8 feluri în care vă puteți face CV-ul irezistibil pentru angajatori
Când vine vorba despre CV, nu prea mai există spațiu pentru locul doi. Aveți o singură șansă pentru a face o primă impresie și atunci când vă chinuiți să faceți asta pe o piață ticsită cu oameni calificați, trebuie să faceți tot ceea ce puteți pentru a vă asigura că CV-ul vostru este cât mai atrăgător.
Iată mai jos opt secrete ale profesioniștilor în redactarea CV-urilor, care vă vor ajuta să vi-l rescrieți pentru a-l face irezistibil în fața angajatorilor.
Creați-vă un sumar centrat pe angajator în cadrul CV-ului
Evitați metoda demodată a introducerii unei declarații referitoare la obiectiv. În aproape toate cazurile, prima secțiune majoră a CV-ului trebuie să fie un sumar al competențelor. Aceasta servește aceluiași scop ca și titlurile de pe prima pagină a unui ziar sau ceea ce vedeți atunci când deschideți un website. Informația cea mai pertinentă, care trebuie să atragă atenția, este inclusă chiar la început, ca o modalitate de a trezi interesul cititorului și de a-l incita să citească mai departe. Dacă este bine scrisă, cu o privire mai lungă, cititorul ar trebui să-și facă deja o idee clară despre cine sunteți și cum v-ați potrivi în organizația lor. Cum veți aduce valoare. Pe scurt, sumarul competențelor trebuie scris pentru a transmite succint exact ceea ce oferiți pentru a răspunde nevoilor angajatorului și a-i rezolva problemele.
Scrieți-vă CV-ul cu jobul ideal în minte
În loc să vă lărgească opțiunile, un CV nespecific, general vă va elimina de pe lista scurtă pentru poziția pe care o doriți cu adevărat. CV-urile nedirecționate îi lasă în ceață pe cititorii lor, care vor avea dificultăți să-și imagineze cum v-ați potrivi în organigrama lor. Aveți maximum 15 secunde pentru o primă privire. Nu irosiți aceste 15 secunde amețindu-l pe destinatar, pentru că acesta va răspunde pur și simplu trecând la următorul CV, mai ușor de citit și de înțeles, din grămadă.
Acordați-vă timpul necesar pentru a dezvolta un brand personal, un sumar și un CV
Care sunt calificările și experiențele pe care le au majoritatea competitorilor voștri de pe piața muncii? Acestea sunt cele de bază. Chiar dacă trebuie să fie clar că oferiți toate aceste competențe de bază, secțiunea de sumar trebuie să scoată în evidență calificările și contribuțiile care vă diferențiază și vă scot în fața competitorilor. Asta înseamnă să scrieți un CV personalizat, unul cu un puternic brand personal. Scoateți în față și promovați factorii care vă fac unici și dau valoare contribuției pe care o veți aduce angajatorului, mai profitabilă chiar decât a candidatului următor.
Evidențiați-vă realizările în interiorul CV-ului
Nu pierdeți prea mult timp sau spațiu valoros pe pagină pentru descrierea unor funcții de rutină. Responsabilitățile pe care le-ați deținut în cadrul posturilor din trecut îi descriu cititorului doar ceea ce trebuia să realizați în cadrul acelor funcții. Ele nu spun ce performanțe ați realizat sau cum ați făcut-o într-un mod valoros, benefic pentru companie. Întregul dumneavoastră CV ar trebui scris pentru a vă evidenția realizările prin care ați adus valoare angajatorilor din trecut, ca o modalitate de a vă ilustra viitorul potențial.
Nu uitați rezultatele
O realizare înseamnă foarte puțin dacă nu o descrieți în termen de valoare adusă într-un anumit mod. Au adus realizările voastre economii pentru angajator? Au adus bani? Au economisit timp? Au ajutat la creșterea productivității? Dacă aveți probleme cu acest lucru, citiți fiecare descriere a unei realizări și întrebați-vă: „ei și?” Răspunsul la această întrebare este adesea rezultatul sau beneficiul acelei realizări. Atunci când se poate, încercați mereu să folosiți numere pentru a descrie rezultatele, pentru că numerele aduc credibilitate CV-ului mai mult decât orice altceva.
Prioritizați-vă experiența și concentrați-vă pe ceea ce este mai pertinent
Deși nu există niciun standard referitor la asta și va trebui să luați decizii strategice pe baza experienței specifice, este normal să nu vă întoarceți în timp cu mai mult de 10-20 de ani în cadrul CV-ului. Experiențele cele mai recente sunt cele mai pertinente de obicei, iar CV-ul este menit să fie un instrument de marketing mai curând decât o autobiografie. Indiferent de vârstă și de calificare sau de o anumită experiență particulară, întrebați-vă întotdeauna ce este relevant pentru jobul la care aplicați. Dacă nu este relevant, pur și simplu nu-l includeți! Dacă nu faceți asta, veți dilua totul, iar destinatarul se va întreba dacă ați înțeles cu adevărat cerințele poziției din moment ce le irosiți timpul cu informații irelevante.
Creați un design care atrage atenția
Nu fiți tentați să folosiți un șablon pentru a vă crea CV-ul. Designul trebuie creat în mod specific pentru a vă accentua acel factor diferențiator unic de pe fundal, împreună cu datele și realizările care vă scot din mulțime. Șabloanele pentru CV-uri se asigură mai curând că sunteți în mulțime, decât să vă evidențieze și vă forțează să vă reformulați experiența pentru a încăpea într-un fel de format universal. Aceasta este o idee proastă și complet ineficientă! Un format creativ, care folosește elemente de design unice, vă prezintă aparența profesională astfel încât vă evidențiază CV-ul din mulțime și atrage atenția.
Asigurați-vă că CV-ul corespunde standardelor curente și celor mai bune practici
Stilurile, formatele, standardele și așteptările referitoare la CV-uri se schimbă în timp. Cel mai bun format pentru voi se schimbă și el, pe măsură ce câștigați mai multă experiență și vă rafinați direcția carierei. Cheltuiți un pic de timp pentru a explora opțiunile și așteptările angajatorilor. Nu folosiți pur și simplu vechiul format pe care l-ați conceput în urmă cu 15 ani, când erați încă pe băncile școlii. Lucrurile s-au mai schimbat și chiar și CV-ul trebuie să evolueze!
Vă simțiți în continuare pierduți și nu știți cum să vă îmbunătățiți CV-ul, chiar și după citirea acestor sfaturi? În acest caz, luați în considerare angajarea unui profesionist care să vi-l scrie. Angajarea acestuia va fi o investiție, dar una care vă va aduce beneficii de multe ori prin scurtarea dramatică a perioadei de căutare a unui nou job, prin poziționarea pentru a câștiga pozițiile dorite și prin pregătirea prezentării de care aveți nevoie pentru a negocia beneficii de vârf.
Alte articole care v-ar putea interesa:
De ce femeile sunt manageri mai buni decât bărbații
Interviul comportamental: elementele cheie pentru a convinge recrutorul
Trei sfaturi pentru crearea criteriilor de evaluare a afacerii