Blog

Blog
Motivarea colaboratorilor cu 3 cadouri

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Motivarea colaboratorilor cu 3 cadouri

Din nou, în perioada de sfârșit de an, vă întrebați cum să vă demonstrați aprecierea față de echipa dumneavoastră. Exercițiul care se încheie probabil că nu se va înscrie printre cele mai bune din punctul de vedere al cifrei de afaceri și al rentabilității. Cadourile și primele nu sunt de actualitate. Cum vă puteți arăta atunci aprecierea fără a afecta bugetul? Iată cum puteți face impresie asupra echipei voastre.

Felicitările

În cursul carierei voastre, ați fost felicitați de șefii direcți sau poate chiar de directorii generali pentru munca depusă și ei v-au spus cât de mult apreciază ceea ce faceți. Complimentele lor sincere și spontane au avut impact asupra voastră pentru că încă vi le amintiți și le revedeți de parcă ar fi fost ieri. Cu echipa voastră, faceți complimente, mai ales în această perioadă a anului. Fiți generoși și sinceri, cuvintele voastre valorează mai mult decât orice mic cadou. Nu este întotdeauna ușor să găsiți cuvintele și gesturile potrivite, dar atâta timp cât exprimați un entuziasm sincer, felicitările voastre vor fi bine primite. Expresia de pe figura dumneavoastră este foarte importantă. Dacă o faceți cu o privire serioasă, persoana respectivă poate crede că nu sunteți fericiți pentru ea. Deci zâmbiți și exprimați-vă sentimentele referitoare la subiect, din adâncul inimii, cu cuvinte autentice. Dacă vă simțiți obligați să felicitați pe cineva sau nu sunteți cu adevărați fericiți pentru el, mai bine îi trimiteți un mail, pentru că riscați să nu vă puteți controla expresiile.

Recunoașterea

Un bun manager reușește grație capacității sale de a-și motiva colaboratorii spre un scop comun acordând în mod constant credit muncii lor. Această recunoaștere a eforturilor îi face să-și dorească să muncească mai mult și îi face mândri. Promovarea succeselor anului care se termină, chiar dacă echipa voastră nu este în întregime responsabilă, oferă o recunoaștere tuturor acelora fără de care întreprinderea voastră nu ar putea exista. Acest lucru va fi apreciat și îi va dinamiza pentru a demara anul următor. Recunoașterea este cheia unui mediu de lucru fericit și productiv. Recunoștința ameliorează mintea și corpul, este benefică pentru sistemul cardio-vascular și funcția imunitară. Dând la o parte aceste avantaje în privința sănătății, ea ajută la depășirea provocărilor, cu un efect contagios asupra moralului trupei. Arătați-vă recunoștința în fiecare zi prin lucruri mici. Spuneți „mulțumesc” unui colaborator care vă face viața mai ușoară sau muncește în plus la un dosar și zi după zi veți crea o cultură a recunoștinței. Simplul fapt de a spune „mulțumesc” poate face o mare diferență în viața cuiva. Luați-vă strict minutul necesar din timpul vostru pentru a-i spune de ce îi sunteți recunoscător. Vă costă foarte puțin și faceți un om fericit. Nu numai că un colaborator fericit este mai ușor de coordonat, dar mai ales el lucrează mai mult și mai bine, are relații productive cu colegii săi și este mai motivat de obiectivele pe care societatea voastră le valorizează.

Încrederea

Celălalt cadou pe care îl puteți face se numește încredere. Fără ea, comunicația se erodează, moralul scade și fluctuația de personal crește. Chiar dacă întreprinderea voastră merge bine, echipele au nevoie să fie reasigurate în privința viitorului lor. În cursul perioadei de sărbători, găsiți mijloacele de a le demonstra încrederea pe care o aveți în întreprinderea voastră și în viitorul ei. Evidențierea reușitelor din anul care se încheie și partajarea obiectivelor pentru anul care vine arată că vă proiectați deja în viitor. Această încredere dă un semnal că apreciați munca depusă și le dezvăluie ceea ce așteptați de la ei anul următor. Ține de voi să fiți proactivi pentru a crea un mediu de încredere pentru toți. Feriți-vă de ședințele în care îi spuneți fiecăruia ce are de făcut, lucru implicând lipsa de convingere față de capacitatea lor de decizie. Ei își pot pierde astfel încrederea în ei și în voi. O ședință bine intenționată poate transmite un mesaj negativ, care nu e bun și generează defensiva și rezistența. Cea mai mare parte a colaboratorilor vor să-și probeze capacitățile de inițiativă și de a realiza ceva. Ascultați-i pentru a le pune în valoare potențialul de lucru și de angajament. Cunoașteți deja acest sentiment dezagreabil, atunci când cineva vă termină fraza înaintea voastră. Lăsați-vă colaboratorii să vorbească până la capăt, pentru a le arăta încrederea pe care le-o acordați. Ei trebuie să știe că sunteți gata să-i ascultați, chiar dacă asta nu se concretizează printr-un acord. Pentru a stabili încrederea, nimic nu e mai bun decât delegarea. Creșterea trece prin luptă, a-i cocoloși le-ar afecta dezvoltarea și le-ar induce faptul că nu aveți încredere în ei. Tratați-i ca responsabili, pentru a le crește șansa de a deveni. Dacă rezultatul nu răspunde așteptărilor voastre, găsiți un punct pozitiv de comentat, ceea ce este mai eficient decât culpabilizarea.

Iată niște cadouri care vor fi prețioase pentru echipă și care, de fapt, nu costă nimic…

Alte articole complementare:

Sfaturi personale atipice pentru accelerarea carierei dumneavoastră

Idei furate de la angajații obsedați de reușită

Obiceiurile tehnice ale generației Z pot surprinde resursele umane

Liderii sunt născuți sau făcuți?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *