Competențe necesare angajaților la locurile de muncă post-pandemie
Pe măsură ce organizațiile își croiesc drumul prin pandemie, ca niște corăbii pe marea învolburată de furtuni, locurile de muncă se transformă. Iată câteva competențe care-i vor ajuta pe angajați să se descurce mai bine pe viitor.
Pandemia a generat enorme schimbări ale locurilor de muncă. Indiferent de posturile lor, angajații au trebuit să se adapteze rapid la aceste schimbări masive, de la lucrul de la distanță și până la schimbări de ordin operațional. Dar competențele necesare începuseră să se schimbe încă dinaintea pandemiei.
Gartner a descoperit că numărul competențelor necesare unui singur post era în creștere cu 10% pe an. Și o treime din competențele listate pentru un job în 2017 nu mai erau relevante în acest an. Tot ei au descoperit că planificarea competențelor pe bază de roluri nu ajuta organizațiile să dezvolte un set potrivit pentru angajați. Gruparea unor competențe disparate nu crează setul de competențe care ar duce la crearea unui avantaj competitiv.
Câțiva experți au avut lansat idea competențelor necesare pe viitor. Pe măsură ce organizațiile continuă să funcționeze în timpul pandemiei și își planifică viitorul, iată câteva din competențele esențiale de care angajații vor avea nevoie:
Busola proprie
În mijlocul atâtor schimbări, angajații vor trebui să-și asume responsabilitatea propriilor roluri și să se direcționeze singuri, la fel ca antreprenorii în cadrul propriilor organizații, spune Devin Fidler, fondator și CEO al Rethinkery Foresight, o firmă de consultanță în management de afaceri și de management al schimbării. El adaugă că angajații, în special debutanții vor avea din ce în ce mai mult nevoie să-și dirijeze propriile cariere și să aibă un fel de mentalitate de „hackeri”.
Pe măsură ce rolurile și organizațiile evoluează rapid, metodele tradiționale de training pentru dezvoltarea competențelor necesare nu mai sunt actuale. Angajații vor trebui să fie participanți activi în identificarea competențelor, resurselor și susținerii de care au nevoie pentru a-și face treaba și pentru a colabora cu companiile care-i angajează.
Capabilitățile digitale
85% din companiile care au răspuns unui sondaj recent realizat de McKinsey au spus că și-au accelerat digitalizarea. Angajații vor trebui să se simtă confortabil cu tehnologiile digitale, spune Julia Lamm, Partener pentru Strategia referitoare la forța de muncă în cadrul PwC. Angajații nu doar că vor trebui să se simtă confortabil în utilizarea tehnologiilor digitale, de la colaborare până la conferințe video, dar trebuie să-și accepte și rolurile în privința parametrilor de evaluare. Parametrii analitici au fost principala zonă de investiții digitate pentru directorii de resurse umane, conform unui sondaj recent al PwC.
Și acest lucru devine din ce în ce mai important pe măsură ce angajații lucrează de la distanță și provocările managementului forței de muncă cresc. Liderii și managerii din domeniul resurselor umane vor folosi instrumente de măsurare a productivității. Dar trebuie amintit în același timp că experiența utilizatorilor rămâne o prioritate în cazul acestor instrumente. Pe măsura generalizării lor, ele vor deveni mai ușor de utilizat și de integrat în procesul de muncă.
Empatia
Abilitatea de a înțelege provocările pe care le înfruntă alți angajați sau organizații și de a ajuta managementul, cu alte cuvinte empatia, este de asemenea o competență pe care angajatorii o caută și de care au nevoie, spune Brannon Lacey, președinte al procesului de recrutare al firmei de outsourcing PeopleScout.
„Este un lucru util pentru toată lumea, nu numai pentru cei care încearcă să-și croiască drumul prin haos,” spune el.
Managementul comunicării
Competențele de comunicare au fost întotdeauna critice și cerute angajațilot. Dar Lacey spune că aceste competențe gtrebuie să se extindă la nivelul platformelor. Extinderea conferințelor video și a platformelor de colaborare necesită noi competențe. „Ați avut întotdeauna cuvintele la îndemână, trebuie să fiți scurt și concis pentru a avea succes în transmiterea gândurilor și conceptelor într-un mod efectiv și eficient,” explică acesta. Și mai trebuie să știți cum și când să folosiți o anumită platformă într-un mod în care nu se crează rezultate negative, de genul oboselii față de platformele video sau lipsa de angajament.
Adaptabilitatea
Pe măsură ce multe locuri de muncă evoluează spre modele hibride sau înregistrează alte schimbări semnificative în modul de funcționare, adaptabilitatea este o competență din ce în ce mai necesară, spune Lamm. A fi capabili să funcționați în continuare, chiar și atunci când nu vă simțiți extrem de confortabil, este important într-un moment în care atâtea lucruri sunt în mișcare. Preluând roluri roluri de nișă sau asumându-vă noi provocări vă poate ajuta să vă „clădiți mușchii adaptabilității,” spune ea.
Și Lacey este de acord. „Trebuie să fiți în continuare capabili să generați acea scânteie a inovării, să produceți rezultate și să fiți productivi pentru organizație,” spune el. Dar s-ar putea să fiți nevoiți să găsiți noi modalități de colaborare virtuală sau să obțineți rezultate atunci când incertitudinea sau alte obstacole vă stau în cale.
Competențe motivaționale
Cercetările Deloitte au dezvăluit o serie de dimensiuni cu importanță în creștere pentru succesul la locul de muncă. Pe lângă abilitățile intelectuale necesare pentru a vă face treaba, abilitatea de a vă adapta la schimbări și competențele de comunicare, motivarea și convingerea joacă un rol important, spune Art Mazor, lider în transformarea globală a resurselor umane.
„S-ar putea să fie cel mai mare risc asumat, una dintre cele mai importante capabilități care apare împreună cu capacitatea de a schimba, dar dacă mă aflu într-o organizație care nu este gata să fie cutezătoare în fața ambiguității, atunci voi fi cumva izolat pe o insulă proprie,” spune el. A fi capabili atât de auto-motivare, dar și să-i inspirați pe ceilalți pentru a vă îmbrățișa viziunea, poate fi antidotul la inerția din fața incertitudinii.
Chiar dacă noile norme de muncă abia răsar, a fi capabili să vă adaptați la schimbare, să găsiți soluții, să comunicați și să convingeți sunt competențe care în niciun caz nu vor deveni desuete…
Alte articole pentru dumneavoastră:
Atunci când creșterea rimează cu încrederea
Secrete pentru a fi crezut, plăcut și respectat