5 tehnici pentru a vă face remarcați și a deveni antreprenori de succes
Este binecunoscut faptul că în materie de comerț și afaceri nu folosește la nimic să munciți dur dacă, înainte de orice, nu ați definit premisele reușitei. Aceste condiții de pornire sunt adesea atât de evidente încât mulți antreprenori se lansează în afaceri visând o cifră de afaceri himalayană și venituri fabuloase. Iată mai jos cinci tehnici esențiale pentru a vă demarca, a câștiga încrederea unui număr maxim de clienți și a deveni un antreprenor de succes.
Identificați corect clienții țintă
Bunul simț vă poate face să credeți că vizând un public mai larg veți obține mai mulți clienți. Dar vrând să vindeți tuturor vă veți diminua în mod paradoxal numărul de clienți care se vor simți vizați. Dacă domeniul dumneavoastră de expertiză este vag, dacă pretindeți că ajutați pe toată lumea să reușească în toate domeniile, prea puțini se vor simți atrași de oferta voastră. Rari vor fi aceia care își vor spune că problema cu care se luptă își va găsi soluția într-o ofertă atât de largă. În orice caz, nu veți fi considerați niște experți. În general se acordă mai ușor încrederea unui specialist care oferă soluții potrivite unor nevoi specifice.
Lăsați-vă personalitatea să se exprime
Dacă încercați să vă arătați riguroși, perfecți și profesioniști, s-ar putea să nu vă marcați interlocutorii, pentru că ei vor prefera să lege o relație cu o persoană. Soluția cu relațiile de afaceri este să vă lăsați personalitatea să se exprime, cu originalitățile sale, cu spontaneitatea sa și stilul dumneavoastră. Dacă este nevoie folosiți-vă simțul umorului, recunoașteți-vă defectele, exprimați-vă referitor la ceea ce vă place și profitați de greșeli pentru a învăța. Așa cum spunea Jean Cocteau, „Ceea ce ți se reproșează, cultivă-l, ești tu”. Dacă sunteți autentici, interlocutorilor voștri le va face plăcere să fie în contact cu voi, vă vor acorda încredere și vor fi ma înclinați să lucreze cu voi.
Fiți interesați de clienții voștri pentru a deveni mai interesanți
Unde se află clienții voștri țintă? În ce forumuri îi reperați, ce medii sociale frecventează? Identificați-le bine și în mod regulat practicile și obiceiurile și la prima abordare nu încercați să obțineți o vânzare, ci încercați să vă întăriți relațiile punând întrebări, arătându-vă interesul pentru realizările lor și oferindu-le, eventual, ca o introducere un sfat sau o recomandare. Aveți grijă să vă amintiți de numele lor și de ceea ce v-au spus pentru a le putea demonstra în următoarea conversație că i-ați ascultat. Pe rețelele sociale mulțumiți-le celor care vă dau like-uri și vă redistribuie mesajele și răspundeți la comentarii. Încet, încet veți țese o relație și mai ales un lanț al încrederii.
Vorbiți despre rezultat mai mult decât despre proces
Auziți adesea prestatari care promit punerea în operă a unor acțiuni, elaborarea de soluții care vor da satisfacție totală ori adoptarea unor noi practici care vor conduce organizația pe calea spre reușită. Cu siguranță aceste afirmații sunt dătătoare de speranță în primul moment, cu siguranță interlocutorii voștri pot admite că procesul este interesant și necesar, dar rezultatele sunt acelea care-i vor entuziasma și îi vor incita să cumpere. În loc să scoateți în față calitățile produsului dumneavoastră, puneți accentul pe avantajele și beneficiile pe care le vor obține.
Spuneți o poveste cu care se pot identifica
Tuturor le plac poveștile, mai ales acelea cu care interlocutorii dumneavoastră se pot identifica, cele care ilustrează victoriile repurtate asupra obstacolelor pe care le cunosc personal. În toată comunicarea voastră, pe siteul web, în discuțiile și în prezentările voastre, în ofertele comerciale, începeți prin partajarea unei scurte povești. Spuneți cum ați reușit să depășiți anumite provocări cu care ceilalți sunt confruntați, descrieți situația de plecare și drumul spre reușită. Rămâneți, bineînțeles, conciși, dați suficiente detalii pentru a putea simți emoțiile și a-și imagina evenimentele, ceea ce ați reușit în viață folosind aceleași metode sau instrumente pe care le propuneți și lor.
Alte articole pentru dumneavoastră:
Semne care dovedesc reușita unui interviu de recrutare
Interviul de recrutare – câteva motive ale eșeculuiManagementul personalului pe o navă care se scufundă