10 lucruri care vă vor scoate din mulțime la un interviu
Punctualitatea
Ați auzit vreodată spunându-se „Punctualitatea este totul”? Pentru că într-adevăr așa este. La un interviu de recrutare, a întârzia este cea mai proastă primă impresie. Orice aș face la muncă, în întâlnire, cu prietenii, familia, setez 5 alarme diferite pe telefon. Prima este cu o oră înainte de a trebui să plec. A doua până la a patra sunt la fiecare 10 minute după aceea, iar a cincea este cu 5 minute înainte de a trebui să plec. Da, este deranjant, dar funcționează. De asemenea, verificați traficul pentru a vedea de cât timp aveți nevoie pentru a ajunge acolo. Este întotdeauna bine să ajungeți cu cel puțin 10-20 de minute mai devreme. Prin asta arătați că meritați să fiți luați în seamă.
Aparența
Totul depinde de postul pentru care aplicați. Pentru un magazin local de haine, ar trebui să aveți arătați corespunzător și totuși casual. Pentru o muncă de birou, ar trebui să fiți mai formali, dar nu săriți calul. Pentru anumite profesii sau cariere, veți dori să vă îmbrăcați foarte formal. Așa cum îmi spunea fiică-mea când era mică, de parcă aș merge la o înmormântare. Când vă alegeți cravate, încercați să alegeți o culoare puternică. Cele roșii sau galbene vă fac să vă diferențiați, dar mai spun ceva despre personalitatea dumneavoastră.
Strângerea de mână
Stăpânirea acestui lucru vă va face să aveți succes în orice carieră pe care o alegeți. Dacă sunteți bărbat și dați o mână flască (de pește mort) arătați că nu aveți niciun fel de încredere sau putere. Deși nu vreți să le striviți degetele, să le rupeți oasele, e nevoie de o strângere de mână medie. Când strângeți mâna unei femei, vreți să i-o scuturați de vreo 10 ori. Strângeți-o ferm, dar nu foarte puternic. Asigurați-vă că nu aveți mâna rece, lipicioasă sau umedă. Aduceți-vă un șervețel de hârtie pentru a vă șterge mâna înainte de a intra într-un interviu.
Comunicarea
Comunicarea este cheia. Fiți întotdeauna politicoși, nu lingușiți, ci fiți manierați. Acordați-vă câteva secunde de gândire înainte de a răspunde. Întotdeauna e bine să fiți pregătiți dinainte. Căutați pe google „întrebări la interviul de recrutare” și răspundeți ca și cum ați fi la interviu. Vor fi puse și unele întrebări la care nu veți ști să răspundeți. Nu este chiar atât de rău să spuneți „nu știu”, dar ar fi bine să nu devină un obicei.
Contactul vizual
Întotdeauna e bine să priviți pe cineva drept în față. Acest lucru le spune că pot avea încredere în voi. Unii sunt genul de oameni care se uită în altă parte, făcând o mie de lucruri și totuși ascultă și repetă cu exactitate ce la spuneți. Trebuie să vă concentrați să priviți oamenii în ochi când discutați cu ei, observând în același timp tot ce se întâmplă în jur. Este un lucru important, oricât de puțin ar părea, pentru că îi veți face să se simtă confortabil și le veți câștiga încrederea.
Minciuna
A minți este ceva ce nu v-ați dori niciodată să faceți, indiferent cât de nevinovată ar fi minciuna, pentru că adevărul iese întotdeauna la suprafață. Să mințiți în CV este unul dintre cele mai proaste lucruri pe care le puteți face. Dacă cineva află de minciună, și vor afla, următorul job pe care veți încerca să-l obțineți se va termina la fel. Cu un picior în fund, care vă scoate afară pe ușă. Și nu este calea potrivită pentru a coborâ.
Agitația
A vă mișca în mod constant. Nu suport ca cineva să se miște prin jur fără încetare. De exemplu, dacă sunt la teatru și cineva în zona periferică a câmpului vizual se mișcă, îmi atrage atenția. La fel se întâmplă cu intervievatorii. Dacă vă bâțâiți, ei vor fi mai înclinați să acorde atenție la ceea ce faceți decât să asculte ce aveți de zis. Ceea ce înseamnă că dacă vorbiți despre etica muncii, dar vă trozniți degetele sau vă mișcați picioarele ori vă schimbați poziția pe scaun, ei se vor concentra pe acest lucru. Eu am învățat să mă adaptez la oamenii care fac acest lucru, dar dacă aveți obiceiul să faceți aceste lucruri, ar fi totuși mai bine să vă controlați timp de o oră cât sunteți la interviu.
Timiditatea/nervozitatea
Acestea sunt în vârful listei lucrurilor care vă vor opri în obținerea postului. Este mai bine să fiți prea încrezători decât timizi. Multă lume are probleme în această zonă. Ce trebuie făcut? Trebuie să vă gândiți că nici ceilalți nu sunt mai buni decât voi. În definitiv sunt niște oameni obișnuiți, la fel ca voi. De ce v-ar fi teamă? Un alt lucru pe care-l puteți face este să pretindeți (în mintea voastră) că îi cunoașteți, le-ați mai vorbit și nu aveți de ce să fiți timizi. Mai este și soluția de a vi-i imagina în lenjerie intimă. Dar nu merge chiar pentru toată lumea.
Supraîncrederea
Nu intrați în birou cu pieptul înainte și bărbia ridicată într-o atitudine de super erou. S-ar putea să fie o exagerare, iar oamenii s-ar putea să vă spună ce efect are această atitudine. Este mai bine să fiți rezervați, dar volubili, astfel încât și ei să se simtă confortabil. Totul ține de impresii. Ce fel de impresie vreți să faceți? Această întrebare trebuie să v-o puneți și să-i dați răspunsul.
Limbajul corpului
Limbajul dumneavoastră corporal arată în principiu cât de confortabil vă simțiți sau chiar poate spune dacă sunteți corecți sau nu. Când vi se pune o întrebare nu trebuie să vă uitați în altă parte. Păstrați contactul vizual cu ei, luați-vă câteva secunde de gândire și apoi răspundeți. Nu vă aplecați în față, cu coatele pe genunchi. Trebuie să aveți o postură corectă, dreaptă, dar nu țeapănă ca a unei statui.
Alte articole interesante:
Cum să aveți un mental de campion
Lucruri de bază, locuri comune şi evidenţe prea des uitate în management