4 instrumente digitale pentru a vă ameliora eficacitatea comercială
Reală revoluție digitală, internetul a bulversat o mulțime de lucruri, mai ales în lumea întreprinderilor. Nu există nicio alegere alternativă în afară de cea de a se adapta la evoluțiile legate de digital.
La fel de senzațională pe cât de surprinzătoare, această tranziție digitală a schimbat atât comportamentul prospecților cât și funcționarea internă a unei întreprinderi B2B.
Între criza economică, debitul mărit și concurența în creștere, întreprinderile nu au de ales și trebuie să pășească în această eră din ce în ce mai conectată.
Dar digitalul, din fericire, nu a venit singur! Sunt multe instrumente de marketing care au făcut trecerea și se poziționează astăzi drept inconturnabile pentru creșterea performanței unei întreprinderi, pentru a se forma în legătură cu noile moduri de prospectare și, bineînțeles, pentru a vinde.
Descoperiți în acest articol 4 instrumente digitale principale pentru dezvoltarea unei întreprinderi B2B. Tehnologiile potrivite pentru dezvoltarea comercială sunt indispensabile și necesare pentru ameliorarea eficacității comerciale. Cu aceste comportamente noi, întreprinderile trebuie să țină cont de mutația funcției comerciale.
Curatorii de conținut
Nou mod de a organiza și a urmări lucruri interesante pe web, curatorii de siteuri au devenit instrumente indispensabile în termen de filtrare a informațiilor. Aceste programe adună în tabele sintetice informațiile care vă interesează, oricare ar fi forma de conținut (carte albă, articol de blog, articol de presă, video, webinar, etc.).
Este suficient să introduceți în program cuvintele cheie, firul RSS, siteuri web, bloguri sau abonamente care vorbesc despre subiectele voastre predilecte pentru a fi ținuți la curent și alertați despre ultimele subiecte care apar la suprafață și care v-ar putea trezi curiozitatea.
Dintr-o privire dispuneți de informații pertinente și recente într-unul sau mai multe domenii care vă interesează. Și cui trebuie să-i mulțumim pentru acest câștig de timp? Netvibes, Hootsuite, Paper.li sau Scoop.it.
Programe de management de proiect
Aveți nevoie să vă gestionați sarcinile, timpul, dar și bugetul? Atunci abonați-vă la o platformă de management de proiect!
Deschideți conversații, comunicați despre un proiect în comunitate: acum este posibil datorită acestor numeroase platforme, unde puteți propune de exemplu un acces partajat clienților voștri pentru a fixa ceva într-un calendar sau un alt document inerent unui proiect. Format proprietar sau liber, gratuit sau cu plată, simple sau mai complexe, există o gamă largă de programe de management de proiect.
Aceste platforme relativ noi vă fac să câștigați timp împreună cu echipele voastre pentru că ele nu utilizează decât 7-8% din timpul colaboratorilor (orice informație este disponibilă chiar și la distanță și totul este clasat pe proiect, deci nu este nevoie să mergeți să căutați într-un mail). În plus ele permit dărâmarea silozurilor întreprinderii, care sunt adesea frâne de notorietate pentru proiectele cele mai bine gestionate.
Regăsiți aceste platforme: BaseCamp, Clarizen, Collabtive, Redmine, Slack, Proofhub.
Platforme de automatizare de marketing (Marketing Automation Platforms – MAP)
Gestionarea bazei voastre de date, automatizarea campaniilor de email pentru prospecți, gestionarea atât a activității voastre cât și pe cea a angajaților pe rețelele sociale, dar și managementul blogului și a siteului de internet într-un singur loc…
Aceste interacțiuni între conținutul dumneavoastră digital și prospecți sunt automate și apoi legate la un program CRM. A investi într-o asemenea platformă înseamnă înainte de orice să vă concentrați asupra prospectului. Cu o conversație personalizată veți mări productivitatea eschipelor comerciale și veți simplifica viața cu rapoarte automatizate.
Ca programe de automatizare de marketing, optați pentru cele de tip Eloqua, Hubspot, Marketo, ID Contacts.
Programe de tip CRM (Customer Relation Management) sau managementul relației cu clienții
Astăzi pentru a prospecta în mod eficient, o simplă bază de date nu mai este suficientă; un program de tip CRM permite rasamblarea tuturor interacțiunilor întreprinderii voastre cu prospecții și clienții. Acestea sunt capabile de a înregistra faptele și gesturile voastre pe platformă, cum ar fi trecerea unui prospect pe la stand la o expoziție, identitatea sa, downloadul cartei albe de către acest prospect, notițele conversației telefonice cu agentul comercial, facturile sale (o dată ce a devenit client) etc. Un lucru pe care trebuie să-l includeți în strategia dumneavoastră digitală!
Apelurile telefonice reci ale comercialilor nu mai corespund prospecților voștri care sunt sătui de asta. Grație acestui program CRM vă ameliorați cunoașterea prospecților și a intereselor lor, problematicile cu care se confruntă, înainte de orice contact comercial.
Și asta înseamnă înainte de orice mai multe vânzări: punerea la punct a unui sistem automatizat de prospectare digitală permite creșterea cu până la 27% a vânzărilor, dar și o creștere a numărului de clienți și o productivitate comercială ameliorată cu 33% (conform Salesforce).
Salesforce, SAP, Sugar CRM sunt câteva dintre programele performante, dar evident că numărul acestor tipuri de instrumente digitale nu se limitează la 4!
De la cel mai țintit la cel mai generalist, de la cele gratuite la cele cu plată, există o multitudine. Ca orice program și acestea necesită o investiție și timp pentru a le utiliza, dar ele vă vor permite să:
- Facilitați schimburile de idei între echipele voastre;
- Să îmbunătățiți cunoașterea prospecților și clienților;
- Să vă ameliorați productivitatea comercială;
- Să câștigați prin vânzări suplimentare;
- Să câștigați timp!
Alte articole pe care poate nu le-ați citit:
Lansarea unei francize B2B pentru a vă crea un loc de muncă