Competențele recrutorului perfect
Un studiu realizat de către firma Hudson în rândul a 250 de Direcții de Resurse Umane din toată lumea desenează portretul robot al recrutorului perfect, cu cele zece competențe cheie pe care trebuie să le posede. Scopul era de fapt de a înțelege practicile de evaluare în materie de calitate a recrutării. Și iată cele zece competențe:
- Să dea dovadă de cea mai mare claritate referitor la postul și profilul căutat;
- Să includă valorile organizației în propunere;
- Să obțină sprijinul tuturor părților implicate și să se pună de acord asupra indicatorilor de reușită;
- Să considere procesul de recrutare un proces de vânzare;
- Să creeze un sentiment de urgență în timpul procesului și să mențină o comunicare excelentă de la început până la sfârșit;
- Să fie deschis și să furnizeze candidaților informațiile specifice postului;
- Să elimine orice partis-pris pentru a garanta obiectivitatea;
- Să înțeleagă corect motivațiile candidaților;
- Să ia în considerare celelalte oportunități care-i interesează pe candidați și modul în care le evaluează în raport cu cea propusă;
- Să urmărească procesul de integrare.
Dumneavoastră ce credeți? Se află printre cele 10 competențe evocate o cerință clară a ascultării și dialogului. Credeți că lipsește ceva din această listă? Aștept comentariile dumneavoastră, care aș vrea să conțină și comentarii despre recrutorii cu care ați lucrat în România.
Articole complementare recomandate:
Despre adevărații headhunters (sau “vânători de capete”)
Cum întoarceți în favoarea dumneavoastră un interviu de recrutare care merge prost?
Idei preconcepute despre căutarea unui job
Când vă pierdeți slujba, vă păstrați valoarea profesională