplicat urgent pentru reuşita în management

Managementul acoperă practicile şi ştiinţa asociate organizării muncii şi relaţiilor umane cu scopul asigurării calităţii, eficienţei şi rentabilităţii. El poate fi management strategic, management de proiect, management participativ, management prin obiective etc.

Termenul s-a democratizat şi se aplică multor lucruri: unii îşi conduc propriul menaj, viaţa privată, hobby-urile, se coordonează sportivi, iar în lumea întreprinderii milioane de cadre se ocupă în fiecare zi de “manageriat”. Fiecare îşi măsoară poziţia după numărul de persoane coordonate, cifra de afaceri a unităţii manageriate şi se conduc oameni, proiecte, calitatea, cariera, căutarea unui post… Managementul este gătit cu toate sosurile. Există şi aceia care practică un management fără menajamente, cei care înoată printre rechinii din întreprindere. Vă conduceți uneori șeful care trebuie să vă coordoneze. Există pentru cei autonomi auto-managementul, lean managementul în mediul industrial, managementul prin alianțe, managementul prin obiective sau managementul prin subiectivitate…

În întreprindere un cadru directorial trebuie să dirijeze, să încadreze, să motiveze… de fapt să conducă. Bibliotecile dau pe dinafară de cărți despre tehnicile de management. Ca în orice disciplină, există elementele de bază, care dovedesc bun simț, lucruri fundamentale, cel mai simplu “abc” al managementului: locuri comune, evidențe, adesea uitate pentru că sunt prea evidente, pe care totuși le întâlnim la cadrele de conducere care reușesc:

  • Să dai exemplu;
  • Să organizezi munca colaboratorilor;
  • Să dai sens muncii celorlalți;
  • Să feliciți în public și să critici în tete-a-tete;
  • Să fii prezent când ceva merge prost;
  • Să-i lași autonomie unui colaborator competent;
  • Să fii prezent pentru a celebra un rezultat sau o reușită;
  • Să-ți asumi personal responsabilitatea unui eșec;
  • Să atribui reușita echipei;
  • Să asculți mai mult decât să vorbești;
  • Să te impui prin competență;
  • Să favorizezi spiritul de echipă;
  • Să transmiți ceea ce știi;
  • Să te înconjori de competențe;
  • Să delegi, să delegi și iar să delegi…
  • Să controlezi ceea ce delegi;
  • Să faci informația să urce și să coboare;
  • Să-ți exersezi simțul umorului;
  • Să înfrunți conflictele și să investești în rezolvarea lor;
  • Să respecți calea ierarhică;
  • Să faci un pas în spate pentru a avea o vedere de ansamblu;
  • Să inspiri încredere și nu frică;
  • Să fii creativ, punerea în operă o fac colaboratorii;
  • Să-ți înțelegi superiorul și să te adaptezi la stilul său de management;
  • Să comunici cu entuziasm

Și bineînțeles… să-ți formezi adjunctul pentru a-ți prelua postul.

Alte articole recomandate:

Acționați diferit pentru a reuși

Consultant – o meserie paradoxală

Și dacă sunteți un creativ care se ignoră?

Nu distrugeți cultura companiei

1 Comment

  • Odilia

    10:36 PM, June 2016

    I value the data on your site. Thnx.|

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *