Blog

Blog
Cum să reușiți să eșuați în antreprenoriat

Comments (0) - Uncategorized

Cum să reușiți să eșuați în antreprenoriat

În fiecare an sunt create peste un milion de întreprinderi doar în Europa, iar cinci ani mai târziu 50% dintre ele nu mai există. Totul depinde de antreprenor și de acțiunile pe care le desfășoară: alegerea partenerilor și a furnizorilor, studiul clienților, al colaboratorilor, modul de management, organizarea… În mod evident, sunt cei care reușesc… și ceilalți. Iată câteva stări de spirit și comportamente care trebuie evitate cu orice preț și poate nu numai în antreprenoriat.

Gelozia sau invidia

Ceilalți trebuie să vă motiveze să reușiți, chiar dacă sunt concurenți. Fiecare persoană are o anumită capacitate de reușită. Nu pierdeți timpul concentrându-vă pe a altora, focalizați-vă pe a voastră.

Privitul înapoi

Faceți față unor momente delicate, unor decizii dificil de luat, poate chiar eșecului. Aceste momente dezagreabile nu trebuie să vă oprească marșul spre înainte. Ocoliți obstacolele, continuați să mergeți înainte și nu priviți niciodată înapoi.

Cerutul scuzelor

Luați o decizie proastă, ceva nu funcționează cum a fost prevăzut, nu căutați scuze ci mai curând cauza problemei. Dacă sunteți în permanență în faza de a vă scuza pentru greșelile voastre, veți continua să le faceți, pentru că nu ați identificat rădăcina problemei.

A vă opri din învățat

Vârsta, numărul anilor de experiență sau nivelul reușitei voastre nu trebuie să vă împiedice să învățați. Nimeni nu știe totul. Puteți continua să învățați și să vă inspirați din experiențele și reușitele altor antreprenori sau manageri. Antreprenorul încrezător și prosper se adaptează nevoilor actuale și viitoare ale întreprinderii sale.

Asocierea cu persoane negative

Cei care-și găsesc în mod constant scuze, se plâng și văd lucrurile într-o perspectivă negativă sunt de evitat precum ciuma. Îi cunoașteți, nu contează ce le spuneți sau situația, negativitatea rezonează mereu în ei. Înconjurați-vă de cei care partajează aceleași valori și comportamente cu ale voastre, care sunt la fel de concentrați asupra reușitei și determinați să o cucerească.

Înaintarea fără un plan

Gestiunea timpului este un element crucial al oricărei întreprinderi. Aveți o cotă limitată de ore într-o zi pentru a fi eficienți, trebuie să vă cunoașteți obiectivele și sarcinile zilei înainte de a începe. Creați un plan de atac pe termen lung și unul cotidian și terminați ziua analizând acțiunile realizate și lista celor de a doua zi.

A vă fi teamă de vă schimba și a vă adapta

Trebuie să fiți capabili să vă ajustați planul și strategia globală. Aveți nevoie să o faceți pentru a menține succesul pe viitor. Imaginați-vă ce s-ar fi întâmplat dacă Apple nu s-ar fi adaptat și s-ar fi mulțumit doar cu computerele? După scoaterea pe piață a iPod-ului, au fabricat smartphone-uri, tablete și acum ceasuri.

A vorbi mai mult decât a face

Cel care reușește spune ce va face și acționează în prima linie pentru a realiza. Planifică, urmărește rezultatele și se investește. Nu veți obține nimic doar vorbind despre un subiect. Nu veți impresiona pe nimeni doar cu vorbele. Voința trebuie să ucidă veleitatea.

A vă concentra pe bani

În loc să alergați după bani, concentrați-vă pe crearea unui produs sau a unui serviciu care face diferența și aduce o valoare adăugată. Și banii vor veni. Scopul oricărei întreprinderi este de a face bani și a vă concentra pe mijloacele de punere în operă este mai sigur decât să vă gândiți sau să visați la un ipotetic rezultat financiar.

Refuzul încrederii în sine

La baza oricărei reușite veți găsi întotdeauna încrederea în sine și cea acordată unei echipe. Alegeți cu scrupulozitate persoanele care lucrează cu voi, ele vă pot face sau desface întreprinderea. Testați-le într-un prim proiect pentru a a vă asigura că sunt demne de încredere și purtătoare ale unei valori adăugate reale.

A uita de restul vieții

Lansarea propriei întreprinderi necesită 150% din timpul și energia voastră. Dar asta nu înseamnă să uitați de viața voastră. Construirea unei întreprinderi este principala dumneavoastră preocupare, dar relațiile cu familia și prietenii trebuie să continue să vă umple existența de convivialitate, afecțiune și destindere. Dacă acest lucru nu vine în mod natural, prevedeți-l în planificarea voastră. Activitățile recreative vă fac mai fericiți decât banii, iar încrederea crește cu reducerea stresului datorită acestora și a timpului petrecut cu cei apropiați.

A asculta prea mult ce cred ceilalți

Este întotdeauna satisfăcător să ascultați comentarii pozitive sau negative despre întreprinderea sau produsele voastre. Trebuie luate așa cum sunt. Centrați-vă acțiunea pe obiectivul intern al companiei, ameliorați-l cu ideile venite din exterior, dar nu-i reformați niciodată în profunzime procesul. A vă concentra prea des pe ceea ce zic alții – în mod real sau nu – poate avea o influență negativă în detrimentul unei analize interne a procesului de creație.

A vă face griji din cauza concurenților

A vă face griji legat de concurență este diferit de a ști ce va face. Asigurarea unei supravegheri a pieței, a produselor, a lansărilor, este imperativă. Dar ca și în cazul validării externe care vă poate dăuna, a privi prea mult spre concurenți vă poate deturna de la propriul obiectiv. Pentru a rămâne în top, întrebați-vă mai curând care sunt nevoile nesatisfăcute ale clienților de pe piața dumneavoastră și concentrați-vă pe rezolvarea lor.

Neglijarea comunicării

În cucerirea reușitei, introvertiții și timizii sunt penalizați, deoarece comunicarea în deplină încredere într-un mediu în care informația este esențială pentru a câștiga a devenit forța principală. Un bun comunicator cu un produs mediu va influența piața mai repede decât un comunicator prost cu un produs bun. Dacă acesta este cazul dumneavoastră, fie faceți coaching, fie delegați cuiva această acțiune hotărâtoare pentru viitor.

Ignorarea tendințelor și evenimentelor

Întreprinderea dumneavoastră trăiește într-un mediu vibrant al vitezei digitale. Este mai bine să știți ce este popular, apreciat, cumpărat, dezvoltat și să vă inspirați pentru a vă ameliora produsele și întreprinderea. Tendințele actuale ajută la anticiparea pieței de mâine și la a vă organiza în consecință. Rămâneți mereu informați în legătură cu orice. Informația, mereu informația și iar informația!

Alte articole pentru dumneavoastră:

Principiul transparenței – exigență morală sau regresie democratică?

„Oile negre” ale managementului

10 calități ale oamenilor dotați cu un grad înalt de inteligență emoțională

Cum vă debarasați cu tact de cei care sunt un dezastru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *