Blog

Blog
Interviul de recrutare – 5 secrete ale candidaților care nu sunt uitați

Comments (0) - Uncategorized

Interviul de recrutare – 5 secrete ale candidaților care nu sunt uitați

Scopul dumneavoastră într-un interviu de recrutare este ca recrutorul să nu vă uite. E mai ușor de spus decât de făcut, mai ales că sunteți numeroși candidați și intrați unul după altul. Deci cum să deveniți de neuitat? Dacă acționați abil, dacă nu-l contrariați pe recrutor și-l ajutați să vă vadă ca o parte naturală a anturajului său profesional, ați câștigat.

Rezolvarea unei probleme în cadrul postului prevăzut

Problema interviurilor este că sunt repetitive. După ce a întâlnit patru sau cinci, poate chiar mai mulți în timpul unei zile, orice recrutor își amintește de întrebările sale, dar după cinci ore răspunsurile date de candidați încep să se amestece în mintea lui. Puteți totuși să vă diferențiați pregătind pentru această întrevedere singurul subiect de care recrutorul își va aminti. Trebuie să rezolvați una sau două probleme reale legate de jobul pentru care îl întâlniți. Pentru a face asta, ieșiți din protocolul interviului și expuneți direct subiectul, arătați-i cum rezolvați problema, demonstrați-i capacitățile voastre în loc să țineți un discurs lung și îi veți marca spiritul astfel încât nu vă va uita.

Vă purtați ca un salariat al întreprinderii

Un principiu simplu al psihologiei sociale: cu cât lăsați pe cineva mai mult în propriul anturaj, cu atât în considerați unul de-ai voștri. Scopul dumneavoastră în interviu este de a deveni un obișnuit al recrutorului. Pentru a face asta trebuie să acționați ca un salariat al acestei întreprinderi. A face munca expusă mai sus este unul dintre mijloacele de a reuși. Celălalt este de a face parte din fundalul mediului în care se învârte managerul. Cereți-i să faceți un tur al serviciului. Chiar dacă asta înseamnă doar să mergeți pe culoarele dintre birouri, este o ocazie să întâlniți salariații și să puneți întrebări despre instalare și birouri. Obiectivul dumneavoastră este să lungiți lucrurile și să puneți întrebări pertinente. Veți fi singurul candidat din memoria sa care a participat deja în mod efectiv la viața serviciului. Acest lucru vă face de neuitat, mai ales dacă profitați de ocazie pentru a-i arăta ce puteți face pentru a-l ajuta.

Reușiți să-i faceți pe salariații întreprinderii să vorbească despre voi

CV-ul nu este o modalitate bun[ pentru a obține un job pentru că este un document stupid care nu vă poate apăra sau vorbi despre voi. Cel mai bun avocat al vostru este o persoană care-l cunoaște pe managerul care recrutează. După un interviu, membrii echipei sale sunt cei care-l influențează. Provocarea dumneavoastră este de a obține cel mai mare număr posibil de contacte cu ei. În timpul interviului, cereți-i managerul dacă puteți întâlni una sau două persoane din echipa sa. El va avea adesea plăcerea de a vă conduce în biroul unui colaborator. Folosiți-vă de aceste tehnici cu fiecare recrutor pe care-l întâlniți. Concentrați-vă asupra jobului, arătați-i ce puteți face, cereți-i o întrevedere și ei își vor aminti de voi. Vor vorbi despre voi cu colaboratorul pe care l-ați văzut. Acest lucru vă va face în mod incredibil, de neuitat.

Reușiți să obțineți o recomandare de la fostul patron

Referințele bune vă fac de neuitat, dar referințe care-l sună pe recrutor înainte de a vă suna el însuși. Dacă aveți unul sau doi angajatori precedenți care vă vor binele, rugați-i să-l sune. Trebuie însă să jucați foarte fin cu un asemenea demers. Referința trebuie să fie cu adevărat credibilă în ochii recrutorului, iar dacă nu au vorbit înainte de interviu, acest lucru vă poate ajuta în timpul acestuia. Acest lucru induce în mintea sa faptul că un membru al comunității voastre profesionale este gata să vă recomande și că alții vă pot angaja.

Rămâneți prezenți după interviu

O dată terminat interviul, nu mai aveți, în principiu niciun mijloc pentru a influența decizia angajatorului. Puteți găsi totuși un mijloc de a „rămâne prezenți” după interviu cu un semn de mulțumire. Nu o politețe bună de aruncat, ci ceva la care managerul se va referi, de exemplu un articol interesant pe un subiect despre care ați discutat în cadrul întâlnirii dumneavoastră, informații despre un produs sau un instrument care va ajuta echipa lui să-și facă munca mai eficient sau numele cuiva, poate un client potențial ori o resursă utilă. A pune în relație profesioniștii este un instrument cu o putere redutabilă.

Alte articole recomandate:

Managementul colaborativ

Organizarea corespondenţei electronice

Cele 7 păcate financiare capitale ale antreprenorului începător

Aveți antreprenoriatul în ADN?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *