În management, marginalizați-i pe cei care sunt împotriva voastră
Evitați să apelați la o persoană care știți că va acționa în sens contrar, doar pentru că vă gândiți că toate competențele sunt bune pe timp de criză! Principiul este simplu: pe timp de criză, sunt cei care vă urmează și cei care n-o fac, indiferent că sunt „contra” sau rămân „neutri”. Cei care nu sunt cu voi n-au ce căuta în echipă și trebuie marginalizați. Ei riscă oricum să plătească scump la sfârșitul crizei, mai ales în termeni de imagine. Evident, trebuie ca managerul să o scoată la capăt și să nu se înece la mal…
Dar ați abordat oare criza cu un spirit diferit de cel al replicii următoare: „Mă voi zbate cu ghearele și cu dinții, în noroi sau chiar în rahat.” (din filmul Sub semnul taurului cu Jean Gabin).
De acord, nu e elegant, dar e foarte clar! Și voi de asemenea, manageri, pregătiți-vă de un salt înainte, ca niște infanteriști sub rafala unei mitraliere. Aveți un obiectiv: să terminați cu criza. Și atunci, înainte, fără ezitare! Criza nu este un război în dantelă sau cu mănuși de mătase…
Alte articole pe care poate ați dori să le citiți:
De ce trebuie să vă păstraţi CV-ul actualizat
O metodă interesantă pentru convingerea clienților