Blog

Blog
Cinci secrete de leadership pentru perioadele dificile

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Cinci secrete de leadership pentru perioadele dificile

În mod constant ne confruntăm cu provocări din ce în ce mai mari la locul de muncă, cum ar fi reorganizarea, restrângerea și „decizia la ce să renunți”. Ne punem permanent întrebarea, „Cum putem conduce în această furtună a schimbării?” Poate fi dificil în anumite momente, iar deciziile pe care le luăm definesc rezultatele pe termen scurt și pe termen lung. Vă voi prezenta mai jos cinci tehnici de leadership pentru a vă menține direcția în această perioadă critică.

Integritatea

Încep cu ea tocmai pentru că lipsa ei vă poate distruge ca profesioniști, ca lideri sau ca persoană pe termen lung.

Lipsa acesteia va transforma eroii de ieri în infractorii de azi. De exemplu, o anumită firmă este admirată sau invidiată de toată comunitatea de afaceri. Venituri mari, profituri mari și creștere accelerată. Niciun competitor nu ține pasul cu ea. Și dintr-o dată se descoperă că există mari nereguli în contabilitate, care creaseră acele profituri uimitoare. Pentru că managementul luase o decizie, „continuăm să susținem o creștere sănătoasă pentru a fi capabili să ne privim în fiecare zi în oglindă sau măsluim registrele contabile și ne petrecem restul timpului pentru a ne șterge urmele?”

Adevărata problemă poate apărea atunci când competitorii, din disperarea de a ține pasul, încep să taie costuri și să concedieze angajați pentru a fi comparabili cu aceste cifre false.

Lipsa de integritate a primei firme nu afectează doar această companie, dar și întreaga industrie din care face parte.

Atunci când luați o decizie, întrebați-vă dacă e bună pe termen lung. Fiți consistenți în acțiunile voastre, indiferent că se referă la management, la echipă ori la familie.

Cunoștințele

Cu schimbările care vin din ce în ce mai repede peste noi, este extrem de important să învățați în permanență pentru a stăpâni aceste schimbări. V-o datorați nu numai vouă, ci și managementului și echipei din care faceți parte.

Nu este suficient să ai răspunsul potrivit. Acesta trebuie găsit mult mai repede. A nu ști să găsiți un răspuns este inacceptabil. Internetul, cursurile online sau ofline, mentorii vă aduc cunoștințele la îndemână.

Provocați-vă echipele să folosească aceleași resurse pentru a dobândi cunoștințele necesare depășirii obstacolelor. Obținând aceste cunoștințe, veți fi capabili să navigați împreună cu echipa pe oceanul schimbării și să obțineți rezultate.

Fermitatea

I-ați văzut. Așteaptă să obțină informații, apoi alte informații și altele din nou înainte de a lua o decizie. Apoi le trebuie alte informații care să le susțină pe cele deja obținute. Apoi au nevoie de un comitet care să analizeze informațiile. Și pe urmă așteaptă momentul perfect pentru luarea deciziei. Ei bine, știți despre ce vorbesc. Recunoașteți pe cineva?

Luați decizia! Lucrurile bune se întâmplă când faceți ceva; creșteți, vă adaptați și crește și echipa voastră. Nu există un moment perfect pentru a lua o decizie. Liderii iau deciziile pe baza experienței trecute, pe baza informațiilor echistente, de cele mai multe ori incomplete, punând decizia în aplicare, rezistând și adaptând-o dacă este necesar.

Dar luați decizia! Cea mai proastă calitate pe care o puteți expune în fața echipei voastre este indecizia. Ce credeți că vede echipa atunci când nu sunteți în stare să luați o decizie? Luați decizia și puneți-o în aplicare!

Viziunea

Aceasta este abilitatea de a nu vedea doar prezentul – oricine poate face asta – este abilitatea de a vedea în viitor. Liderii excepționali își pot proiecta echipele în viitor și pot vedea ce pot deveni acestea, desenându-le și lor această imagine. Acești lideri comunică în mod constant și își pregătesc echipele pentru această viziune.

Una dintre modalitățile cele mai bune, dar și printre cele mai puțin utilizate, pentru a vă transmite viziunea este o întâlnire cu toată echipa în cadrul unor activități de teambuilding și coaching. Fiecare întâlnire trebuie să înceapă cu viziunea echipei, misiunea și obiectivele, iar restul întâlnirii să se concentreze asupra viziunii.

De exemplu, partea dedicată motivării trebuie să fie legată de viziune, ca și partea de informare și cea de training.

De asemenea, investiți timp în dezvoltarea viziunii personale a membrilor echipei și arătați-le cum își pot îndeplini obiectivele personale legându-le de viziunea globală. Comunicând în mod consistent viziunea, mișcarea echipei va avea un scop, vor simți că fac diferența chiar și la nivel personal și își vor atinge obiectivele mai repede.

Lipsa egoismului

Stephen Covey, în cartea sa de succes „Seven Habits of Highly Effective People”, scrie că un adevărat lider trebuie să-i servească pe cei pe care-i conduce. Liderul trebuie să fie capabil să „se sacrifice pentru binele echipei”. Cu alte cuvinte, să nu fie egoist în privința vorbelor și acțiunilor. Să nu fie egoist când îi laudă pe ceilalți, în public și mai ales în fața managementului.

Să nu fie egoist în privința abilității de a-și acorda timp pentru a-i asculta și a înțelege cu adevărat preocupările echipei sale. Un sondaj relativ recent de management a arătat că media timpului investit pentru a-și „asculta pur și simplu” angajații este doar de 2 (două) ore pe an!

Ceea ce s-a înțeles prin acest „timp de ascultare” a fost ascultarea cu contact vizual, înțelegere și fără să se răspundă la telefon ori să se vorbească la telefon cu altă persoană în acest timp.

A nu fi egoist înseamnă să fiți capabili să vă ajutați echipa. Fie că este abilitatea de a-i asista în timpul unei convorbiri telefonice dificile, de a interveni și a îndepărta un obstacol din calea echipei ori de „a fi acolo” pentru un membru al echipei în momentele dificile pentru el.

Credeți-mă, echipa voastră își va aminti acele momente și vor excela pentru voi. Și acum vă provoc să puneți în practică măcar una dintre tehnicile pe care le-am menționat mai sus pentru a vă duce la îndeplinire viziunea, misiunea și obiectivele viitoare.

Alte articole recomandate:

5 obiceiuri ale celor care comunică cu mare eficacitate

Leadershipul în timpul transformării – rolul sentimentelor

Managementul timpului – cum să deveniți mai productivi

Cea mai importantă strategie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *